Skip to content

נפטרה מרים נאור נשיאת בית המשפט העליון בדימוס

נאור, יו"ר עדת החקירה הממלכתית לחקר האסון בהר מירון, נפטרה הלילה בביתה בגיל 74. שר המשפטים: בשורה קשה עם פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר השופטת מרים נאור. שופטת בכל רמ״ח איבריה ושס״ה גידיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, מרים נאור, נפטרה הלילה (שני) בביתה והיא בת 74.  נאור, יו"ר ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון המירון ולשעבר נשיאת בית המשפט העליון מינוי בו תפקדה בין השנים 2015 – 2017.כמו כן הייתה יו"ר ועדת הבחירות המרכזית מדצמבר 2011 עד יוני 2012. לפני מינויה לבית המשפט העליון כיהנה בבית המשפט המחוזי בירושלים. נאור הייתה נשואה לפרופ' אריה נאור, ששימש מזכיר הממשלה בממשלות מנחם בגין והוא בנה של אסתר רזיאל נאור, חברת כנסת מטעם חירות ואחותו של מפקד האצ"ל דוד רזיאל. מרים נאור נולדה ב 26 באוקטובר 1947.

מרים נאור (צילום: מארק ניימן – לע"מ)

מחברי וועידת החקירה לאסון במירון נמסר: "בצער רב אנו מודיעים על פטירתה של יו"ר ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון, נשיאת בית המשפט בדימוס, השופטת מרים נאור. בתקופה האחרונה התמסרה לעבודת הוועדה ולחקר האסון הקשה, וראתה בה שליחות מן המעלה הראשונה בעשייה למען הציבור, כפי שנהגה כל חייה. הייתה שופטת בכל רמ"ח איבריה, עד יומה האחרון. חברי הוועדה וצוות הוועדה המומים ומשתתפים בצער המשפחה. יהי זכרה ברוך".
סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער: ״בשורה קשה עם פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר השופטת מרים נאור. שופטת בכל רמ״ח איבריה ושס״ה גידיה שעשתה את כל הדרך מביהמ״ש השלום ועד לפסגה. שופטת ומשפטנית מעולה, אנליטית, יסודית, חרוצה, שולטת בפרטים. ״הדין נגזר מהעובדות״. תנחומי מקרב לב לפרופ׳ אריה נאור ולבניה מיכאל ונפתלי. יהי זכרה ברוך".
ממשרד המשפטים נמסר כי "הרשות השופטת הלומת צער וכאב על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור, שהלכה לעולמה היום, ‏כ"ב בשבט התשפ"ב, ‏24.1.2022.  נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, נשיאי ושופטי בית המשפט העליון בעבר ובהווה, מנהל בתי-המשפט, השופט ד"ר יגאל מרזל, וכל שופטי ישראל לדורותיהם ועובדי הרשות השופטת משתתפים באבלה הכבד של משפחת נאור".
מטעמו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט נמסר כי "היועץ המשפטי לממשלה מבקש להביע את צערו העמוק על פטירתה של כב' הנשיאה לשעבר של בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור ז"ל. השופטת נאור היתה דמות מופת, מגדלור של צדק, חכמה וערכים, אשר תרומתה לעולם המשפט לא תסולא בפז. מורשתה המרשימה, בין היתר, בקידום דיאלוג ושמירה על האיזונים הראויים בין הרשויות, במחויבותה לחברה שוויונית והוגנת בישראל ולקידום ערכים של אמת וצדק, תישאר עמנו לעד. היועץ המשפטי לממשלה משתתף בצער פרופ׳ אריה נאור והבנים מיכאל ונפתלי."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן