Skip to content

בעקבות רכישת הצוללות החדשות: הסכם רכש גומלין עם טיסנקרופ הגרמנית בהיקף של יותר מ-850 מיליון אירו

החברה הגרמנית וספקיה ישקיעו בציוד ובתשתית ייצור בישראל, יבצעו רכש מחברות ותעשיות מקומיות ויקיימו שיתוף פעולה בפיתוח ושיווק מוצרים ומערכות ייחודיות בעולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי (הרשפ"ת) במשרד הכלכלה והתעשייה הגיעה לסיכום עם חברת טיסנקרופ הגרמנית, על תכנית מימוש רכש גומלין ושיתוף פעולה תעשייתי בישראל, בהיקף של למעלה מ-850 מיליוני אירו, זאת בגין עסקת הצוללות החדשות של החברה עם מערכת הביטחון.

במשרד הכלכלה והתעשייה מדגישים שמדובר בתכנית מימוש חדשה אשר התאפשרה לאחר שהרשפ"ת סיכמה עם טיסנקרופ לפני מספר חודשים, על מימוש מחויבויות העבר של החברה, עם תכנית מימוש ועסקאות בהיקף של כ-300 מיליון אירו.

בתמונה: מנהל הרשפ"ת ינון אלרועי, גל הררי גולדמן, מנהלת אגף רכש גומלין וחובב רף סגן מנהל המטה לקידום השקעות, מנכ"ל טיסנקרופ רולף ווירץ, אלכסנדר אורלנו, סמנכ"ל התפעול ועידו אופיר, נציג חברת טיסנקרופ בישראל. צילום: דוברות משרד הכלכלה

התכנית החדשה, שגובשה עם החברה, כוללת רכש ישיר של החברה וספקיה, מחברות ותעשיות מקומיות, העברות ידע ייחודי, הכשרות מקצועיות, קורסים והדרכות בתעשייה, שיתופי פעולה בפיתוח ושיווק מוצרים ומערכות ייחודיות בעולם, השקעות בציוד ובתשתית ייצור בישראל ועוד.

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי: "עמדנו על מימוש מלוא הפוטנציאל הגלום בעסקה לטובת המשק הישראלי, התעשייה והחברות הישראליות. התכנית הינה מגוונת, מקיפה וארוכת טווח (20 שנים) ותואמת את מטרות ויעדי משרד הכלכלה והתעשייה לקדם את התעשייה הישראלית, תוך הגדלת הפריון, הרחבת התעסוקה, קידום יצוא וקידום הפריפריה. אני רואה חשיבות רבה בכך שבמסגרת ההבנות יכללו פרויקטים המאפשרים פיתוח התמחויות והזדמנויות חדשות לחברות ישראליות בכלל ובאזורי עדיפות בפרט"

אחת מצוללות הדולפין של מדינת ישראל, צילום: ויקימדיה
אחת מצוללות הדולפין של מדינת ישראל, צילום: ויקימדיה

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, ד"ר רון מלכא, הדגיש את החשיבות של התמיכה בתעשייה הישראלית: "הבאת ידע ויכולות ייצור מתקדמות מחברת טיסנקרופ לארץ, תאפשר, מעבר לפיתוח התעשייה הישראלית, גם את פיתוח ההון האנושי המקומי ואת הרחבת יכולות היצוא של ישראל".

מלכא הודה לצוות המקצועי של רשפ״ת הכולל את גל גולדמן, יזיד שייח יוסף וחובב רף, אשר גיבש יחד עם נציגי טיסנקרופ את המתווה, המביא, לדברי מלכא, ערך רב לתעשייה הישראלית תוך התמודדות עם אתגרים מורכבים שעלו במהלך הדיונים עם החברה.

לדברי מלכא, משרד הכלכלה והתעשייה ימשיך לבסס פעילותו על עבודה משותפת עם הגופים המזמינים השונים, המחויבים ברכש גומלין, על מנת למקסם את פוטנציאל שיתוף הפעולה התעשייתי בין הספקים הבינלאומיים למשק הישראלי.

עידו אופיר, מנכ"ל טיסנקרופ ישראל, ציין: "אנו גאים להרחיב את השותפות עם התעשייה הישראלית במגוון תחומים תחת הסכם רכש הגומלין. מצאנו בישראל פוטנציאל נרחב לשיתופי פעולה חדשים והרחבת פרויקטים קיימים. התוכנית שהכנו בשיתוף הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי, שבמשרד הכלכלה והתעשייה, כוללת השקעה משמעותית בתעשיות ישראליות, יצירת הזדמנויות עסקיות לחברות ישראליות בחו"ל והעברת ידע וטכנולוגיה מגרמניה לישראל. אנו מודים לצוות הרשפ"ת על שותפות מוצלחת ומצפים להמשך שיתוף הפעולה בשנים הקרובות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן