Skip to content

עילית אזולאי תייצג את ישראל בביאנלה בונציה 2022

213 אמנים מ-58 מדינות יציגו השנה 1,433 עבודות המתייחסות לנושא המרכזי העוסק בהשתנות ובדמיון. אזולאי תציג בביאנלה עבודות צילום שהן תוצרי מחקר על מלאכת יד נשית מן העולם המוסלמי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הביאנלה של ונציה המציגה אמנות עכשווית, נערכת מדי שנתיים החל משנת 1895. לאחר מלחמת העולם השנייה הפכה הביאנלה למרכז הנחשב ביותר המציג את האמנים הפועלים היום בזירה הבינלאומית באמנות. הבינאלה מתקיימת בכמה אזורים בונציה: בפארק ג'ארדיני בו 80 ביתנים קבועים המייצגים את המדינות השונות כשכל שנה כל מדינה בוחרת את האמן או האמנים שיציגו בביתן. בארסנל שבו מציגים אמנים עצמאיים ומספר מדינות נוספות, וכן מקום באי סן ג'ורגיו מג'ורה וברחבי האי ונציה.

צילום: שרה פלד

תערוכת האמנות הבינלאומית ה-59 תתקיים בין התאריכים 23 באפריל עד 27 בנובמבר 2022  ולראשונה תאצור אותה אישה. האוצרת ססיליה אלמני אמרה בהכרזת הפתיחה כי "כאישה האיטלקייה הראשונה שמחזיקה בתפקיד זה, אני מתכוונת לתת קול לאמנים ליצור פרויקטים ייחודיים המשקפים את החזונות שלהם ואת החברה שלנו". הנושא המרכזי שבחרה האוצרת נקרא "חלב חלומות" והוא מתבסס על ספרה של ליאונורה קרינגטון שהמציאה ואיירה סיפורים לילדיה. בספרה מופיעים יצורים דמיוניים ומופעי טבע סוריאליסטים. האוצרת לקחה מהסיפור הזה את העיסוק בעולם משתנה ובהגדרת האנושי המושפע מאירועים כמו מגיפת הקורונה.

השתתפות ישראל בביאנלה מאורגנת על-ידי משרד התרבות והספורט בשיתוף משרד החוץ. לפני מועד פתיחת התערוכה, מתקיים הליך לבחירת האמן/האדריכל/האוצר אשר יציג את אמנותו בביתן הישראלי וייצג את ישראל באירוע. מדור האמנות הפלסטית של משרד התרבות והספורט המשמש כוועד הנאמנים להליך הבחירה, אישר את בחירת וועדת השופטים המקצועית באמנית עילית אזולאי, לייצג את ישראל בתחרות היוקרתית שתתקיים ב-2022 עם עבודתה "Queendom" .

וועדת השיפוט אשר בחרה בעילית אזולאי "Queendom": "עבודתה של אזולאי, המבוססת על מהלך מחקרי ארכיבאי, חותרת תחת נראטיבים היסטוריים, ובוראת נרטיבים חדשים, מתוך מבט מעמיק ופנטסטי על מלאכת יד נשית מן העולם המוסלמי. עבודותיה הצילומיות ותכנית התערוכה הן מרתקות מן הבחינה האסתטית, המחקרית והפואטית, ומזמינות את הצופה למסע בשבילי ההיסטוריה שלא התקיימה, היסטוריה נשית, על זמנית, שאינה נענית לחלוקות הפוליטיות, האמנותיות והטריטוריאליות המוכרות. עבודה זו ממשיכה את חקירותיה של אזולאי בדבר מקומו של הצילום ביחס להיסטוריה, לתיאורה ולכינונה".

הביאנלה לאמנות ונציה תתקיים בין התאריכים 23.4-27.11.2022

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן