Skip to content

אלפים הפגינו מול שגרירות רוסיה בתל אביב

המפגינים שרו שירי לאום אוקראיניים, וחלקם אף השוו את פוטין להיטלר בתחילת דרכו. שגרירות אוקרינה הוציאה קול קורא לפרמדיקים להתנדב לסייע לרופאים צבאיים באוקראינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמה אלפי ישראלים מפגינים הערב (שבת) ברחבי הארץ במחאה על הפלישה הרוסית לאוקראינה – ומביעים תמיכה באזרחי המדינה שנמצאת תחת מתקפה מכמה חזיתות. ההפגנה המרכזית נערכת במרכז תל אביב, ולמעלה מאלף איש  התרכזו בשדרות רוטשילד והחלו בצעדה לעבר השגרירות הרוסית, שם נערכה משמרת מחאה ביום חמישי האחרון.  המפגינים קראו לרוסיה לסלק את כוחותיה מאוקראינה והאשימו את פוטין כי הוא נוהג כהיטלר בתחילת מלחמת העולם השניה. המשטרה סגרה את רחוב הירקון והרחיקה את המפגינים שבאו להביע הזדהות עם העם האוקראיני וצעקו בגנותו של הנשיא ולדימיר פוטין למרחק של כמה עשרות מטרים מהשגרירות הרוסית. המפגינים הלינו על כך שהמשטרה מעקרת את המחאה, ולא מאפשרים לאנשי השגרירות הרוסית לשמוע את זעקתם.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה


צילום: ציפי מנשה

בתוך כך פרסמה הערב שגירות אוקראינה פוסט ובו קראה לפרמדיקים מוכנים להתנדב לסיוע לרופאים צבאיים להגיע ולסייע. הפוסט פורסם בעברית, באנגלית וברוסית .
"שגרירות אוקראינה במדינת ישראל מבקשת מפרמדיקים ישראלים שמוכנים להתנדב לסייע לרופאים צבאיים אוקראינים בבתי החולים באוקראינה, הנתונה לתוקפנות צבאית של רוסיה.  מספר טלפון ליצירת קשר: 0542948917" לשון הפוסט וברוסית:
Посольство України в Державі Ізраїль просить відгукнутися ізраїльських парамедиків, які готові в якості волонтерів надати допомогу українським військовим лікарям у шпиталях України, яка зазнає військової агресії з боку Росії.
Контактний телефон: 054 294 8917

The Embassy of Ukraine in the State of Israel asks Israeli paramedics who are ready to volunteer to help Ukrainian military doctors in the hospitals in Ukraine, which is under military aggression by Russia. Contact phone number: 054 294 8917

במשאל מהיר שערך מגפון בין קוראיו מרבית הקוראים התנגדו להתערבות צבאית כלשהי של ישראל באוקראינה. לאלו שחשבו שיש צורך בסיוע צבאי כלשהו שאל אחד הקוראים:  Itsik Vaza"אתם השתגעתם"?, " קוראה אחרת, סוזן פרידמן דרוס שחיה בארצות הברית כתבה כי אם ישראל תשלח לאוקראינה נשק התקפי, "פוטין לא יחשוב פעמיים על השמדת ישראל. רק אז, ארצות הברית תהיה מחויבת להיכנס למלחמה. מלחמת העולם הראשונה", ולכן "אני לא חושבת שזו רק החלטה של ישראל בשלב זה".

תגובות קוראים לשאלה: הם על ישראל לסייע צבאית לאוקראינה

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן