Skip to content

לפיד לוחץ לקדם את חוק הקלון

שר החוץ נשא הבוקר דברים בישיבת סיעתו בכנסת ואמר כי הוא מנסה לשכנע את הממשלה לתמוך בהצעת חוק הקלון שהעלה עוד באופוזיציה ולפיה נושא עבירה שיש אתה קלון, לא יוכל לכהן גם כחבר כנסת או ראש עיר בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד צייץ היום (שני) כי הוא מנסה לקדם את הצעת החוק לפיה אדם שהורשע בעבירה שיש עמה קלון, לא יוכל לכהן כראש ממשלה, שר, חבר כנסת או ראש עיר במדינת ישראל. בחשבון הטוויטר שלו כתב לפיד כי "נעשה הכל לשכנע את שותפינו להעביר את חוק הקלון". בישיבת סיעת יש עתיד בכנסת ציין לפיד כי "אריה דרעי התפטר אתמול מהכנסת במסגרת הסדר טיעון. אני מאחל לאריה הצלחה בהמשך דרכו, אני לא רואה סיבה שלא נקיים יחסי עבודה תקינים עם סיעת ש"ס. אבל כנסת ישראל צריכה להעביר את חוק הקלון. הגשתי את החוק הזה כשהיינו באופוזיציה. הוא פשוט: אדם שהורשע בעבירה שיש עמה קלון, לא יוכל להיות ראש ממשלה, שר, חבר כנסת או ראש עיר במדינת ישראל".

שר החוץ יאיר לפיד בעת ההפגנה בפרשת הצוללות  (צילום: בן כהן)


לפיד בישיבת יש עתיד (צילום: דוברות הכנסת)

"לכל אדם יש זכות להזדמנות שניה, אבל המערכת הפוליטית צריכה לפעול בסטנדרטים אחרים לגמרי של נקיון כפיים. כשהציבור חושב שהמערכת מושחתת וכל הפוליטיקאים מושחתים, זו פגיעה מהותית בחוסן הלאומי", הוסיף לפיד וציין כי "כנסת ישראל, ממשלת ישראל, הם לא מקום עבודה רגיל. בבניין הזה מנהלים חצי טריליון שקל בשנה. כל יום עוברים פה עשרות מיליוני שקלים. מהבניין הזה שולחים חיילים לקרב. אנחנו נאבקים כבר שנים על החוק הזה. זה חלק מהמהלך הגדול שלנו לניקוי המערכת הפוליטית משחיתות, להחזרת אמון הציבור בהנהגת המדינה".
בתוך כך ממשיך יו"ר הליכוד וראש המשלה לשעבר בנימין נתניהו לשמור על שתיקה בכל הנוגע לעסקת הטיעון אותה חשף העיתונאי בן כספית לפני כ-12 יום. בחשבונותיו בפיסבוק ובטוויטר פרסם נתניהו את רגשי  צערו על פטירתה של השופטת בדימוס מרים נאור אבל מילה וחצי מילה לא הגיב וכתב נתניהו בנוגע לעסקה, כך גם לא הגיב לדברי לפיד הבוקר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן