Skip to content

הפגנה מול ביתו של ראש עיריית ירושלים: "עצור את העוולה"!

נמשכת המחאה נגד תוכנית המתאר העירונית, המייעדת את הקרקע של משפחת סלייחה בשיח ג'ארח לטובת מבני ציבור, זאת למרות שהיא משמשת עשרות שנים למגורים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הערב, למרות הקור הירושלמי המקפיא, התקבצו עשרות פעילי זכויות אדם מול ביתו של ראש עיריית ירושלים, משה ליאון. זאת במחאה על ההחלטה להפקיע חלק גדול מהקרקע עליה יושבת משפחת סלאייחה משיח ג'ארח. המפגינים דרשו מליאון לעצור את העוולה כלפי משפחת סלאייחה. המשטרה פיזרה את המפגינים ועצרה אחד מהם.

לא משאירים את משפחת סלאייחה לבד. צילום: שי קנדלר מגפון ניוז

כפי שצויין במגפון ניוז לפני מספר ימים, מדובר במקרה מיוחד בנוף הכיבוש, השורר בשיח ג'ארח. מדינת ישראל הפכה בעיה לאומית, שהיא תוצאה של סכסוך בין עמים, לבעיה משפטית אזרחית. אלא שבישראל נראה שיש אזרחים שווים ושווים פחות, וכך מוצאים עצמם המקומיים כשהם מועמדים באורח קבע לגירוש בתירוצים שונים. כמו למשל, במקרה של תושבי אום אל הרון שבשיח ג'ארח.

בשבועות האחרונים הופתעו פעילי זכויות האדם לשמוע על המקרה של מחמוד סלאייחה. בני משפחת סלייחה גורשו במלחמת 48 מבתיהם שבעין כרם, ובסוף שנות ה-50 רכשו את החלקה, בה הם מתגוררים היום. תוכנית המתאר העירונית מייעדת דווקא את הקרקע של משפחת סלאייחה לטובת מבני ציבור, זאת למרות שהיא משמשת עשרות שנים למגורים. בשכונה אכן קיים צורך בשטחי ציבור לאחר ששטחים אחרים שיועדו לצרכים אלה הועברו להקמת ישיבה ומעונות של "אור שמח".

הפגנה מול ביתו של ראש עיריית ירושלים. צילום: שי קנדלר מגפון ניוז

פקידי עירייה שכנראה נחושים לייהד את ירושלים ולגרש את המקומיים, הצטיידו בצו בית המשפט המאפשר גירוש במועד גמיש בתאריכים 10-25/1/2022. העירייה הציע למחמוד סלאייחה הסדר מקפח, תמוה יש לומר, ולפיו מרבית השטח יופקע והוא ימשיך להתגורר בשאר השטח תוך "העלמת עין" לתקופות של שמונה חודשים שיתחדשו מידי פעם. כלומר, כל עוד העירייה תבחר להעלים עין. מחמוד סלאייחה מנסה למנוע את רוע הגזירה, והוא נחוש שלא להתפנות בשקט. בשיחתו עם משטרת ישראל הבהיר כי הוא לא יתקוף שוטרים, אלא פשוט יצית את עצמו.

פעילי זכויות אדם נגד העוולות בשיח ג'ראח. צילום: שי קנדלר מגפון ניוז
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן