Skip to content

זירות תרבות: פסטיבל אמנויות בירושלים בעיצומו

אהוד בנאי, נורית גלרון, עמיר בניון, ערן צור, דני רובס, רוני סומק, להקת ורטיגו, יואב קוטנר, רוני קובן, גיא מזיג, מריאנו אידלמן, דנה ברגר, מוני מושונוב, שלומי אלקבץ, שי צברי, הילה אלפרט, ישראל אהרוני, אבי בללי, שי צברי, אלישע בנאי, ליליאן ברטו, תזמורת הצעצועים ועוד -בין משתתפי הפסטיבל ב-21 מופעים. 
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שילוב אמנויות  עם  חגיגה תרבותית מסחררת בפסטיבל התרבות החדש המושק בירושלים.  "זירות תרבות" – נערך בימים אלה במשך שלושה סופי שבוע בירושלים.  24-25/2, 3-4/3, 10-11/3

ירושלים – העיר שחוברה לה יחדיו, שמייצגת, אולי יותר מכל, את פלגיה השונים של החברה הישראלית ומהווה גשר לאחדות. לא אחת נדמה כי על מסך הטלוויזיה, במהדורות החדשות, אנחנו נחשפים בעיקר לקשיים שאותה רבגוניות דתית, לאומית וחברתית מביאה עמה. דווקא משום כך בחרו מפיקי פסטיבל "זירות תרבות" לחרוט על דגלו את תפיסת התרבות כאלמנט שמאפשר מרחב בטוח לביטוי של קבוצות שונות בחברה הישראלית – מרחב שמהווה עבורן מכנה משותף ומחבר.

זירות תרבות: מפגש בין חד פעמי סגנונות מוסיקה, מחול, שירה, פיוט, קולנוע, קולינריה, אמנות, פיסול, ועוד…

זירות התרבות השונות בעיר יעניקו ביטוי ייחודי לאומנים מכל הקשת הישראלית, ישלבו ויצרו מפגשים חד-פעמיים בתחום המוסיקה, שירה, קולנוע, מחול, קולינריה, וידאו ארט, מייצגים אומנותיים, פיסול ועוד, שבהם ישולבו גם אמנים בעלי מוגבלות. הפסטיבל יערך במהלך שלושה סופי שבוע, 24-25/2, 3-4/3, 10-11/3, בימים חמישי ושישי (בוקר וצהריים), ויכלול כשישה מוקדי פעילות במערב העיר ובאגן העיר העתיקה, שיארחו כעשרים ואחד מופעים שונים בו-זמנית.

אירועי הפסטיבל הבאים

סופ"ש 3-4 במרץ

3/3 זירת קצב ותנועה – ברוקפלר בשעה 20:00

נטלי וואמבה אומנית בינלאומית – live on dj

"מאופרה למחזמר" עם סולני האופרה הישראלית

בשילוב רקדנים מסדנת להקת ורטיגו

מאופרה למחזמרהאופרה הישראלית, מסיבת חורף תוססת עם חיוך על השפתיים ושמחה בלב – אופרות, אופרטות מחזות זמר ושירי ארץ ישראל.

נטלי וואמבה –

הזמרת והיוצרת נטלי וואמבה בארי, גדלה בין שלוש מדינות,ארבע שפות ושתי דתות. בעלת ניסיון בימתי עצום,רפרטואר של שנים בהופעות, קונצרטים פסטיבלים ואירועים יחודיים ברחבי הגלובוס. שרה בארבע שפות,צרפתית, אנגלית, עברית ולינגלה (ניב מבית סבא וסבתא מקונגו)שיךוב של קול יחודי תנועה וריקוד בימתי. המופע של נטלי ישולב בקטעי ריקוד של רקדני סדנת ורטיגו למחול.

3/3 עמיר בניון – הופעה באולם מרכז שלווה בשעה 20:00

המופע ילווה בהקרנות לייב של אומנית החול אולגה גולדסטר , במערכת היקפית של מסכים. חמוש בהרכב נגנים ייחודי, מופלא ואנרגטי המשלב בין הנשמה לאלקטרוני יבצע עמיר בן עיון את שיריו האהובים, בינהם: שמחות קטנות, כשאת עצובה, עומד בשער, שלכת, מורה לחיים, רק את, יש לי חלום ועוד רבים וטובים.

3/3 זירת פיוט – פיוט בשילוב מספר סיפורים בבית הכנסת בן זכאי בשעה 20:00

קהל רב גוני בארץ ובתפוצות מוצא בפיוטים ובמנהגים בני מאות ויותר שנים, עומק וחיבור למקור רוחני עמוק.

אותן אוצרות רוח יהודיים משמשים גשר בין עולמות ובין דורות והמסורת ממשיכה. הפייטן ליאור אלמליח, שנחשב היום לאחד הפייטנים המעורכים בתחום החזנות הספרדית והמרוקאית,משתף פעולה עם אמנים בינלאומיים מובילים במוזיקת עולם, ישתף פעולה בערב מיוחד זה עם הפייטן אלייה מויאל  ויארח אותו, לסדרת פיוטים מרגשת לב ושמיים.

"שער פתח דודי" – ליאור ישיר מפיוטי גדולי תור הזהב של משוררי ספרד, רבי יהודה הלוי, רבי שלמה אבן גבירול , דונש בן לברט ושמואל הנגיד. במהלך המופע ישתלב מספר הסיפורים הירושלמי הידוע – דביר סורמלו, אשר ירגש את הקהל בסיפורים וניחוחות קסומים ירושלמים של פעם.

4/3 זירה רב תחומית – זירת מוסיקה מחול אופרה ואומנות רחוב –בכיכר ציון בשעה 12:00 בצהריים

סולני האופרה הישראלית –"ויוה איטלה" – סולני האופרה הישראלית במסע אופראי בארץ המגף, להיטים מהאופרות של ורדי,פוצ'יני ועוד הפתעות….. סווינג: הרכב סווינג ורקדנים הרכב הסווינג של קובי סלומון והסטומפרס – הרכב ג'אז סווינג מסורתי אשר מנגן מוסיקת דיקסילנד מניו אורלינס שמחה ומקפיצה.

חברי ההרכב: קובי סלומון-קלרינט, שימי גלעד-בנג'ו, אנטון לוצקי – סוזופון, שי זלמון – תופים.

ההרכב מארח את מורי – swing it

את האירוע כולו ילווה אומן הגרפיטי – נדב כץ , אשר יעביר את הקצב והתנועה על ידי צבע, כיתוב ושילובי אומנות רחוב.

3/3 זירה אקוסטית בשילוב משוררים/ות –בנוקטורנו בשעה 20:00

דנה ברגר במופע המארח את המשוררת נעם פרתום

דנה ברגר כובשת את הבמה במופע אינטימי ומרגש בו תבצע את מיטב שיריה :"אהבה" "לומדת לעוף" "תוך כדי תנועה" " חמימות חולפת" "עד הקצה"  "שלח לי שקט" ועוד…

נעם פרתום – "בלתי ניתנת לעצירה" משוררת, פרפורמרית, עיתונאית ומנחת סדנאות כתיבה וספוקן וורד.

4/3 זירת אמנות תיאטרון וציור- במוזיאון ישראל בשעה 12:00

הצגה: דף חלק

מיכל סבירוני משלבת בין שני העולמות האהובים, התיאטרון והאומנות הפלסטית ויוצרת שפה חדשה – תיאטרון ציור בעזרתה אל מול הקהל הצבעים יוצאים מהקווים והגבול בים החיים והמתים מיטשטש! ההצגה הועלתה לראשונה בפסטיבל תיאטרונטו ב 2021 וזכתה בפרס ציון לשבח. ההצגה מועמדת לפרסי: השחקנית , העיצוב, והמוסיקה המקורית.

4/3 זירת הומור ומוסיקה במוזיאון המקרא ב 12:00

מוני מושונוב במופע סטנדאפ. מוני מושונוב שובר מחיצות בקטעי סטנדאפ עכשוויים שר ומספר על נק בקריירה שלו..

4/3  זירת קולנוע – בסינמטק בשעה 12:00

הקרנת הסרט " מחברות שחורות" של שלומי אלקבץ על רונית אלקבץ

אורח כבוד: שלומי אלקבץ במפגש עם הקהל בתום הקרנת הסרט.

סרטו המרגש של שלומי אלקבץ מספק הצצה נדירה לחייה של אחת השחקניות הגדולות של הקולנוע הישראלי.

"אחד הסרטים הגדולים של השנה" דברי המבקרים. בתחילת האירוע תוקרן עבודת וידאו  " אדרי בירושלים" של האומנית – מרסל תהילה ביטון

"מחברות שחורות" סרטו עטור השבחים של שלומי אלקבץ יוקרן בסינמטק ירושלים.

 סופ"ש 10-11 במרץ

10/3 שי צברי מארח את לאה אברהם – הופעה בשלווה בשעה 20:00

שי צברי במופע להקה חדש הכולל את כל השירים האהובים והמוכרים לצד שירים חדשים ומפתיעים בהפקה מוזיקלית חדשה. לאה אברהם – רקדנית וכוריאוגרפית, העוסקת גם בשירה ובתיפוף. לאה אברהם רקדה בלהקת "ענבל" ובלהקת "בת שבע" וייסדה להקה בת חסותה של "ענבל" – בשם "טעם אישי"

 10/3 :" פרדס"/להקת המחול ורטיגו בז'ראר בכר בשעה 20:00

"פרדס" של להקת המחול ורטיגו – יצירה שנולדה בבית, התכנסות שכולנו חווינו בתקופה האחרונה. עבודה שבה הגוף מתכנס לעצמו, מצייר את עצמו ומתחבר לרבדים הרוחניים שלו פנימה. פנימה של כל אדם/רקדן לתוך עצמו לצד הקשר שלו עם המארג המשותף.

כוריאוגרפיה:נעה ורטהיים

מוסיקה: איתמר דוארי

תאורה: דני פישוף

תלבושות:ששון קדם

10/3 תזמורת הצעצועים באולם הספורט בימקא בשעה 20:00

תזמורת הצעצועים – פרוייקט מבית היוצר של איגור קרוטוגולוב , מלחין ואמן רב תחומי, מקימה של להקת קרוזנשטרן ופרוחוד: הרכב כלייזמר אוונגרדי שהוציא חמישה אלבומים וזכה לתשבוחות ברחבי העולם ובארץ.

תזמורת הצעצועים מפגיש בין שני המובנים של המילה play  – נגינה ומשחק – בהרכב בו כל המוסיקאים מנגנים על כלי צעצוע אחד בלבד.כ 12 נגנים על במה אחת. מסיבה של מוסיקה ומשחק – שילוב מורכב הזוי אך מוקפד עד לתו האחרון בין, רוק, פולק, טנגו, קאנטרי, ג'אז ואפילו מטאל…כמו תזמורת סימפונית.

במקביל למופע , תצוגה של אומנות עכשווית נוכחת – יוצגו בחלל הקרנת עבודות וידאו והקרנת עבודות סטטיות של אמנים. של האומניות : מרסל תהילה ביטון ומיקה אגזי

במתחם האירוע מייצג שתי נשים מחפשות לומר DANKE BITTE – אמניות הפרפורמנס מיריי שנאן ואביגיל ארנהיים

 

10/3 חן צימבליסטה ברוקפלר בשעה 20:00

חן צימבליסטה ותזמורת מפעל המוזיקה תזמורת מעורבת יהודים וערבים בשילוב מקהלה מכיפת הסלע אל הכותל המערבי, רב תרבותיות חוצת גבולות. בחיבור ווקאלי כנסייתי – באך, רכטר, פיאצולה, אלייאס  ופיירוז בביצוע נגנים וזמרים מירושלים והשכונות.

10/3 זירת קולינריה – מוסיקת לייב – עמדת dj ווידאו ארט /תיאטרון הקרון בשעה 20:00

הילה אלפרט – ישראל אהרוני – אבי בללי – גליה חי

הקולינריה – אומנות הבישול והאפייה, תפסה חלק משמעותי ואף מרכזי מתרבות הפנאי, במפגש עם צלילים

הילה אלפרט – אשת הקולינריה שהיא גם עיתונאית ומנחת טלויזיה – במפגש קולינרי חדש ומרענן , תספר סיפורים ותעלה מנגינות מדרך האוכל, הצצה לחכמת התבלינים ועוד..

עם מוסיקה לייב ועמדת DJ

ישראל אהרוני – ממעצבי התרבות הקולינרית בארץ, הוא גם dj וחוקר תרבויות

אבי בללי – מוסיקאי ויוצר "נקמת הטרקטור"

גליה חי – מוסיקאית "נקמת הטרקטור"

וידאו ארט – דניאל בסין

11/3 אהוד בנאי והג'יש – תיאטרון ירושלים אולם רבקה בשעה 12:00

"יום ולילה יחלפו, יום ולילה לילה ויום. ומה שיבוא ויהיה – כל ניסיון, כל מעשה, כל הכאב,כל היופי, כל השיר – הוא מה שהיה. הכל אובד,הכל חוזר,הכל נצחי, הכל אמור בשתיקת האדמה"(מתוך הספר החיים כמשל"-פנחס שדה)

30 שנה מיום פגישתם, חוזרים אהוד בנאי,ג'ורג' סמעאן וסאלם דרוויש, זה אל זהכמנהג מאז, דרך הגשר היפה ביותר שיכול לחבר בין תרבויות,עמים,לשונות ואנשים.

מופע שירים וסיפורים מלאי רגש והומור הלוקחים אותנו לטייל בזמן,מחברים בין ראמה הגלילי לירושלים של ילדותו של בנאי, מעלים את ניחוחות השוק בכפר ובמחנה יהודה. מופע דו לשוני, ערבי עברי,שמשלב בין שיריו הידועים של אהוד בנאי ובין שירי עם ערביים ושירים שכתבו יוצרים ערבים שונים. ערב שבו מתחברים שני עברי הנהר, שבימים אלו נראים שניצבים זה נגד זה, אל זרם אחד,זרם המוזיקה. בתחילת האירוע תוקרן עבודת וידאו של האומנית מיקה אזגי

11/3 זירת קצב תנועה וגרוב בכיכר ציון בשעה 12:00

בשילוב רקדנים מסדנת להקת ורטיגו ו dj   כרמי

מסיבת קצב מוסיקה וריקודים :

מאלוקס:דואו תופים וסקסופון אנרגטי מבית היוצר של איל תלמודי ורועי חן  לובש פנים חדשות עם אסף תלמודי על האלקטרוניקה.  הרכב פרוע המפגיש  פולקה צוענית משוגעת , ג'אז חופשי וכלייזמר פסיכדלי. התוספת המרעננת של אסף תלמודי על הקלידים והטאץ' האלקטרוני המיוחד שלו לוקחים את המוסיקה של מאלוקס לרמה אחרת ויחודית.

חברי להקת פורטרט:

החברים  מ "פורטרט", חלוצי ה- "פאנק העברי" במופע אנרגטי, וגרוב ,חשמלי, מאיץ חלקיקי-אטום..!!. המופע משלב את מיטב הלהיטים  "במקום לבכות" "הכל מבינה" , "עד אליך" , "ואתם רוקדים" "חייב למות עלי" ועוד.. סוכריות מוכרות שעושות כיףף..!!!

 עמדת ה dj  כרמי וורטמן

מתקלט מסיבות הירושלים מאז שנות ה 90 במקומות כמו: גוטהאם,שאקה ועוד.. משלב סגנונות של מוזיקה שחורה עם גרוב

כרמי הוא יזם בתחום התרבות מעל עשרים שנה, אחראי על הבאת אומנים בין לאומיים לישראל והפקת פסטיבלים רבים.

 

  11/3 זירה אקוסטית בשילוב משוררים/ות בבית הנסן בשעה 12:00

אלישע בנאי במופע אנרגטי  המארח את המשורר שלומי חתוכה

אלישע בנאי זמר, מוזיקאי, מלחין מעבד מוזיקלי ושחקן סולן להקת "אלישע בנאי וארבעים השודדים" – כיום מלהקות הגראנג' הטובות בארץ . מארח את המשורר: שלומי חתוכה – משורר ופעיל חברתי, פעיל בקבוצת הערס פואטיקה וחתן פרס שרת התרבות למשוררים בתחילת דרכם.

 10/3 זאפה ירושלים זירה קולית ישראלית – נורית גלרון מארחת את האנסמבל קווינטה וחצי בשעה 20:00

נורית גלרון  מופע להקה הזמרת הוותיקה  ואישיות כובשת תבצע במופע זה את ללהיטיה הגדולים מכל הזמנים אשר נכנסו לפנתיאון המוסיקה בישראל במופע תבצע את מיטב הלהיטים ושיריה האהובים בניהם: משהו בלבבה, סוס מעץ, זה הגשם , נגיעה אחת רכה ועוד תארח במופע מיוחד זה את אנסמבל קווינטה וחצי הרכב קולי ישראלי השרים  יחד א- קפלה.

נורית-גלרון-צילם-אוהד-רומנו-

אודות הפקת הפסטיבל:

"בנדה הפקות" – אחת מחברות ההפקה המובילות בישראל. החברה מתמחה בהפקות אירועי ענק, פסטיבלים גדולים, אירועי תרבות, כנסים, ועידות ממשלתיות והפקות בסדר גודל לאומי. בראש החברה עומד מייסדה: יגאל בן דוד (בנדה (– מפיק בעל ניסיון עשיר של למעלה מ-30 שנה.

חברת מאיה פוגל הפקה וניהול תוכן בע"מ – פוגל היא מפיקה אשר מתמחה בניהול תוכן, ניהול אמנותי, הפקה ויזמות לגופים ציבוריים, ארגונים וחברות. בנוסף, היא יזמית שעובדת עם גופים רבים כגון מפעל הפיס, משרד אתרי מורשת ירושלים, משרד ההסברה, הסוכנות היהודית, משרד התרבות והספורט ועוד. היא מתמחה ביצירת שיתופי פעולה עם גופים שונים לרבות גופי תקשורת כגון קשת, רשת והתאגיד.

יועצים אמנותיים לפסטיבל:
אבשלום פולק
– שחקן, במאי וכוריאוגרף ישראלי, בוגר הסטודיו למשחק ניסן נתיב. שיחק במהלך השנים בתיאטרון חיפה, הבימה, תיאטרון גשר ובקאמרי.
ענב רביץ ביקובסקי
– יועצת ומנהלת אמנותית של פרויקטים רחבים ומורכבים: פרויקט צו השעה, פסטיבל ניגונים בצדק, שירה על הבר 2015, חודש הקריאה 2016 ו-2017 ועוד.
יוסף קריספל – אמן, צייר וראש המחלקה לאמנות בבצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן