Skip to content

דיירי כפר שלם פונו מבתיהם

משפחות פונו הבוקר בכוח מ 7 מבנים המצויים בקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש דן. אחד הדיירים יוסף לוי, נכה על כיסא גלגלים אמר: "אני גר כאן 65 שנה, יש פסק דין שמגיע לי פיצויים. לא קיבלתי כלום. איפה השופטים? לי אין כסך לעורכי דין"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כוחות יס"מ פינו הבוקר (שני) את  7 המבנים האחרונים בשכונת כפר שלם בתל אביב. המשטרה, בשיתוף נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים של גוש דן), פרסה כוחות רבים במקום משעות הבוקר. הפינוי התבצע בשל העובדה שהבתים נמצאים על התוואי הסגול של הרכבת הקלה בעיר. מהמשטרה כי כוחות משטרה פרוסים החל משעות הבוקר בכפר שלם בת"א במסגרת סיוע באכיפת צו שיפוטי לפינוי מבנים במקום וכי ההערכות מתבצעת בשיתוף נציגי נת"ע, צוותי  וגופים אזרחיים נוספים, לאכיפת צו פינוי שיפוטי לפינוי מבנים בכפר שלם בת"א. במקום חיות 6 משפחות שחלקן סירב לקבל את צווי הפינוי. חלק מהדיירים שנמצאו זכאים קיבלו פיצויים בסך מאות אלפי שקלים. אחד מהמפונים, יוסף לוי, בשנות ה-70 לחייו, נכה על כיסא גלגלים אמר למגפון: "אני גר כאן 65 שנה. יש לי פסק דין מבית המשפט בהרצליה, אמרו שיתנו לי פיצויים. איפה הפיצויים, לי אין כסף לעורכי דין ועכשיו אני צריך להיות תלוש בין השמים לארץ?, איפה השופטים? איפה מילוי פסקי הדין".

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי


יוסף לוי: לאן אלך? (ראיין וצילם רפי מיכאלי)

צילום: רפי מיכאלי


פינוי (צילום: רפי מיכאלי)

הקו הסגול של הרכבת הקלה מתחיל במתחם 2000 (תחנת Vרכבת סבידור) וממשיך דרך הרחובות: ארלוזורוב, בן-יהודה, אלנבי, העלייה, לוינסקי, ההגנה, דרך השלום, דרך אלוף שדה (גבעתיים-ר"ג), מחלף אלוף שדה ודרך שיבא. מאזור המרכז הרפואי שיבא מתפצל הקו לשתי זרועות – צפונית ודרומית. לטובת סלילת המסלול מפנים במקום שטח בתוואי המיועד בין היתר באמצעות הפקעת שטחים בהתאם לתוכנית המאושרת. הממשלה הקודמת אישרה בינואר 2020 את מתווה הפינוי ואת הפיצוי כשהפינוי נערך לטובת המדינה.  בינואר 2020 התקבלה החלטת ממשלה מספר 4815 המנחה את יו"ר מועצת מקרקעי ישראל לקבוע מתווה פיצויים בגין פינוי המקרקעין המדוברים. התושבים ערערו לבית המשפט העליון שבהרכב מותב בן 3 שופטים פסק כי "זהו פרויקט לאומי", וכי  "אין לעכב את הפינוי. מתווה הפיצוי נותן מענה לדיור חלופי". בית המשפט קבע כי "הפינוי נחוץ על מנת לקדם את הקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה. עיכובו מסב נזקים כבדים לפרויקט, שהוכרז כפרויקט תשתית לאומית בעל חשיבות מכרעת לציבור הנוסעים במטרופולין תל אביב ולציבור בכללותו. מובהר כי על המערערים לפעול בהתאם להחלטות השיפוטיות שניתנו בעניינם."

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן