Skip to content

הסכם בין מורי הדרך למשרד התיירות: ישובצו בסיורים לציבור הרחב

הממשלה תקצה 25 מיליון שקלים לסיורים שיועברו במהלך השנה הקרובה על ידי מורי הדרך; המשמעות עבור כל מורה דרך: כשמונה ימי הדרכה, המשתווים לשכר חודשי של כ-6,000 שקלים בלבד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום נחתם הסכם בין הממשלה לארגון מורי הדרך, לפיו יוקצו 25 מיליון שקלים עבור עשרות אלפי סיורים מודרכים לציבור הרחב. בימים אלה מיושם השלב הראשון בחוזה: סיורים בשווי 10 מיליון שקלים.

משרד התיירות, רשות הטבע והגנים ניסחו את חוזה העסקת מורי הדרך בשיתוף  עם הארגון היציג של מורי הדרך, אגודת מורי הדרך בישראל. זאת בהמשך להחלטת הממשלה לסיוע לתעשיית התיירות.

"שנאה, גזענות ולאומנות". ח"כ יואל רזבוזוב (צילום באדיבות "יש עתיד")
שר התיירות יואל רזבוזוב. 25 מיליון שקלים להעסקת מורי הדרך. צילום באדיבות "יש עתיד"

על פי ההחלטה מדצמבר 2021, משרדי התיירות והאוצר יתקצבו סיורים מודרכים לקהל הרחב בעלות כוללת של 25 מיליון שקלים. 10 מיליון שקלים מתקציב משרד התיירות, ו-15 מיליון שקלים מתקציב משרד האוצר.

הסיורים יתבצעו באמצעות רשות הטבע והגנים ובהדרכתם של מורי הדרך, ובימים הקרובים יקבלו כל מורי הדרך בישראל הזמנה להשתתף בפרויקט. הסיורים יתקיימו בכל אזורי הארץ ובכל ימות השבוע, ויציעו ביקורים בערים, בגנים לאומיים ובאתרים נוספים. הסיורים יתבצעו, כאמור, על ידי מורי דרך מוסמכים, כנדרש בחוק, ותהיה בהם הקפדה יתרה על הנחיות משרד הבריאות.

"רשות הטבע והגנים שמחה לסייע לענף שנמצא במצוקה מאז פרוץ הקורונה, ומזמינה את הציבור ליהנות ממבחר רחב של סיורים בכל הארץ בגנים הלאומיים, שמורות הטבע ואתרי תיירות ברשויות המקומיות", אומרת רעיה שורקי, מ"מ מנכ"ל רשות הטבע והגנים. "המיזם מאפשר חשיפה לציבור של אתרים פחות מתויירים, בליווי הדרכה מקצועית והעשרת חוויית הביקור במידע ובתוכן. אני מודה לשר התיירות, יואל רזבוזוב, ולמנכ״ל משרד התיירות, דני שחר, על הובלת המיזם. הרשות שמחה להיות חלק מפרויקט חשוב זה".

בתמונה מימין לשמאל: רעיה שורקי, מ"מ מנכ"ל רשות הטבע והגנים, דני שחר מנכ"ל משרד התיירות, וגנית פלג, יו"ר אגודת מורי הדרך בישראל

אך מורי הדרך, שרובם לא השתכרו כבר שנתיים מפרוץ מגפת הקורונה, עדיין רחוקים מלחוש הקלה. על פי התכנון, כל מורה דרך יקבל במהלך שנת 2022 כשמונה ימי הדרכה, המשתווים לשכר חודשי של כ-6,000 שקלים בלבד.

"מורי דרך השתכרו לפני הקורונה באופן מכובד בין 7,000-15,000 שקלים בחודש", אומרת גנית פלג, יו"ר אגודת מורי הדרך בישראל. "הסכום שכל מורה דרך יקבל עכשיו הוא נמוך יותר אפילו מהשכר החודשי הנמוך בטווח הזה".

פלג, הנמצאת רק כחודש בתפקיד יו"ר העמותה, מספרת על הדרך להסכם. "האוצר רצה שרק מדריכי תיירות נכנסת יקבלו עבודה. אני נלחמתי על כך שגם מורי דרך של תיירות פנים יקבלו עבודה. אין ספק שהקורונה פגעה עמוקות בתיירות הנכנסת, אך גם בתיירות הפנים.

גנית פלג, יו"ר אגודת מורי הדרך: "יש מורי דרך שממש רעבים לאוכל"

"אני מודה לשר התיירות, יואל רזבוזוב, על שפעל רבות כדי שנגיע לרגע הזה. אני בטוחה שנמשיך את שיתוף הפעולה הפורה. אני שמחה שהרט"ג יספק בקרוב מאוד עבודה למורי הדרך, ואני מקווה מאוד שגם משרדים ממשלתיים נוספים יירתמו להעסקת מורי הדרך. למשל, משרדי הקליטה והחינוך. כדי להדריך טיולים של בתי ספר, יש צורך לעבור קורס מדריכים במערכת החינוך. ביקשנו שמשרד החינוך ישלב בטיולים חלק ממורי הדרך, אבל בעקבות המצב, בתי ספר רבים ביטלו טיולים רב יומיים".

"הפגיעה במורי הדרך היא אנושה. יש לנו מורי דרך שמקבלים חבילות סיוע מארגון 'לתת', אומרת פלג. "יש גם כאלה שלא מספרים שלנו שהם זקוקים לעזרה. תפקידי כיו"ר לדאוג שמורי הדרך ישובצו באופן שוויוני, ושכולם יקבלו הזדמנות לעבוד. יחד עם זאת, נרצה לתת עבודה לאלה שנפגעו הכי הרבה, מי שהיקף העבודה שלהם ירד ב-60 אחוזים ויותר, וממש רעבים לאוכל. אבל אנחנו נמשיך לפעול לכך שכל מורי הדרך יוכלו להשתכר עם יותר ימי עבודה. זהו צו השעה! אנחנו שמחים שההסכם נחתם אבל אנחנו הכי רוצים לחזור לעבודה מסודרת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן