Skip to content

אמש במחול: "2019" של אוהד נהרין מפתיעה ובועטת בדיוק כמו שצריך

היצירה החדשה המרהיבה והעוצמתית של אוהד נהרין היא מופע מחול בלתי שגרתי ומפתיע לכל אורכו, בביצוע מיטב רקדניו בעלי היכולת הוירטואוזית שעושים עבודות גוף מרשימות ביותר. אסור להחמיץ!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבמה בנויה כמסלול של תצוגת אופנה, שמשני צדדיה ישובים הצופים ועליה נעים הרקדנים מקצה לקצה. בפתיחת המופע, מסך חוצה את המסלול לאורכו כך שכל צד צופים אינו יודע עדיין על קיומו של הצד השני. על המסלול עולה רקדן דקיק, נעול במגפוני עקבי סטילטו גבוהים במיוחד ונותן לקהל הנחיות התנהגות בענין הסלולרים, היציאה באמצע המופע והצילום האסור. המופע המומחז מוגש בשלוש שפות, עברית, אנגלית וערבית, אם כי בערבית, הטקסט מוגש אלינו דרך גבו. זה השלב שהמסך האמצעי נפתח ואנו צופים בהפתעה באלו שממולנו.

המופע בנוי בפרקים לא קצרים, בהתאם לקטע המוסיקלי המלווה אותו. אוהד נהרין מבקש ביצירה 2019, לעסוק במיתוסים המעסיקים את החברה הישראלית מבחינה חברתית ופוליטית. הפרק הראשון הדיי ארוך, נפתח עם השמעת שיר מזרחי מתבכיין של אחד מזמרי הקסטות מהתחנה המרכזית של פעם. הרקדנים, לבושים בבגדי "ערסים", כשלכל אחת ואחד תפקיד בערסיות הזו, מהקשוח ועד לפתיינית. יש להקשיב לשיר העוסק בקיפוח עדתי כשהמחול המלווה בכלל לא האילוסטרציה שלו. את האסוציאציה, הצופים מתבקשים לעשות לעצמם.

צילום: Ascaf@

פרק אחר עוצמתי וארוך היה מצעד הממושמעים המתפתח לכיוונים שונים ולמעשה עוסק בקונפורמיזם ונון קונפורמיזם. בתחילה צועדים בודדים, אליהם מצטרפים בתנועה מדויקת עוד ועוד. בהמשך, יש כאלה שמפקפקים ומנסים להתנגד, חלקם פורשים ולבסוף כולם חוזרים אבל עושים מה שבראש שלהם.

בשלב אחר, הרקדנים יורדים מהמסלול, מתפזרים בתוך שורות הקהל ונשכבים על ברכי הצופים עטופים בשמיכות ונחים מהמלחמות או מהחיים עצמם. האם הם מבקשים חמימות וקשר בעולם מנוכר? או אולי מעבירים את האחריות לחברה לערבות הדדית?

קטע אחר קטע, בין אם הוא ארוך או קצר, אין בו רגע לנשום, כי הוא סוער, אגרסיבי או מדויק להפליא ביכולות הוירטואוזיות של הרקדנים הנפלאים שהגיעו מרחבי העולם לרקוד בלהקה חשובה זו.

הבחירה בפס קול רבגוני ישראלי העוסק בכל יבלות החברה הישראלית או במיתוסים הנערצים עליה, היא יצירה בפני עצמה. בפסקול המורכב בין השאר משירים בערבית של פיירוז, "משחקי קלפים" של ירמי קדושי, "הנה מה טוב ומה נעים" מהמקורות, שיר הילדים "לכובע שלי שלוש פינות" ומנגד הטקסט החזק "את, אני והמלחמה הבאה" של חנוך לוין.

תמונת הסיום. צילום: Ascaf@

בביצוע רקדני להקת מחול בת-שבע עונה 2022-2021:

חן אגרון, בילי בארי, יעל בן-עזר, בן גרין, שון האו, צ'יאקי הוריטה, צ'אן וונג קים, מתן כהן, שיר לוי, אדריאן ליפסון, אוהד מזור, ג׳יאני נוטרניקולה, ארי נקמורה, יוני (יונתן) סימון, חני סירקיס, אמליה סמית, איגור פטשנצ'וק, לונדיווה קוזה, רקדן אורח: גיא דוידסון

עיצוב תלבושות, סטיילינג: ארי נקמורה

עיצוב פסקול ומוסיקה מקורית: מקסים ואראט

משך המופע: כ-75 דקות ללא הפסקה

מופעים נוספים:

יום שישי, 21 בינואר |  14:00 / 16:30

יום שבת, 22 בינואר |  19:00 / 21:30

יום שני, 24 בינואר |  19:00 / 21:30

יום שלישי, 25 בינואר |  19:00 / 21:00

יום רביעי, 26 בינואר |  19:00 / 21:00

יום שישי, 28 בינואר |  14:00 / 16:30

יום שבת, 29 בינואר |  19:00 / 21:30

מרכז סוזן דלל, רח' יחיאלי 5, נווה צדק, תל אביב.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן