Skip to content

פורעי חוק תקפו באבנים, מוטות עץ מתנדבים שעזרו לנטוע שתילי זית סמוך למאחז גבעת רונן ושרפו אחד מרכבי המתנדבים

המתנחלים רעולי פנים הגיעו רכובים על כלי רכב מגיוון גבעת רונן, התארגנו לקבוצות וירדו אל השותלים כשחלק אוחז באלות עץ ותוקף איתן מתנדבים וחלק מיידה בהם אבנים. כוח צה"ל הגיע לאחר התקיפה והמשטרה מבטיחה לנקוט ביד קשה נגד הפורעים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מתנחלים שהגיעו מכיוון מאחז גבעת רונן תקפו היום (שישי) פעילים ישראליים שהגיעו לעזור בנטיעות שתילי זית על אדמות הכפר בורין  והציתו את רכב אחד מהפעילים. ארבעה פעילים פונו במצב קל לבית החולים בילינסון ושלושה נוספים התפנו במצב קל לבית החולים תל השומר.
הבוקר בסמוך לשעה  10:45 ירדה קבוצה של כ 15 מתנחלים מכיוון מאחז גבעת רונן ותקפה מתנדבים ישראלים וחקלאים פלסטינים שקיימו נטיעות באדמות בורין. לפי העדויות המתנחלים התפזרו למספר קבוצות, חלק מהם תקפו במקלות את המתנדבים, אחרים זרקו אבנים ובנוסף הציתו רכב אחד שהיה בשטח ורגמו באבנים רכב נוסף. זמן קצר אחרי התקיפה הגיעו למקום כוחות של צבא אך איש לא נעצר.
בתיעוד המקרה, נראים מספר רעולי פנים יורדים מהגבעה כשחלקם אוחזים במוטות עץ, מיידים אבנים לעבר המכונית של פעילי השמאל ואז אחד מהם שהגיע עם מיכל דלק, שופך לתוך המכונית ומחוץ לה דלק ומישהו מהתוקפים מצית את המכונית. לאחר מכן נראית המכונית כשהיא עולה באש.

דורון מיינרט מתנדב קואליציית המסיק (צילום מסרטון וידאו של רסנים לזכויות אדם)


תקיפת המתנדבים (צילום באדיבות נטע בן פורת ורבנים לזכויות אדם)

אלישבע פודגור (צילום באדיבות נטע בן פורת רבנים לזכויות אדם)


אלישבע מספרת על תקיפתה

הרכב שהוצת (צילום באדיבות יש דין)

לדברי הפעילים, כוחות צבא הגיעו למקום רק לאחר שהתוקפים עזבו. משטרת ישראל הודיעה כי היא רואה בחומרה את המקרה וכי תפעל בנחישות וביד קשה לאתר את פורעי החוק ותביא לתפיסתם והבאתם לדין.
דורון מיינרט, אחד מפעילי קואליציית המסיק שעזרו בנטיעת השתילים סיפר כי לאחר שסיימו לשתול באחת החלקות הם הבחינו במתנחלים שהגיעו ממאחז גבעת רונן על מתארגנים לקבוצות ויורדים אליהם בריצה כשהם מיידים אבנים ואחד מהם מחזיק שקית עם חומרי הצתה. לדבריו הוא ניסה למנוע הפורענות ופנה אל התוקפים ושאל מדוע הם תוקפים ונענה בידויי אבנים לעברו  ואחד מהם חבט בראשו עם אלת עץ.
מתנדבת אחרת, אלישבע פודגור סיפרה כי לאחר שהבחינה במתנחלים מגיעים עם אלות ואבנים היא נסתה לברוח ולהסתתר מאחורי עץ, וברגע הזה ספגה אבן גדולה בראשה והתמוטטה. "כואב לע מאוד, אני מקווה שהחתך בראשי יחלים ועצוב לי", אמרה פודגור.
שר החוץ יאיר לפיד גינה את האירוע וצייץ בטוויטר: "האלימות המזעזעת של פורעי חוק בשומרון צריכה להדליק נורות אזהרה אצל כולנו. המציאות הזאת תביא אותנו לתהום שאי אפשר יהיה לגשר עליה. המשטרה תחקור ותעמיד לדין את הפושעים, ואנחנו צריכים לחנך ולנהל שיח מעמיק על יחסי שכנות, על שלטון חוק ועל איך אנחנו רוצים לחיות כאן".


יורדים בריצה, תוקפים ומציתים רכב (צילום באדיבות רבנים לזכויות אדם ויש דין)

סגן שר הביטחון, ח"כ אלון שוסטר (כחול לבן), הגיב לאירוע ומסר כי  "צה"ל, שב"כ, משטרת ישראל והפרקליטות ימשיכו במאמץ לבלום את הישראלים האלימים, שמחבלים בביטחון המדינה, פוגעים בצלמה המוסרי של ישראל ומלבינים את פניה של ההתיישבות הישראלית באיו"ש".
ליאור עמיחי, מנכ"ל יש דין מסר: "התקיפה האלימה הבוקר בבורין על מתנדבים ישראלים וחקלאים פלסטינים היא מאפיין מרכזי במשטר האפרטהייד הישראלי בגדה. דרך האלימות, שבגיבוי ובעידוד של המדינה, מצליחים המתנחלים והמדינה להשיג הישגים פוליטים קולוניאליסטים, להטיל אימה על פלסטינים ולגרש אותם מהאדמות שלהם. האחראים על האלימות יושבים במשרדי הממשלה, בפרקליטות ובמשטרה. הם מאפשרים לה לקרות בחסות כמעט מוחלטת של גורמי אכיפת החוק."
מדובר צה"ל נמסר לתקשורת כי "לפני זמן קצר, התקבל דיווח אודות אירוע אלימות בין מתיישבים מהמאחז גבעת רונן כלפי אזרחים ישראלים סמוך לכפר בורין שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון. כוח צה"ל קפץ לנקודה על מנת לפזר את ההתקהלות ולהרחיק בין הצדדים. האירוע התפזר טרם הגעת הכוחות למקום".
ממשטרת ישראל מחוז ש"י נמסר: הבוקר הגיעו למקום מספר  פלסטינים ואזרחים ועסקו בנטיעות שתילים לטענתם במהלך הנטיעות הגיעו מספר רעולי פנים החלו לתקוף אותם וליידות לעברם אבנים והציתו רכב. כתוצאה מהאלימות מספר אזרחים נפצעו קל (עפ"י גורמי הרפואה) ומטופלים במקום ע"י כוחות הרפואה. כוח צבא הגיע למקום  והמעורבים כבר התפזרו. כוחות משטרה ומז"פ הגיעו למקום והחלו באיסוף ממצאים ונפתחה חקירה. משטרת ישראל תפעל בנחישות וביד קשה לאתר את פורעי החוק ותביא לתפיסתם והבאתם לדין."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן