Skip to content

כשפלמנקו ואמנות נפגשים: בכורה בינלאומית ל"תלויה" במוזיאון אגם

מיכל בן צבי, יחד עם אמני פלמנקו מספרד וישראל, מעלה מופע מסעיר ומלא קצב שהותאם במיוחד לחלל ולתנועה של היצירות המרהיבות. היצירה עוסקת בכמיהה האנושית לשייכות ולתלות הקיומית שלנו בסביבה. בכורה עולמית ב-3.3.2022 במוזיאון אגם בראשון לציון.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"תלויה" –  בכורה עולמית למופע פלמנקו בינלאומי ייחודי למוזיאון אגם. יצירה מקורית של רקדנית הפלמנקו מיכל בן צבי בשיתוף אמנים מישראל וספרד.

  מיכל בן צבי, יצרה בשיתוף עם אמנים מספרד ומישראל מופע פלמנקו ייחודי למוזיאון אגם תחת הכותרת "תלויה". יצירה עכשווית מטשטשת גבולות, המחברת בין הפלמנקו האותנטי לאלמנטים משפות אמנותיות שונות. המופע "תלויה" מתאים את עצמו לחלל ולתנועה באמנות הקינטית של יעקב אגם ומטמיע את עצמו במרחב המעגלי של המוזיאון והאמנות המרהיבה המוצגת בו.

מיכל בן צבי. צילום מנואל אנגל רוחס. MANUEL-ANGEL-ROJAS

המופע "תלויה" עלה אונליין בתקופת הקורונה בארץ, לאחר שעולם התרבות נסגר והבכורה שלו התבטלה שבועיים לפני התאריך.  היא לא ויתרה, העלתה את ההפקה אונליין. ובמוזיאון אגם זו הפעם הראשונה שהמופע יעלה מול קהל והוא מתאים עצמו לחלל המוזיאון המאוד מיוחד הזה.

המופע עוסק בנושא אוניברסלי – הצורך בשייכות והתלות בסביבה שלנו. הוא מעלה ומציף סוגיות שונות הקשורות בבחירות שאנו עושים בחיים, בפחד שלנו מהחופש, בשחרור ובהעזה לחלום. זהו נושא שמלווה אותה הרבה וקשור לאותה ילדה מלאה שכל מה שרצתה זה להרגיש חלק ואהובה, עד שזה הפך לתלות.

"תלויה" – יצירתה של מיכל בן צבי בשיתוף אמני פלמנקו מספרד וישראל. צילום אייל הירש

"אני חושבת שכולנו מריונטות במובן מסוים, אם במודע או לא במודע, שנשלטות על ידי הסביבה שלנו והחיים בכלל. במופע עולות וצפות סוגיות שונות הקשורות בתלות בחיים עד שבסופו מגיעה ההבנה שאנחנו למעשה בוחרים בה, ולמעשה הפחד מהחופש הוא חזק מהכל. הסיפור שלי הוא ההוכחה שהכל אפשרי. צריך רק להעז לחלום ולהעז לנסות ולהגשים את החלום!" מסכמת מיכל.

אודות מיכל בן צבי

מיכל בן צבי, היא רקדנית פלמנקו ישראלית היוצרת ומחלקת את חייה בין סביליה שבספרד ומושב נתיב העשרה שבדרום הארץ. מיכל בן צבי היא אמנית פלמנקו, רקדנית, מורה וכוריאוגרפית. זוכת שתי תחרויות פלמנקו לרקדנים בספרד. בוגרת בית ספר למשחק סופי מוסקוביץ' בעלת תואר ראשון בבימוי והוראה בסמינר הקיבוצים.

בן צבי נולדה וגדלה במושב נתיב העשרה שבעוטף עזה, שם היא גרה ורוקדת גם עכשיו. מאז שהיא זוכרת את עצמה, אהבה לרקוד חלמה להיות רקדנית. נשמה של רקדנית תמיד הייתה לה, אבל לא היה לה גוף של רקדנית, הרי ידוע שריקוד דורש ממדי גוף מאוד מסוימים ובהיותה ילדה מלאה, היא נתקלה בקשיים חברתיים רבים, והדימוי העצמי שלה היה מאוד נמוך. ריקוד הפלמנקו כבש אותה בגיל 13. אז הרגישה שמצאה את שאהבה נפשה. הפלמנקו נתן לה יכולת ביטוי אחרת, ואפשר יותר חופש בריקוד. היא התמכרה לפלמנקו וגם שם נתקלה לכל אורך הדרך, בקשיים רבים באותו עניין של ממדי הגוף. אבל המשיכה , פשוט לא הצליחה להפסיק , החלום לא הניח לה. בגיל יחסית מבוגר, רגע לפני הקמת משפחה, כשהבינה שעכשיו זה הרגע וזו ההזדמנות האחרונה לקום ולהגשים אותו. עזבה יחד עם בעלה לספרד בעקבות החלום . התאהבה בסביליה.  נשארה לחיות שם שש שנים (עם ילדה שהצטרפה בדרך). התפתחה, יצרה והופיעה. רק בעקבות הקורונה חזרה המשפחה  לארץ ומאז הם כאן, והדברים שם.

המופע "תלויה" עלה אונליין בתקופת הקורונה בארץ, לאחר שעולם התרבות נסגר והבכורה שלו התבטלה שבועיים לפני התאריך.  היא לא ויתרה, העלתה את ההפקה אונליין. ובמוזיאון אגם זו הפעם הראשונה שהמופע יעלה מול קהל והוא מתאים עצמו לחלל המוזיאון המאוד מיוחד הזה.

 

גיטרה ומוזיקה מקורית:  גיטריסט הפלמנקו הספרדי חוסה קריו Jose Antonio Carrillo ‘El Fyty’

שירה: יהודה שוקישויקי ויעל הורוביץ

רקדנים: מיכל בן צבי, ידין מילר

ניהול הצגה ומפיקה בפועל: קרין לדרמן

מיכל בן צבי במופע פלמנקו מסעיר. צילום אייל הירש

המופע יעלה בפעם הראשונה במוזיאון אגם ביום חמישי 3.3.22 בשעה 20:30

קמוזיאון אגם, רחוב  מיש"ר 1, ראשון לציון

* שעה לפני תחילת המופע בשעה 19:30 יתקיים סיור מודרך במוזיאון אגם בתוספת מחיר סמלית

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן