Skip to content

כיצד לחץ משפיע על איכות השינה

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מנסים להירדם ולא מצליחים? המחשבות מטרידות והלחץ גואה? הרהורים על העתיד, אולי בעיות כלכליות, קונפליקטים מול קולגות בעבודה, חילוקי דעות עם הפרטנר, קשיים עם הילדים? אין ספק שמתח משפיע על איכות השינה.
תופעה של נדודי שינה עלולה להשפיע לרעה על התפקוד, היות ושינה טובה ומלאה לפחות של 7-8 שעות מדי לילה חיונית ליעילות של המערכת החיסון ולתפקוד הקוגניטיבי כמו קשב, ריכוז וזיכרון וכן לבריאות הפיזית.
למעשה, חוסר שינה מתמשך עלול להחמיר מצב נפשי ירוד, להוביל לאנרגיה נמוכה ולהעלות את הסיכון להשמנה ולמחלות קשות.
איך להתמודד עם הלחץ, איך להירדם מהר ולישון טוב יותר בלילה? לפניכם מספר אסטרטגיות שכדאי לנסות.

המאבק בלחץ דרך רגיעה יזומה
ראשית, כדאי לאתר את מקור הלחץ ולנסות לא לחשוב עליו לפחות לקראת השינה. שנית, כדאי לאפשר אורח חיים רגוע יותר סמוך לזמן שינה באמצעות טכניקות הרפיה ורגיעה שיכולים להסב שלווה.
מדיטציה מסוג מיינדפולנס, שמטרתה לפתח מודעות להווה ולהכיר במחשבות הטורדניות מבלי להגיב להם, יכולה לסייע בהשגת הרגיעה המבוקשת לפני השינה וכך לאפשר שנת לילה טובה יותר.
מומלץ להפחית את רמות הלחץ גם באמצעות כיבוי המסכים וניתוק מאייטמים חדשותיים, וכן להסב את חדר השינה למקום מפלט אולטימטיבי, בין אם מדובר בעמעום אורות, החשכת החלל או הארה בנורת לילה, האזנה למוסיקה נעימה, אמבטיה, ספר משמח וחיבוק ממישהו אהוב ואוהב.

צילום: RF123

להתאמן, לאכול ולהירגע כדי לישון בלילה
פעילות גופנית נחשבת לאמצעי יעיל להפחתת תסמינים של לחץ וכדאי להתאמן על בסיס קבוע, פעילות גופנית מתונה, שיכולה להפחית את הורמון המתח ולהעצים את מצב הרוח המרומם. עם זאת, לא כדאי לעסוק בפעילות לפני שינה על מנת להכניס את הגוף לרגיעה ולא חלילה לעורר אותו. כנ"ל בגיבוש התפריט התזונתי – הימנעו מקפאין לפחות כ-6 שעות לפני השינה וכן ממאכלים מתובלים וארומאטיים.
כדאי לתרגל גם טכניקות שיכולות להכניס אתכם למוד שינה טוב כמו דמיון מודרך, במהלכו אתם משחזרים סצנות נעימות או זיכרונות מרגיעים, מדמיינים שאתם במקום שליו וממירים את המחשבות השליליות במחשבות חיוביות.
נסו להכניס לא רק את התודעה למצב שינה, אלא את הגוף כולו באמצעות הרפיית שרירים הדרגתית מלווה בנשימות עמוקות. התחילו בראש, לחיים, כתפיים ועברו ליתר אזורי הגוף עד קצוות האצבעות. חזרו על הנשימות בספירה שוב ושוב והיו ממוקדים בנקודה אחת בחלל או ספרו תוך כדי עצימת עיניים עד שהשינה תגיע.
המלצה נוספת היא להסתייע בשמנים. מסתבר שלשמנים יש השפעה נעימה על הגוף, כאשר ישנם שמנים ארומטיים שניתן לנשום או להוסיף שמנים לאמבטיה או להפיץ את הניחוח באמצעות מפיץ – בדקו מהם השמנים בעלי אפקט של הרגעה כמו למשל שמן מסוג לבנדר.
ניתן להיעזר בתמציות פרחי באך, בעזרת מטפל או חקירת התמציות ניתן למצוא מהן התמציות האולטימטיביות עבורך להתמודדות עם מצבי לחץ, והן אף יכולות לסייע בהפגת מתחים והבאת שינה טובה.  תמציות רסקיו מבוססות על תמציות באך ומיועדות להתמודדות עם מצבי לחץ זמניים ויומיומיים.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן