Skip to content

פורקו מבנים שהקימו פעילי ימין סמוך לרהט, שניים נעצרו

לפנות בוקר הקימו קבוצת פעילי ימין מבנים בסמוך לרהט שבנגב. ראש עיריית רהט הודיע כי במידה והמבנים לא יסולקו מיד הוא לא יוכל לעצור את ההמון שיגיע למקום ואת העימותים שעלולים לפרוץ. יחד עם פעילי הימין הגיעו חברי כסת מהציונות הדתית והליכוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כעשרים מתנחלים פעילי ימין הגיעו הבוקר (רביעי) לשטח אדמה מצפון לרהט והציבו עליו 2 מבנים יבילים. המשטרה הרסה את המבנים ועצרה שניים מהמתנחלים. בסמוך לשעה 04:00 לפנות בוקר הגיעו המתנחלים ופירקו ממשאית שני מבני עץ האחד שישמש כקרוואן והשני שישמש כבית כנסת. על גבי המבנים תלו הפעילים שלט עם שם למאחז: מעלה פולה, על שמה של ]ולה רעיית ראש הממשלה דוד בן גוריון. יחד עם הפעילים הגיעו חברי הכנסת שמחה רוטמן, איתמר בן גביר, ואורית סטרוק מהציונות הדתית ושלמה דרעי מהליכוד. אל המקום הגיעו בדואים תושבי רהט וראש עיריית רהט פאיז אבו סהיבאן הודיע: "פניתי למשטרה וביקשתי שיפנו את המאחז הזה ואת המתנחלים בהקדם, אחרת אני לא יכול להיות בטוח מה תהיינה ההשלכות". ח"כ איתמר בן גביר אמר כי הקמת המאחז הוא זכותו של כל יהודי להתיישב בכל מקום במדינה וכי כמו שלהם (לבדואים א.מ) מותר לבנות איפה שהם רוצים, כמה שהם רוצים והמשטרה לא מגיעה אליהם כדי לפנות אותם, "באנו לכאן להציל את הנגב, כדי לשמור על הנגב".

הפירוק – צילום מסרטון שהעלה טובי עזרי לשימוש חופשי ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
הקמת המבנים (צילום: טובי עזרי לשימוש חופשי ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
המעצרים (צילום באדיבות המארגנים ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
תושבים על חורבות המבנים (צילום מהרשתות החברתיות ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

מהמשטרה נמסר כי "בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה ע"י רמ"י בגין פלישה טרייה לשטח סמוך לעיר רהט, שוטרי המחוז הדרומי שהגיעו למקום, החלו לסייע לרמ"י בפינוי כמה עשרות בני אדם שהגיעו לשם והציבו מספר מבנים ארעיים באופן בלתי חוקי. השוטרים נתנו להם זמן סביר להתפנות באופן עצמאי מהשטח, ולאחר שלא נשמעו להוראות השוטרים, החלו לפנות אותם מהמקום" וכי "כוחות המשטרה סיימו את הפינוי סמוך לעיר רהט, ועצרו לחקירה 2 בני אדם שהפרו את הסדר הציבורי ולא נשמעו להוראות השוטרים".
מטעם המתנחלים נמסר כי "הבוקר שוב הוכח שיש דין אחד לבדואים ודין אחר לישראלים החלוצים. הפינוי המהיר, ההרס הברוטאלי של מבני מעלה פולה והפינוי האלים של מאות האזרחים הישראלים שהגיעו להתיישב במקום- מול ההשתוללות המופקרת של הבדואים בנגב הם אות קלון על מצחה של ממשלת ישראל". הם הוסיפו כי "זה מאבק על המשך המפעל הציוני וקיומה של מדינת ישראל ואנחנו לא נעצור. נמשיך לטעת עצים ולהקים ישובים על אדמות הנגב, זו התחייבות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן