Skip to content

מרכז מורשת יהדות בבל – לחזות ולחוות את היסטוריית ותרבות יוצאי עיראק

כדאי לכם לקחת כמה שעות של הפסקה מחיי היום יום ולהגיע לתערוכה ייחודית שמציגה את תרבות יוצאי בבל. מסע במנהרת הזמן אל תרבות שנפרשה על פני 2600 שנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תערוכה ייחודית נפתחה לפני כ 10 ימים במרכז מורשת יהדות בבל ששוכן באור יהודה. בתערוכה מוצגים פריטים מתרבותם הרוחנית והחומרית של יהודי בבל שוויתרו על אזרחותם העיראקית ועל כל רכושם על מנת שהשלטונות יאפשרו להם לעלות לישראל באופן חוקי בשנת 1950. המרכז נוסד בשנת 1973 על ידי מרדכי בן פורת, שלמה הלל ז"ל ועוד פעילי ציבור מקרב קהילת יהודי עיראק.
במרכז פועל מוזיאון שנפתח ב- 1988, ומציג בפני המבקרים את ההיסטוריה ואת תרבות יהודי בבל ומעניק להם חווית מסע במנהרת הזמן אל עבר המורשת העתיקה בגלויות. מוצגים בו פרקים מתולדות יהודי בבל במשך למעלה מ 2600 שנה, בתערוכות קבועות ותערוכות מתחלפות.

צילום: גינת סילמן
צילום: גינת סילמן
צילום: גינת סילמן

ניתן לחזות במרכז בחומר ארכיוני רב, סידורי תפילה, מגילות, תמונות, עדויות מצולמות ומוקלטות, ארכיון מוזיקאלי נדיר, סיפורי משפחה וחפצים רבים וייחודיים. במכון המחקר של המרכז נעזרים חוקרים מכל העולם ונערכים כנסים וימי עיון אקדמיים בנושאים שונים. בספריית המרכז כ 7000 כותרים הכוללים כתבי יד מקוריים, קטעי עיתונות בני 200 שנה ומסמכים נדירים ומקוריים.

מחלקת ההדרכה והחינוך של המרכז שוקדת על פיתוח תוכניות הדרכה מותאמות לגילאים השונים. דרך חמשת החושים לומדים המבקרים במוזיאון על הפרהוד – על תנועת המחתרת הציונית בעיראק, על עליית עזרא ונחמיה, על תקופת המעברות, על ההשתלבות בארץ ועוד.  מורשתה העשירה של יהדות בבל באה לידי ביטוי גם באירועים הנערכים במרכז, השקות ספרים, אירועי מוזיקה, קולינריה, ועוד.

צילום: גינת סילמן
צילום: גינת סילמן

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן