Skip to content

המועצה האזורית שומרון תומכת ב"התיישבות הצעירה"

ראש המועצה שומרון, יוסי דגן, 'אירח' מתנחלים ופעילי ימין על קרקעות דיר איסתיא. דגן מעודד 'התיישבות צעירה' נוסח בריוני התנחלויות לא חוקיות שמתמקמים על קרקעות פלסטיניות כשמנגד הממשלה ורשויות החוק מעלימות עין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ואדי קאנא או בשמו העברי נחל קנה מצוי עשרים קילומטרים מזרחית לכפר סבא. מדובר בוואדי קסום שאורכו כ 35 ק"מ החוצה את כל מערב השומרון ונשפך לנחל הירקון ליד הוד השרון ולאורכו פזורות אוצרות טבע כמערת הנטיפים, מערת התאומים ומערת נחל קנה בה נמצא מטמון זהב לפני למעלה משלושים שנה. סמוך לוואדי מצוי היישוב הפלסטיני דיר איסתיא שאנשיו עוסקים בין השאר בחקלאות באדמות המצויות באזור זה, המושך את תשומת לב המתנחלים גם כן. לאורך השנים הוקמו במקום התנחלויות: קרני שומרון, נופים, יקיר, עמנואל, מעלה שומרון, והמאחז חוות יאיר. לעוקבים אחרי מפת האזור אנו ממליצים להתעדכן תדירות בשינויים בשטח כיוון ש"שכונות" חדשות צצות לפרקים לעתים על קרקע פלסטינית. הישובים שייכים למועצה אזורית שומרון, שבראשה יוסי דגן. האחרון עסוק במפעל התנחלות ויחסי ציבור לא נפסקים וכך לפני כמה ימים אירח באזור ראשי הערים חברי ליכוד. היום, המועצה הפיקה הפנינג המוני לצעירי ההתנחלויות היהודיות.

פיקניק על אדמה פלסטינית (צילום: שי קנדלר)
יוסי דגן מזהיר: אם לא נפעל תקום מדינה פלסטינית (צילום: שי קנדלר)
נוער "ההתיישבות הצעירה" – תמונה למזכרת (צילום: שי קנדלר)

המקומיים, עתירי הניסיון עקבו מקרוב אחר הפנינג זה כיוון שברור לכל שהגדלת דריסת הרגל היהודית תבוא על חשבונם. באירוע נשא ראש המועצה נאום לשלהוב הצעירים שהמוטו שלו הוא שפיתוח הארץ נעשה רק על ידי תושביה היהודים בעוד שהפלסטינים המקומיים רק מחריבים. נזכיר לקוראינו כי מרבית שיטחי הגדה נמצאים בשליטה מלאה של ישראל (שטחי C) המדובר במרחב כפרי בו יש צורך האפשרות לפתח תשתית לטיפול בשפכים ומחזור. אולם, השליטה ומפעל ההתיישבות הישראליים הם אלה אשר מעכבים פיתוח מתקנים אלה עבור הפלסטינים, בבחינת הרצחת וגם ירשת. לדברי אחד המקומיים במאחז חוות יאיר, היושב על אדמות פלסטיניות, נהוג להשליך את הפסולת בקרקע חקלאית בבעלות פלסטינים שגישתם לקרקעות שלהם מוגבלת לארבע ימים בשנה. רציתם פרדוקס נוסף, בבקשה, המאחז הלא חוקי אל מתן המצוי קילומטר דרומית להתנחלות מעלה שומרון, מצוי בשמורת טבע. כמו שכולנו יודעים בשמורת טבע משמרים את הטבע ולא בונים. להמחשת המצב המגוחך אנו מביאים כאן את פרסום יזם הנדל"ן ללא בנוסח המדויק:

"אל מתן הנו פרויקט יחודי בלב שמורת טבע אל מול נופי נחל קנה. חברת הרי זהב מגורים יוזמת את הקמתן של 20 צמודי קרקע מרווחים על מגרשי חצי דונם. בתוכנית תב"ע ל- 62 יח"ד נוספות. אל מתן ממוקמת בסמוך למעלה שומרון וגינות שומרון כ-15 דקות מכפר סבא."

לפי פרסומי המועצה המקומית, פרנסיה יצאו במאמץ לחנוק את ההתיישבות הפלסטינית ולהקים רצף יישובים המיועדים ליהודים בלבד. וכך, באגרת לתושב שנשלחה מטעם עמותת רגבים ומועצה אזורית שומרון החודש (פברואר 2022) מצוין: "בגוש קנה פועלים בשנים האחרונות להרחבת הישובים ויצירת גוש התיישבות רציף הכולל את יקיר, נופים, חוות יאיר, רבבה, קריית נטפים וברקן.״ כמו שנראה בשטח תוכנית זו קורמת עור וגידים באמצעים חוקיים יותר או פחות ופגיעה בערכי סביבה וטבע. תחשבו על זה כשאתם רואים את הנערים חוגגים על גדות וואדי קאנא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן