Skip to content

ממשלת ישראל הפכה את ישראל ללא רלוונטית

דווקא בשבוע הכי קל הסברתית לישראל ליצירת תהודה עולמית נכונה, הממשלה הלא רלוונטית שלנו הוכיחה עד כמה היא כזו. מאת זיו טרנר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דווקא בשבוע הכי קל הסברתית לישראל ליצירת תהודה עולמית נכונה, הממשלה הלא רלוונטית שלנו הוכיחה עד כמה היא כזו. כישלון מפואר של יחסי חוץ שהתחיל לפני שלוש שנים עם מינויו של לוברמן (דוברמן וליברמן. זוכרים?), השפלת השגריר הטורקי בכוונה תחילה, זריעת כל זרעי השנאה האפשריים ליהודים בכל מקום בעולם, והנה התוצאה. קוצרים שנאה ברוח 

מאת זיו טרנר

לפני שעה קלה העלו לנו את תעריפי החשמל בכמעט עשרה אחוזים נוספים. לא יצאנו לרחובות. לא שרפנו את המועדון. לא הבענו את מחאתנו מול מצור ארוך ומתמשך מסביב לכנסת הרעילה של ישראל, ולא דרשנו את פיטורי האחראים לריסוק חיינו האזרחיים. לא נגיע לבחירות בהקדם בשביל להצביע עבור שינוי. הפכנו לתת תרבות נידחת ולא רלוונטית. דורכים עלינו ולא נצעק, גונבים לנו ונשאל אם זה מספיק או שצריך עוד. אנחנו כנועים מאביבי העמים הערבי ועוד פחותים ממדינות המערב. יש בנו את הכוח לשינוי? אנחנו רוצים שינוי?

במדינה שלנו הממשלה אינה רלוונטית. היא עושה ככל העולה על רוחה מול עם שבור ורצוץ, קשה יום, שעוסק ימים כלילות בהישרדות אל מול כשלונותיה המפוארים של הממשלה בכל תחום קיים. בכל תחום. ממשלה מנותקת מהעם, כי את הדלק שלה אנחנו משלמים, את תקציב הקשר עם הבוחר לרכישת טאבלטים ומוצרי יוקרה אנחנו משלמים, ועדיין המפלגה השולטת זוכה ב-30 מנדטים.

עדיף להישאר עם החרא שיש לנו בידיים, כי רק שלא יהיה מסריח יותר

ממשלה לא רלוונטית, כי הטענה היחידה מפי מצביעיה היא "אין למי להצביע", ולא כי ביבי הוא מצליחן יוצא דופן. המצביעים מיואשים. אף אחד לא מחפש שינוי, לא נותן סיכוי למועמד אחר, שמא אולי יש אופציה אחרת, בסגנון שעדיף להישאר עם החרא שיש לנו בידיים, כי רק שלא יהיה מסריח יותר. מועמדים חדשים נלחמים על מקום שני, רַחֲמָנָא לִיצְלַן. מי שמע על מועמד שנלחם להגיע למקום שני?! אבוי לנו ולאובדן רוח הניצחון. היום לא היינו מסוגלים להיות "מעטים מול רבים".

בנימין נתניהו בביקור בטכניון
בנימין נתניהו בביקור בטכניון (צילם: משה מילנר, לע"מ)

הממשלה שלנו לא רלוונטית, כי בשבוע הכי צודק ברמה היהודית-עולמית מול האנטישמיות הנאצית הטהורה של המועצה לזכויות האדם, האו"ם והאיחוד האירופי – הפסדנו. האיחוד לא פיטר את הפרו-נאצית קהת החושים והצדק, הגברת הראשונה קתרין אשטון, ורק יצאו להגנתה "דבריה לא הובנו והוצאו מהקשרם" (קצת דומה לדוברים של עובדיה יוסף). המועצה לשנאת היהודים וישראל של האו"ם לא חוקרת את רצח העם הסורי, או השבטים באפריקה, או של הטיבטים. רק ההתנחלויות חשובות להם. מצד שני, מאות אוהדי בית"ר ביצעו לינץ' בעובדים ערביים בקניון מלחה. אף אחד לא חוקר, ובמקרה זה יצא בארץ (מעניין אם ידיעות ומעריב ידעו). עזריאלי לא מרשה למנהל הקניון להתראיין. הזהות הלאומית שלנו רלוונטית, או שכולנו בית"ר?!

דווקא בשבוע הכי קל הסברתית לישראל ליצירת תהודה עולמית נכונה, הממשלה הלא רלוונטית שלנו הוכיחה עד כמה היא כזו. כישלון מפואר של יחסי חוץ שהתחיל לפני שלוש שנים עם מינויו של לוברמן (דוברמן וליברמן. זוכרים?), השפלת השגריר הטורקי בכוונה תחילה, זריעת כל זרעי השנאה האפשריים ליהודים בכל מקום בעולם, והנה התוצאה. קוצרים שנאה ברוח. ממשלת ישראל הפכה את ישראל ללא רלוונטית. אף אחד לא נזהר בלשונו, לא חושב פעמיים, לא מתנצל על דבריו, לא מתפטר (אולי בעולם למדו ממשלת ישראל).

באמת חשוב אם מופז ינצח או ציפי?! שניהם מיותרים בפוליטיקה שלנו

הבחירות בקדימה לא רלוונטיות, כי זו ממילא מפלגה מתה ולא רלוונטית. חברי כנסת אפורים-שקופים, מבקשים מטיפשי העם שיבחרו בהם, ויש מספיק כאלה. זה באמת חשוב אם מופז ינצח או ציפי?! שניהם מיותרים בפוליטיקה שלנו, שני חדלי-אישים פוליטיים, עם אפס זכויות כנבחרי ציבור  ועם בור הוצאות בלתי נגמר. לכו הביתה. די משניכם.

הבחירות בישראל לא רלוונטיות, כי על פי הפרסומים ביבי הבין שממשלתו מרסקת את העם ומפחד מהחלטה לחוק טל החדש וממחאת הקיץ שתפיל אותו, והרי המטרה המקודשת היא להיות ראש ממשלה ולא ראש הממשלה. אז הבחירות יתנהלו כשהוא עדיין רלוונטי, רק התוצאות לא. הזיהום הפוליטי-אזרחי-מדיני-צבאי יישאר כמו שהוא היום. הבנתם?! ראש הממשלה שלכם מפחד להחליט ויוצא לבחירות כי אתם טיפשים מדי להבין את זה. ככה הוא רואה אתכם, המצביעים שלו, כטיפשים, לא רלוונטיים.

אנחנו לא רלוונטיים עבור הממשלה, רק המיסים שלנו חשובים

יוקר המחייה המפוברק של ישראל הוא באשמתו הישירה של ביבי, שר העל של האוצר. חוסר תכנון של יום קדימה ועיסוק אינטנסיבי בכיבוי שריפות הביאו את ישראל למצב בו כבר שטייניץ מזהיר כי מתוכנן בור תקציבי של כ-15 מיליארד שקל בגביית מיסים בתקציב שנה הבאה. למה ? ניסיתי להסביר רבות. זה אומר כי אנחנו לא רלוונטיים עבור הממשלה, רק המיסים שלנו חשובים, ועל כן הבור התקציבי יכוסה על ידי עוד ועוד ועוד ועוד מיסים. לא שמעתם תוכנית סדורה, חלילה, לפתרון.

דוגמה קטנה לכך היא אי בניית חוות אנרגיה בנגב שיכולות לספק את כל החשמל של ישראל. אנרגיה נקייה? לא רלוונטי. פחות זיהומים ומחלות? לא רלוונטי. פחות ייבוא בדלקים ופחם? לא רלוונטי. מקומות עבודה חדשים? לא רוונטי. שיקום הנגב? לא רלוונטי. תוכנית הבראה לחברת חשמל? לא רלוונטי, מי יילך ראש בראש עם הוועד שם?

מערכת בריאות קורסת? לא רלוונטי, כי אין שר בריאות בישראל. משרד חינוך הזוי שלא מחנך ומלמד? לא רלוונטי כי העיקר שיש את אל המעיין של ש"ס. בריחת המוחות מישראל? לא רלוונטי,  ואך לפני שנתיים העביר שטייניץ תוכנית להחזרת "המוחות האקדמאיים" לישראל, תוכנית שמעולם לא התקיימה. תכנון תחבורה בישראל? הצחקתם אותי לדמעות. תכנון מוניציפאלי חדש? הגזמתם. עדיף 500 ראשי עיר ורשויות, בתשלום, עצום… תמשיכו לבד.

העיקר שיש לנו את התקיפה הלא רלוונטית באיראן, להאשים את כל הצרות באיראנים. מזלנו.

הבלוג של זיו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן