Skip to content

מזראטי תחשמל גם על מסלול המרוצים

מותג רכבי העל מזראטי יהיה המותג האיטלקי הראשון שיתחרה באליפות פורמולה E של ABB FIA , סדרת הספורט המוטורי המיועדת לכלי רכב חשמליים, וזאת החל מ-2023
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפני חודש, יבואנית הרכב סמלת השיקה לראשונה בישראל את מזראטי mc20, רכב הספורט הראשון בעשור האחרון של המותג האיטלקי, וכעת מכריזה מזראטי העולמית על הצעד הראשון באסטרטגיית הספורט המוטורי שלה- הופעת בכורה כמותג האיטלקי הראשון באליפות פורמולה E של ABB FIA ב-2023.

MC20 מכונית הספורט של מזראטי (צילום יח"צ איתן קאג'יה)
MC20 מכונית הספורט של מזראטי (צילום יח"צ איתן קג'יה)

פורמולה E, סדרת הספורט המוטורי הראשון בעולם המיועדת לכלי רכב חשמליים, מספקת למזראטי פלטפורמה להצגת מורשת המרוצים חסרת התקדים של המותג ומביאה בצורה הטובה ביותר לידי ביטוי את סדרת ה-Folgore בה ביצועים גבוהים וחדשנות מתקיימים יחדיו. כחלק מסדרה זו עתידים כל הדגמים החדשים של מזראטי להיות זמינים גם בגרסאות חשמל מלאות, כולל מזראטי גרקלה, מזראטי גרנדטוריסמו וגרנדקבריו, ומכונית הספורט של מזראטי, ה-MC20.

מזראטי תגיע  להופעת בכורה במירוצי פורמולה E החל מהעונה התשיעית, עם דגם ה-Gen3 החדשה- מכונית המרוץ המהירה, הקלה והעוצמתית ביותר שהופיעה אי פעם בפורמולה E. ה-Gen3 היא מכונית המרוץ היעילה ביותר בעולם, המציגה סדרת חידושים מובילים בתעשייה בתחום העיצוב, הייצור והחדשנות הטכנולוגית.

מזראטי עלתה לראשונה על מסלולי המרוצים לפני למעלה מ-90 שנים. מכונית המרוץ הראשונה של מזראטי הייתה ה- Tipo 26, שהופיעה לראשונה בטרגה פלוריו ב-1926, וזכתה במקום הראשון בקבוצת עד נפח 1.5 ליטר, כשאלפיירי מזראטי מאחורי ההגה. ב-1957 זכה חואן מנואל פנגיו באליפות העולם F1 עם מזראטי. כמו כן, הפעם האחרונה בה נראתה מזראטי ברכב חד-מושבי הייתה עם מריה טרסה דה פילפיס, האישה הראשונה שהשתתפה בגרנד פרי של פורמולה 1, כשנהגה במזראטי 250F. מזראטי הופיעה במרוצים בפעם האחרונה עם ה- MC12 שזכתה ב-22 מרוצים (כולל 3 ניצחונות במרוץ 24 Hours of Spa ) וב-14 תארים באליפויות יצרנים, אליפויות נהגים, ואליפויות צוותים ב- FIA GT, בין השנים 2004 עד 2010.

ז'אן –מארק פינו, סמנכ"ל בכיר, STELLANTIS Motorsport: " STELLANTIS Motorsport שמחה לקחת חלק בהשבת מזראטי למסלול המרוצים. מעבר לפיסת ההיסטוריה הזאת, השתתפות מזראטי בפורמולה E תהיה עבורנו מעבדה טכנולוגית להאצת הפיתוח של מערכות הנעה חשמליות יעילות ותוכנות חכמות למכוניות הספורט שלנו לנסיעה בכביש. פורמולה E היא האליפות המדויקת למטרה זו, ואנו גאים מאוד להיות המותג האיטלקי הראשון שמצטרף."

אליפות העולם היחידה של FIA שהיא כולה חשמלית וכספורט היחיד המוכר רשמית כמייצר אפס פליטת פחמן מאז הקמתה. אליפות העולם פורמולה E של ABB FIA מביאה מרוצי מכוניות דרמטיים אל כמה מן הערים האייקוניות ביותר בעולם ומהווה פלטפורמת עילית לספורט מוטורי עבור יצרניות הרכב המובילות בעולם, מקום בו הן יכולות לקדם את החידושים בתחום כלי הרכב החשמליים.

שי פלדמן, מנכ״ל סמלת, יבואנית מזראטי בישראל: ״בשנים האחרונות מותג מזראטי מראה צמיחה מרשימה בין היתר בעולמות האנרגיה הירוקה והמעבר לחשמל. בחודש האחרון נחתה בישראל מזראטי mc20 דגם הספורט החדש שסימל את חזרתה של מזראטי למרוצים העולמיים. אני בטוח שכניסתה של מזראטי למרוצי המכוניות החשמליות תהווה צעד משמעותי בכניסתה לשוק הרכבים החשמליים על כלל דגמיה בעולם ובעתיד גם כאן בישראל״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן