Skip to content

מלחמת העולם השנייה בשנים 1939-1945 זוכרים?

מלחמת עולם שלישית בהתהוות? אמרנו לא עוד העולם אמר לא עוד והנה שוב העולם ואירופה עומדים בצד ושותקים. שוב הערכה אם לא נתערב הרוסים יסתפקו במדינה אחת או שתיים באירופה . זה לא עוד? סימן שאלה ענק ואני מודאג - מאמר דעה: משה לורבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העולם עמד ושתק. אמר זה יהיה רק פלישה גרמנית למדינה אחת או שתי מדינות אבל לא יעיזו לכבוש את אירופה או יותר מכך. 77 שנה אחרי סיום השואה האיומה ושנים של התעללות עינויים וכל מה שלמדנו על השואה. מלחמת העולם השלישית מתחילה ללבוש עור וגידים בתחילת 2022. רוסיה עם בנות בריתה כמו בלארוס קבוצות מליציות בדלניות פרו רוסיות, איראן וסין ששותקת מהצד לטובתה היא (היא תשמח לרכוש את כל הגז שנעצר בדרכו לגרמניה), מזכירה לנו תכניות שהוכנו שנים מראש. אני חושש וחושב שההיסטוריה חוזרת לנגד עינינו כולנו ולצערי אנו שותקים ועומדים בפני כיבוש, מלחמה והרג אנשים כשמנגד האנושות כולה ניצבת בפני מבחן ענק קיומי. נראה ששוב כולנו עומדים בפני כישלון הזוועות ממראות הקשים של מלחמה, הרס, דיכוי ואפילו מחנות עינויים. כל אלו הפכו פתאום לגזירת גורל העולם? לאן פנינו? לאן מובילים אותנו? תענו לי אתם הקוראים, כי כותב מילים אלו בכאב גדול אחרי שכולנו וגם אני כמובן, נחשפנו לימים לשבועות האחרונים ובעיקר לימים האחרונים לפלישות של רוסיה במצוות ולדימיר פוטין וממול לשתיקות המביכות והמעיקות וגמגומיו של העולם וכל אלו שנשבעו אחרי מלחמת העולם השנייה כי לעולם לא עוד. ואנו בארצנו נשבענו כי לא ניתן למחזות כאלו לשוב עוד על עצמם.

הפצות ליד חרקוב (צילום מהרשתות החברתיות לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

לפתע הכל נראה כשבועת שקר של האנושות כולה, חוזרת על שאירע בפתחי מלחמת העולם השנייה בפעם שלישית. צמד המילים: לא עוד? נותרות בסימן שאלה גדול ענק!. לא עוד? וכך מחמש בבוקר עם הידיעה על פלישות נרחבות ושלל הדיווחים של ערוצי התקשורת שגושים זמן מסך בברבורי סרק וניתוחי מומחים ויודעי דבר, מול צילומי ההפצצות של תחנות כוח, בסיסי ומחסני צבא, אני מוצא את עצמי פשוט נאלץ לכתוב את מאמר הדעה שלי כזעקה לטובת האנושות כולה. מי יודע לאן מאמר הזה יכול להגיע או להשפיע. אבל בכוחי הדל אני מנסה לומר את אשר על לבי והתריע, להזהיר. וכך, כאדם חרדי, בדמעות ובתפילה גדולה למען האנושות כולה ולמען יהודי אירופה ואוקראינה בפרט אשא תפילות ותחנונים לבורא עולם שיטיב ובבקשה ולעולם  כולו: אמרו לא למלחמת עולם שלישית לא לזוועות ולחורבן אנושות כולה שוב של שנים. ואסיים בתפילה החשובה: Our brethren are all the house of Israel The subjects in distress and captivity Standing between sea and land The place will have mercy on them And they shall bring them forth out of Egypt And from darkness to light And from enslavement to redemption He marveled at the cart and at a time of sacrifice And they said, Amen!
"אַחֵינוּ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל הַנְּתוּנִים בַּצָּרָה וּבַשִּׁבְיָה הָעוֹמְדִים בֵּין בַּיָּם וּבֵין בַּיַּבָּשָׁה הַמָּקוֹם יְרַחֵם עֲלֵיהֶם וְיוֹצִיאֵם מִצָּרָה לִרְוָחָה וּמֵאֲפֵלָה לְאוֹרָה וּמִשִּׁעְבּוּד לִגְאֻלָּה, הָשָׁתָא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב וְאִמְרוּ אָמֵן". וכך, בכאב עמוק ובדאגה רבה אשא תפילות ותחנונים: "אשא עיני אל ההרים מאין יבוא עזרי".

2 Comments

  1. יפה יוסף
    24 בפברואר 2022 @ 20:49

    מאמר נוקב.
    עיניין השתיקה, ההשתקה ושב ואל תעשה אינו ייחודי לחברה מסויימת ולא לתקופה מסויימת. אפשר לזהות את הנטייה הזאת בעצמינו.
    כשנהנתניהו׳ז סגר את שני הרחובות, בלפור וסמולנסקין, בהם התקיימה תנועת הולכי רגל וכלי רכב: קטרתי כי זה פגע במסלול בו נהגתי לעבור.
    אבל אני לא הירושלמית היחידה. השלמנו עם ״עובדה״ זו, למרות שלא היה תקדים לכך, לאורך ההיסטוריה של ישראל.

    מה שאני מנסה להגיד כאן הוא שאם נהיה ערים לנטייה האנושית הזאת, יש סיכוי שזה ישפיע מרמת הפרט אל רמת הכלל.

    • אליק מאור
      5 במרץ 2022 @ 20:31

      אכן כן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן