Skip to content

פרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק? כך תחלקו את התקציב

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת – הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)

פרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק? כך תחלקו את התקציב

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת – הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)

בעלי עסקים רבים שמקדמים את העסק שלהם באינטרנט, או שמעוניינים להתחיל לעשות זאת, מוצאים את עצמם מתלבטים האם כדאי להם להשקיע על פרסום ממומן בגוגל, על פרסום ממומן בפייסבוק, או אולי על שניהם. ולכן, החלטנו לפתור שאלה זו אחת ולתמיד במאמר הנוכחי.

מה ההבדל בין קידום ממומן בגוגל לקידום ממומן בפייסבוק?

ההבדל העיקרי בין פרסום ממומן בגוגל (קמפיין חיפוש), לבין קמפיינים ממומנים בפייסבוק, הוא בעצם העובדה שהקמפיין שלכם בגוגל מוצג לגולשים שחיפשו אתכם ואת מה שאתם מציעים, כאשר פרסום בפייסבוק לעיתים מציג את הפרסומת שלכם לגולשים שלאו דווקא מעוניינים בכלל במה שאתם מציעים.
כלומר, בהנחה שהגדרתם בצורה נכונה את מילות המפתח (ואת מילות המפתח השליליות) להצגת הקמפיין שלכם בגוגל, אז המודעה הממומנת שלכם תוצג רק לגולשים שמחפשים אתכם או את המוצר\השירות שאתם מציעים "כאן ועכשיו". לעומת זאת, פרסום קמפיינים בפייסבוק שונה במהות שלו, שכן המודעות מופיעות לגולשים, מבלי שהם ביקשו או חיפשו אותן. כלומר, למרות שהפרסומת בפייסבוק עלולה לעניין את הגולשים, הם לא חיפשו אותה בפועל. ולכן, רמת המודעות, ומידת המוכנות והנכונות לרכישה או להשארת פרטים של הגולשים שמחפשים בגוגל ורואים את המודעה שלכם, תהיה פעמים רבות גבוהה יותר ממידת המוכנות והנכונות של הגולשים שרואים את הפרסומות שלכם בפייסבוק.

כעת, נרצה לדון ביתרונות ובחסרונות נוספים של פרסום קמפיינים ממומנים בגוגל לעומת פרסום קמפיינים ממומנים בפייסבוק.

צילום: pixabay

פרסום ממומן בגוגל – יתרונות וחסרונות

יתרונות:

  1. ניתן להגיע לגולשים בדיוק בזמן שהם מחפשים את מה שאתם מציעים – בהתבסס על שאילתות החיפוש.
    2. אפשר למדוד המרות שונות, כמו מכירות, שיחות, או השארת פרטים, באופן מדויק ביותר.
    3. קמפיינים ממומנים בגוגל מאפשרים לכם להוסיף כל מיני תוספים שימושיים ויעילים, כמו טלפון, sitelinks, מיקום ועוד, אשר באמצעותם ניתן לשפר את יחס ההקלקה (CTR).

חסרונות:

  1. יש תחומים בהם אין מספיק חיפושים בגוגל, וכך יכולות להיות תקופות ללא תנועה לאתר או לדף הנחיתה.
    2. בפרסום ממומן בגוגל יש בעיה של הקלקות לא חוקיות (בעיקר של מתחרים).
    3. התוצאות הממומנות בגוגל עלולות להיתפס בקרב חלק מהגולשים כ"לא אמינות".פרסום ממומן בפייסבוק – יתרונות וחסרונות

יתרונות:

  1. אפשר לפלח את קהל היעד של הקמפיין לפי פרמטרים שונים, כמו גילאים, מקום מגורים או תחומי עניין.
    2. קמפיינים בפייסבוק ניתנים לשיתוף, ועל כן הם מאפשרים להגיע לוויראליות גבוהה, שיוצרת באזז סביב העסק.
    3. ניתן לפרסם קמפיינים בפייסבוק לקהלים שונים ומגוונים, במידה שלא אפשרית בקמפיינים בגוגל.
    4. לעיתים, פרסום ממומן בפייסבוק מאפשר לשפר את המיתוג של מותגים, באופן משמעותי יותר מאשר בגוגל.

חסרונות:

  1. קשה יותר לבצע אופטימיזציה של העלות לקליק, ביחס לקמפיינים בגוגל.
    2. כאמור, הפרסומות בפייסבוק "נדחפות" לגולשים, מבלי שהגולשים בהכרח מעוניינים במה שיש לכם להציע.אז מה עדיף?

באופן כללי, ניתן לומר כי יש עסקים שיתאים להם יותר פרסום ממומן בגוגל, כמו עסקים בתחום האופנה והגיימינג למשל. ואילו לעסקים אחרים – כמו קליניקות רפואה אסתטית או עסקים בתחום הנדל"ן או הפיננסים – יכול להיות משתלם יותר להשקיע על פרסום קמפיינים בפייסבוק. יש כמובן גם עסקים שיעדיפו לשלב בין השניים.

בכל מקרה, ההמלצה הרווחת היא בדרך כלל להתנסות בהשקעה על קמפיינים בשתי הפלטפורמות, עד שתבינו מה עובד לעסק שלכם הכי טוב. וזאת מכיוון שבסופו של דבר בשתי הפלטפורמות ניתן לקבל לידים חמים ואיכותיים, ושתיהן יכולות לעזור לכם לקבל יותר מודעות לעסק, ולהשיג יותר מכירות או לסגור יותר עסקאות. זכרו שלאחר מכן, תמיד תוכלו לשנות את התקציבים שלכם, או להתמקד בפרסום ממומן רק באחת מהפלטפורמות, בהתאם לתוצאות שתשיגו מההתנסות בפרסום בשתיהן.

 

מאמר זה נכתב על ידי אייל, הבעלים של דיגיטאץ' – חברת קידום אתרים בגוגל, והבלוג המוכר SEOILINKS.

 

בעלי עסקים רבים שמקדמים את העסק שלהם באינטרנט, או שמעוניינים להתחיל לעשות זאת, מוצאים את עצמם מתלבטים האם כדאי להם להשקיע על פרסום ממומן בגוגל, על פרסום ממומן בפייסבוק, או אולי על שניהם. ולכן, החלטנו לפתור שאלה זו אחת ולתמיד במאמר הנוכחי.

מה ההבדל בין קידום ממומן בגוגל לקידום ממומן בפייסבוק?

ההבדל העיקרי בין פרסום ממומן בגוגל (קמפיין חיפוש), לבין קמפיינים ממומנים בפייסבוק, הוא בעצם העובדה שהקמפיין שלכם בגוגל מוצג לגולשים שחיפשו אתכם ואת מה שאתם מציעים, כאשר פרסום בפייסבוק לעיתים מציג את הפרסומת שלכם לגולשים שלאו דווקא מעוניינים בכלל במה שאתם מציעים.
כלומר, בהנחה שהגדרתם בצורה נכונה את מילות המפתח (ואת מילות המפתח השליליות) להצגת הקמפיין שלכם בגוגל, אז המודעה הממומנת שלכם תוצג רק לגולשים שמחפשים אתכם או את המוצר\השירות שאתם מציעים "כאן ועכשיו". לעומת זאת, פרסום קמפיינים בפייסבוק שונה במהות שלו, שכן המודעות מופיעות לגולשים, מבלי שהם ביקשו או חיפשו אותן. כלומר, למרות שהפרסומת בפייסבוק עלולה לעניין את הגולשים, הם לא חיפשו אותה בפועל. ולכן, רמת המודעות, ומידת המוכנות והנכונות לרכישה או להשארת פרטים של הגולשים שמחפשים בגוגל ורואים את המודעה שלכם, תהיה פעמים רבות גבוהה יותר ממידת המוכנות והנכונות של הגולשים שרואים את הפרסומות שלכם בפייסבוק.

כעת, נרצה לדון ביתרונות ובחסרונות נוספים של פרסום קמפיינים ממומנים בגוגל לעומת פרסום קמפיינים ממומנים בפייסבוק.

צילום: pixabay

פרסום ממומן בגוגל – יתרונות וחסרונות

יתרונות:

  1. ניתן להגיע לגולשים בדיוק בזמן שהם מחפשים את מה שאתם מציעים – בהתבסס על שאילתות החיפוש.
    2. אפשר למדוד המרות שונות, כמו מכירות, שיחות, או השארת פרטים, באופן מדויק ביותר.
    3. קמפיינים ממומנים בגוגל מאפשרים לכם להוסיף כל מיני תוספים שימושיים ויעילים, כמו טלפון, sitelinks, מיקום ועוד, אשר באמצעותם ניתן לשפר את יחס ההקלקה (CTR).

חסרונות:

  1. יש תחומים בהם אין מספיק חיפושים בגוגל, וכך יכולות להיות תקופות ללא תנועה לאתר או לדף הנחיתה.
    2. בפרסום ממומן בגוגל יש בעיה של הקלקות לא חוקיות (בעיקר של מתחרים).
    3. התוצאות הממומנות בגוגל עלולות להיתפס בקרב חלק מהגולשים כ"לא אמינות".פרסום ממומן בפייסבוק – יתרונות וחסרונות

יתרונות:

  1. אפשר לפלח את קהל היעד של הקמפיין לפי פרמטרים שונים, כמו גילאים, מקום מגורים או תחומי עניין.
    2. קמפיינים בפייסבוק ניתנים לשיתוף, ועל כן הם מאפשרים להגיע לוויראליות גבוהה, שיוצרת באזז סביב העסק.
    3. ניתן לפרסם קמפיינים בפייסבוק לקהלים שונים ומגוונים, במידה שלא אפשרית בקמפיינים בגוגל.
    4. לעיתים, פרסום ממומן בפייסבוק מאפשר לשפר את המיתוג של מותגים, באופן משמעותי יותר מאשר בגוגל.

חסרונות:

  1. קשה יותר לבצע אופטימיזציה של העלות לקליק, ביחס לקמפיינים בגוגל.
    2. כאמור, הפרסומות בפייסבוק "נדחפות" לגולשים, מבלי שהגולשים בהכרח מעוניינים במה שיש לכם להציע.אז מה עדיף?

באופן כללי, ניתן לומר כי יש עסקים שיתאים להם יותר פרסום ממומן בגוגל, כמו עסקים בתחום האופנה והגיימינג למשל. ואילו לעסקים אחרים – כמו קליניקות רפואה אסתטית או עסקים בתחום הנדל"ן או הפיננסים – יכול להיות משתלם יותר להשקיע על פרסום קמפיינים בפייסבוק. יש כמובן גם עסקים שיעדיפו לשלב בין השניים.

בכל מקרה, ההמלצה הרווחת היא בדרך כלל להתנסות בהשקעה על קמפיינים בשתי הפלטפורמות, עד שתבינו מה עובד לעסק שלכם הכי טוב. וזאת מכיוון שבסופו של דבר בשתי הפלטפורמות ניתן לקבל לידים חמים ואיכותיים, ושתיהן יכולות לעזור לכם לקבל יותר מודעות לעסק, ולהשיג יותר מכירות או לסגור יותר עסקאות. זכרו שלאחר מכן, תמיד תוכלו לשנות את התקציבים שלכם, או להתמקד בפרסום ממומן רק באחת מהפלטפורמות, בהתאם לתוצאות שתשיגו מההתנסות בפרסום בשתיהן.

 

מאמר זה נכתב על ידי אייל, הבעלים של דיגיטאץ' – חברת קידום אתרים בגוגל, והבלוג המוכר SEOILINKS.

 

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן