Skip to content

שר ההגנה היווני מבקר בישראל

הגיע לדיון בנושאים אסטרטגיים עם שר הביטחון, בני גנץ; גנץ: "שיתוף הפעולה הביטחוני בהיבטים התעשייתיים, בניין הכוח והמחקר, תורמים ליתרון האיכותי של המדינות ולביטחונן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר ההגנה היווני, ניקולס פנגיוטופולוס, הגיע היום (ה') לביקור בישראל ונפגש היום עם שר הביטחון, בני גנץ לצורך דיון בנושאים אסטרטגיים שונים. גנץ בירך את השר היווני והצהיר כי הקשר בין המדינות הוא קשר אסטרטגי, עם אינטרסים משותפים רחבים ושיתוף פעולה ביטחוני פורה.

"מדינת ישראל רואה ביוון שותפה אזורית חזקה ומרכזית", אמר גנץ. "כחברת נאט"ו, ליוון תפקיד חשוב בחיזוק הביטחון והיציבות באזור ומעבר לו. אנו מעריכים מאוד את היחסים הבילטרלים בתחום הביטחון, כמו גם את המסגרת המשולשת בין ישראל, יוון וקפריסין.

שר הביטחון, בני גנץ ושר ההגנה היווני, ניקולס פנגיוטופולוס. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"שיתוף הפעולה הביטחוני בהיבטים התעשייתיים, בניין הכוח והמחקר, תורמים ליתרון האיכותי של המדינות ולביטחונן. כך גם האימונים המשותפים, והיחסים האישיים שנרקמים בין גורמי המקצוע במערכת מזה שנים ארוכות.

"יש פוטנציאל גדול להרחיב בימים אלו את שיתוף הפעולה של ישראל עם ידידותיה הוותיקות וגם עם ידידות חדשות באזור, על בסיס אינטרסים משותפים  בתחום האנרגיה החדשנות וגם הביטחון.

ביקור שר ההגנה היווני בקריה. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"על החזון של שיתופי הפעולה, מאיים גורם אחד שמבקש לזרוע כאוס באזור – איראן. אנחנו נמצאים בשבועות משמעותיים במאבק בתוקפנות האיראנית, ובניסיונות שלה להמשיך ולהתקדם בהעשרה ובפיתוח נשק גרעיני. בזמן שבכירים איראנים מנהלים משא ומתן בחליפות בווינה, שלוחיהם במזרח התיכון מגבירים את התוקפנות שלהם באזור, כפי שראינו בשבוע שעבר במתקפה על איחוד האמירויות.

"המשחק הכפול של איראן, חייב להיות על שולחן המשא ומתן בווינה. וכל מאמץ בינלאומי להגיע להסכם, חייב לקחת בחשבון גם את התוקפנות האזורית של איראן. ישראל ביחד עם שותפותיה ובראשן ארה"ב, תמשיך להגן על עצמה ולתמוך ביציבות ובשלום באזור".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן