Skip to content

מאות הפגינו כנגד עסקת טיעון בין נתניהו למנדלבליט

למרות הקור והגשם הגיעו כמה מאות למחוך מול היועץ המשפטי לממשלה כנגד עסקת טיעון בין נתניהו לפרקליטות שמעלה עור וגידים בימים אלו. ח״כ מיכל רוזין (מרצ): "האישומים נגד נתניהו חמורים ביותר. לא יתכן שתיקים בעלי חשיבות כה גדולה יסגרו במחשכים ובקול ענות חלושה״. אמיר השכל: "עסקת טיעון שהולכת ונרקמת בין היועמ"ש ופרקליטי נתניהו היא אור […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ 450 מפגינים הפגינו אמש (מוצ"ש) בכיכר הגורן בפתח תקווה מול היועמ"ש מנדלבליט , לגבי ההסכם הנרקם בין הפרקליטות לבין נתניהו.  בין הדוברים שנשאו דברים היו תא"ל (מיל') אמיר השכל מתנועת אין מצב, אפרת  ספרן מתנועת חקירה עכשיו וישי הדס מתנועת קריים מניסטר.
כל הנואמים אמרו בצורה חד משמעית שהם מתנגדים למתווה העסקה וזהו עוד צעד על מנת להכשיר את בנימין נתניהו להמשיך להתמודד בעתיד.
השכל סיפר כי ב-7  בדצמבר 2020, בעיצומה של מחאת בלפור, "עמד על דוכן הכנסת שר הסייבר לשעבר, הפה הגדול, דודי אמסלם והשיב לקריאות האופוזיציה בשם הממשלה, במהלך דבריו ובלי קשר לדברים שנשאל הוא אמר: "אמיר השכל עבריין ופורע חוק" היות ואינני עבריין ומעולם לא פרעתי חוק פניתי באמצעות עו"ד יאיר נהוראי לדייר מרחוב מייזנר, ד"ר אביחי מנדלבליט, וביקשתי להסיר את חסינותו של השר אמסלם כדי שאוכל לתבוע אותו בגין הוצאת דיבה. לאחר ארבעה חודשים קיבלתי תשובה קצרה ולקונית ממשרדו של היועץ המשפטי "אין מקום לפתיחת חקירה פלילית נגד ח"כ דוד אמסלם" מבלי שאיש מצא לנכון נמק למה… זה האיש שסגר הסדר טיעון עם ח"כ חיים כץ ועם העבריין המורשע ח"כ אריה דרעי. זה האיש שסגר תיקים נגד שרה נתניהו בגין שש פרשיות שכללו חשדות לרמייה והוצאות כספים אסורים מקופת המדינה. זה האיש שסגר הסדר טיעון בפרשת החמגשיות בעבירה קלה של "ניצול מכוון של טעות הזולת שאין בה מרמה". זה האיש שסגר את תיק המניות של נתניהו כשהוא מציין כי נתניהו אכן קיבל "טובת הנאה משמעותית" מבן דודו"

"אני מזכיר לכולנו כי מדובר באיש שהיה יד ימינו של נתניהו כמזכיר ממשלה. זה היועץ המשפטי שהנחה את המשטרה, עוד לפני פתיחת חקירה בפרשת הצוללות, לא לחקור את מעורבותו האישית של נתניהו בפרשה. האיש הזה אינו יכול אתית ומוסרית להגיע להסדר טיעון עם פרקליטי נתניהו\\\\"
 "בנוגע לפרשות 1000, 2000 ו 4000, המשטרה ועורכי הדין של הפרקליטות כולם המליצו בפני היועמ"ש להעמיד את נתניהו לדין בגין שלושת התיקים על שוחד, מרמה והפרת אמונים והיועץ לא שעה לבקשתם והעמיד את נתניהו לדין על שוחד בתיק 4000 בלבד כשהוא טוען שתיק 4000 הוא מקרה של שוחד מובהק. מנגד, היה זה נתניהו שטען בתוקף כי "לא יהיה כלום כי אין כלום", כי "הפייק תיקים נגדו יקרסו", הוא זה שהאשים, בעומדו בבית המשפט המחוזי בירושלים, את המשטרה והפרקליטות ב"תפירת תיקים מופרכים והזויים במטרה להפיל ראש ממשלה חזק מהימין".

אנחנו הציבור זכאים לדעת האם היה כאן שוחד או תפירת תיקים, אי אפשר להשאיר תיקים חמורים כל כך תלויים בין שמים וארץ, הצדק צריך להיעשות ולהיראות, יש להגיע לחקר האמת ושבית המשפט יומר את דברו האם יש כאן קונספירציה של השמאל כדי להפיל ראש הממשלה מהימין או שמדובר בראש הממשלה המושחת ביותר שידעה ישראל.

עסקת טיעון שהולכת ונרקמת בין היועמ"ש ופרקליטי נתניהו היא אור ירוק לכל פוליטיקאי שאפשר לקחת שוחד, לגנוב כספי ציבור, לקבל מתנות כי "מותר על פי חוק לקבל מתנות מחברים" ובסוף… ניתן יהיה לסגור את הדברים בהסדר טיעון. אני תוהה ביני לבין עצמי מה אומרים לעצמם בימים אלו ראש העיר לשעבר של בת ים, שלומי לחיאני, השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב, דני דנקנר מי שהיה יו"ר דירקטוריון בנק פועלים שישבו בכלא לאחר הסדר טיעון בגין עברת מרמה והפרת אמונים.

ההסדר טיעון שהולך ונרקם מול עיננו הוא פגיעה קשה בערך השוויון בפני החוק, הוא יריקה בפרצופם של אזרחי המדינה, אזרחים שומרי חוק וחסידי משפט צדק, זו מכת מוות למוסד הפרקליטות ומערכת המשפט שגם כך נמצאים בשפל חסר תקדים", אמר השכל.

ההפגנה בכיכר גורן (צילום: בן כהן – מגפון ניוז)

מטעם תנועת קריים מיניסטר נמסר: "מנדלבליט משת"פ של נאשם. אחרי שנים של טיוח והנחות סלב, רקם במחשכים עסקה אפלה להצלת עורו של נתניהו מאחורי גבה של הפרקליטות. אסור לתת לזה לקרות." אמיר השכל, פעיל בולט, טען כי העסקה היא מכת מוות למוסד הפרקליטות ולמערכת המשפט ואמר כי "הסדר הטיעון שנרקם מול עינינו הוא פגיעה קשה בערך השוויון בפני החוק ויריקה בפרצופם של אזרחי המדינה, אזרחים שומרי חוק וחסידי משפט צדק".

יו״ר סיעת מרצ, ח״כ מיכל רוזין, אמרה: "האישומים נגד נתניהו חמורים ביותר. הקמנו את ממשלת השינוי להחזיר לציבור את האמון בנבחריו, לא יתכן שתיקים בעלי חשיבות כה גדולה יסגרו במחשכים ובקול ענות חלושה״.
קודם לכן, חברת הכנסת גבי לסקי (מרצ) הגישה ביום רביעי האחרון  הצעת חוק המונעת מנשיא המדינה להטיל את הרכבת הממשלה על מי שהורשע בעבירות שוחד או מרמה והפרת אמונים, גם כשאין לצידן קלון. "לא הגיוני שאדם שהורשע בעבירות הקשורות לטוהר המידות ושחיתות ציבורית יעמוד בראש המערכת הפוליטית ולא הגיוני שמי שעשה שימוש לרעה בתפקידו תוך פגיעה באמון הציבור, יכהן בתפקיד החשוב במדינה", כתבה לסקי בדברי ההסבר להצעת החוק.

כזכור, במהלך השבועות האחרונים התנהלו מגעים בין ראש הממשלה לשעבר נתניהו לבין הפרקליטות על עסקת טיעון, כך לפי מקורות המעודכנים בפרטים. אמש נחשף כי נתניהו "גייס" לעזרתו את נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק  על מנת "לחזק" את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להסכים ולפעול בעניין עסקת הטיעון. לצורך כך, נתניהו שיגר אל ברק את אחד מפרקליטיו, עו"ד מיכאל ראבילו. ברק התלבט והסכים לעשות זאת, בתנאי שההסכם יצא אל הפועל. מנדלבליט, כך פורסם, מוכן לעסקת טיעון ובתנאי שנתניהו יודה בעבירות של מרמה והפרת אמונים, מאסר שיומר לעבודות שירות וקלון. עוד נודע, כי מדובר כבר בסבב השלישי של גישושים בין הצדדים. הסבב הראשון היה ב-2019, אז לפי הדיווחים, שעו"ד ראבילו גייס את יוסי צ'חנובר (מנכ"ל משרד החוץ לשעבר), אלא שהסבב הזה לא הבשיל למגעים של ממש. סבב נוסף נערך ב-2020, סביב הגשת כתב האישום. למעשה מתברר כי עניין עסקת הטיעון עמד על הפרק מעת הגשת כתבי האישום כנגד נתניהו.  אמש הזדרזו והופיעו "שליחי: נתניהו בערוצי התקשורת, עוותו את האמת והציגו עמדה לפיה נתניהו זכאי, היועץ המשפטי הוא זה שחיזר על פתחי נתניהו לעסקת טיעון היות והוא יודע שכל התיקים שתפרו לנתניהו מתפוררים. בנימין נתניהו כהרגלו, פועל מתחת לרדאר וטרם העלה ולו ציוץ הנוגע לעסקה בחשבונות הטוויטר והפיסבוק שלו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן