Skip to content

מאיטליה באהבה

מקטעי אופרה אהובים ועד שירים נפוליטניים ממרש הניצחון של המצרים על האתיופים ב"נבוקו" ועד לאריית הפרידה של כאלף מהנסיכה טורנדוט ומהאריה המצמררת לידה הקפואה של "מימי" ב"לה בוהם' של פוצ'יני ועד אריית הפרידה של מריו קוורדוסי מחייו ב"טוסקה" של פוצ'יני ומה בין העליצות לכאורה של הדוכס בשיר האבהבים שלו  ב"ריגולטו" לבדידותו של פליאצ'י  – ומדוע […]

מאיטליה באהבה

מקטעי אופרה אהובים ועד שירים נפוליטניים ממרש הניצחון של המצרים על האתיופים ב"נבוקו" ועד לאריית הפרידה של כאלף מהנסיכה טורנדוט ומהאריה המצמררת לידה הקפואה של "מימי" ב"לה בוהם' של פוצ'יני ועד אריית הפרידה של מריו קוורדוסי מחייו ב"טוסקה" של פוצ'יני ומה בין העליצות לכאורה של הדוכס בשיר האבהבים שלו  ב"ריגולטו" לבדידותו של פליאצ'י  – ומדוע […]

מקטעי אופרה אהובים ועד שירים נפוליטניים

ממרש הניצחון של המצרים על האתיופים ב"נבוקו" ועד לאריית הפרידה של כאלף מהנסיכה טורנדוט ומהאריה המצמררת לידה הקפואה של "מימי" ב"לה בוהם' של פוצ'יני ועד אריית הפרידה של מריו קוורדוסי מחייו ב"טוסקה" של פוצ'יני ומה בין העליצות לכאורה של הדוכס בשיר האבהבים שלו  ב"ריגולטו" לבדידותו של פליאצ'י  – ומדוע הייאוש של בטרפליי כה מועצם דווקא באריית הציפייה שלה לפינקרטון

דן רפופורט מנצח על תזמורת האופרה הקאמרית הישראלית באר שבע ומקהלת מעיין התל אביבית בהדרכת ענת מורג בשיתוף אגואיסט הפקות ומיוזיק ביזנס ב- "לילה באופרה" – מופע של מיטב האריות וקטעי האופרה האהובים בביצוע שלישיית טנורים מאיטליה: רוזולינו קלאודיו קרדילה, מנואל רודריגז רמירו וגבריאלה מנג'יונה –, נוסח קונצרט שלושת הטנורים הגדולים באיטליה (1998)

תיאטרון ירושלים, אולם שרובר, 7.3.2022

הערב נפתח בתרועת חצוצרות מנוקדת של מרש הניצחון של המצרים על האתיופים מתוך "אאידה" של ורדי -Gloria all Egitto . עיצוב הניגודים בדינמיקה והאקצ'לרנדו בשירת המקהלה היו מרשימים אלא שקולות הסופרן במקהלה נשמעו חיוורות מעט ולא תמיד שרו הגברים והנשים בלכידות.  התזמורת ליוותה את השירה בצליל קצת רועם.

גבריאלה מנג'יוני שר את ארית הפרידה של כאלף מנסיכת הקרח טורנדוט  "" nessum dorma בליריות מלאת פאתוס נהדר ובקצב מאד איטי כשהוא מאנפף מעט בעלייה. הליווי המחקה את שירתו היה מאד לירי. 'כאלף' מהאריה האחרונה של טורנדוט אינפף ו'לחץ' מעט כשהעפיל מעלה אבל עיצב דינימיקה להפליא. הנשים במקהלה היו מאד חלולות בשירתן. הניגודים בדינמיקה  בשירת המקהלה בדינמיקה והאקצ'לרנדו היו מרשימים. הסופרן היו קצת חלולות והגברים והנשים לא נשמעו ביחד. המצעד היה מהיר מדי ונטול עומק מצמרר. מקהלת מעיין תל אביב החצוצרות היו נקיות.

התכנית נבנתה בשום שכל כמארג של ניגודים: מיד אחרי האריה הנוגה שרו שלושת הטנורים בצוותא עם המקהלה והתזמורת את הנעימה הנפוליטנית מלאת העליצות "פוניקולה! פוניקולה!" כזכור – המנגינה הנפוליטנית העליזה היא על בחור צעיר, שמשווה את אהובתו להר געש ומזמינה להצטרף לטיול רומנטי עד לפסגה.  שלושת הטנורים שרו בעליצות ריתמית, כאשר הוויולות והתזמורת מנגנים בגסות מכוונת ובריתמיות סוחפת אך בלי לכסות את הסולנים. לעומת זאת הטנורים במקהלה שרו ב"לחץ". הם לא היו ביחד אבל זה היה בכל זאת ביצוע עליז וריתמי.

ומיד המשיך הערב לניגודו הלירי והפעם שר רודריגז קרדילה – הזמר הספרדי שחי במודנה את אריית האהבה של אלפרדו לידה הקפואה של "מימי" מתוך "לה בוהם" של פוצ'יני. הוא שר בפיאנו ובצליל ראש נהדר והתאדה נהדר. הוא שר נקי בביטחון ודרמטיות וללא ויבראטו.  הירידה של רוזולינו קלאודו קרדילה לפיאניסימו הייתה מצמררת. עיצוב הדינמיקה שלו היה מופתי – כשהעפיל לצלילים הגבוהים לא תרמה לשירתו האיטיות המופלגת אך הירידה שלו לפיאניסימו הייתה מצמררת.

הליווי התזמורתי בעיקר של הנֶבל היה מאד מעודן ו"התאדה" באורח קסום. יפה בעיקר הייתה הדרך בה השלימה התזמורת את הפסקאות.

את אריית האהבהבים של הדוכס מתוך ריגולטו "לה דונה מובילה" – אריה בה מגלה ריגולטו לזוועתו שבדיעבד הרג את בתו שלו ואילו הדוכס עדיין חי – שר מישל עמנואל רודריגז הספרדי החי כיום בעיר האיטלקית מודנה –  בטנור בהיר כאשר המנצח מנתב את המקהלה לשיר בניגודים דינמיים מרשימים ובאקצ'לרנדו סוחף. התזמורת התעלתה על עצמה והייתה מצוינת ב"קפיציות" של נגינתה – בעיקר כלי הנשיפה!

את הפרידה של אלפרדו מחייו לקראת הוצאתו להורג ב"ארית הכוכבים" מתוך טוסקה שר עמנואל רודריגז ללא פאתוס, בליריות ובניקיון מרשים. קרדילה הסיציליאני ניחן בטנור גבוה. הוויולות ליוו אותו בניקיון מרשים אך המקהלה הייתה חיוורת.

את תפקידו של אלפרדו ב"לה טרוויאטה" שר מנג'יוני די נקי כאשר ההפסקות בשירתו מגבירות את המתח. רק כשהעפיל לצלילים הגבוהים – לחץ על קולו. התזמורת ליוותה אותו בעדינות ולא כיסתה את שירתו.

על "שיר היין"  – סינגרלה – מתוך "איל טרובטורה"  – ניצח דן רפופורט בעליצות ריתמית ובקצב וולס משולש. שיר היין היה נקי וחי – מצוין!

 ניכר בקהל שהכיר כל אריה ונעימה בעל פה עד שהתקשה להתאפק ולא להצטרף לשירת הסולנים על הבמה.

ומיד המשיך הערב לניגודו הלירי והפעם שר רודריגז קרדילה – הזמר הספרדי שחי במודנה את אריית האהבה של אלפרדו לידה הקפואה של "מימי" מתוך "לה בוהם" של פוצ'יני. הוא שר בפיאנו ובצליל ראש נהדר והתאדה נהדר. הוא שר נקי בביטחון ודרמטיות וללא ויבראטו.  הירידה של רוזולינו קלאודו קרדילה לפיאניסימו הייתה מצמררת. עיצוב הדינמיקה שלו היה מופתי – כשהעפיל לצלילים הגבוהים לא תרמה לשירתו האיטיות המופלגת אך הירידה שלו לפיאניסימו הייתה מצמררת.

הליווי התזמורתי בעיקר של הנֶבל היה מאד מעודן ו"התאדה" באורח קסום. יפה בעיקר הייתה הדרך בה השלימה התזמורת את הפסקאות.

את אריית האהבהבים של הדוכס מתוך ריגולטו "לה דונה מובילה" – אריה בה מגלה ריגולטו לזוועתו שבדיעבד הרג את בתו שלו ואילו הדוכס עדיין חי – שר מישל עמנואל רודריגז הספרדי החי כיום בעיר האיטלקית מודנה –  בטנור בהיר כאשר המנצח מנתב את המקהלה לשיר בניגודים דינמיים מרשימים ובאקצ'לרנדו סוחף. התזמורת התעלתה על עצמה והייתה מצוינת ב"קפיציות" של נגינתה – בעיקר כלי הנשיפה!

את הפרידה של אלפרדו מחייו לקראת הוצאתו להורג ב"ארית הכוכבים" מתוך טוסקה שר עמנואל רודריגז ללא פאתוס, בליריות ובניקיון מרשים. קרדילה הסיציליאני ניחן בטנור גבוה. הוויולות ליוו אותו בניקיון מרשים אך המקהלה הייתה חיוורת.

את תפקידו של אלפרדו ב"לה טרוויאטה" שר מנג'יוני די נקי כאשר ההפסקות שלו מגבירות את המתח. רק כשהעפיל לצלילים הגבוהים – לחץ על קולו. התזמורת ליוותה אותו בעדינות ולא כיסתה את שירתו.

על "שיר היין"  – סינגרלה – מתוך "איל טרובטורה"  – ניצח דן רפופורט בעליצות ריתמית ובקצב וולס משולש. שיר היין היה נקי וחי – מצוין!

ניכר בקהל שהכיר כל אריה ונעימה בעל פה עד שהתקשה להתאפק ולא להצטרף לשירת הסולנים על הבמה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • באריה בה ממתינה מאדאם בטרפלייי לפינקרטון – האריה ששרה המקהלה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • בפה סגור – לא הייתה תקווה. אי הניקיונות בנגינת הוויולות העצימו את תחושת הייאוש מבטרפליי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הקהל שפיזם את כל הלהיטים האהובים יצא מגדרו מהנאה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • באריה בה ממתינה מאדאם בטרפלייי לפינקרטון – האריה ששרה המקהלה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • בפה סגור – לא הייתה תקווה. אי הניקיונות בנגינת הוויולות העצימו את תחושת הייאוש מבטרפליי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הקהל שפיזם את כל הלהיטים האהובים יצא מגדרו מהנאה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • באריה בה ממתינה מאדאם בטרפלייי לפינקרטון – האריה ששרה המקהלה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • בפה סגור – לא הייתה תקווה. אי הניקיונות בנגינת הוויולות העצימו את תחושת הייאוש מבטרפליי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הקהל שפיזם את כל הלהיטים האהובים יצא מגדרו מהנאה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • באריה בה ממתינה מאדאם בטרפלייי לפינקרטון – האריה ששרה המקהלה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הקהל שפיזם את כל הלהיטים האהובים יצא מגדרו מהנאה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • באריה בה ממתינה מאדאם בטרפלייי לפינקרטון – האריה ששרה המקהלה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • בפה סגור – לא הייתה תקווה. אי הניקיונות בנגינת הוויולות העצימו את תחושת הייאוש מבטרפליי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הקהל שפיזם את כל הלהיטים האהובים יצא מגדרו מהנאה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • באריה בה ממתינה מאדאם בטרפלייי לפינקרטון – האריה ששרה המקהלה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • בפה סגור – לא הייתה תקווה. אי הניקיונות בנגינת הוויולות העצימו את תחושת הייאוש מבטרפליי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הקהל שפיזם את כל הלהיטים האהובים יצא מגדרו מהנאה

מקטעי אופרה אהובים ועד שירים נפוליטניים

ממרש הניצחון של המצרים על האתיופים ב"נבוקו" ועד לאריית הפרידה של כאלף מהנסיכה טורנדוט ומהאריה המצמררת לידה הקפואה של "מימי" ב"לה בוהם' של פוצ'יני ועד אריית הפרידה של מריו קוורדוסי מחייו ב"טוסקה" של פוצ'יני ומה בין העליצות לכאורה של הדוכס בשיר האבהבים שלו  ב"ריגולטו" לבדידותו של פליאצ'י  – ומדוע הייאוש של בטרפליי כה מועצם דווקא באריית הציפייה שלה לפינקרטון

דן רפופורט מנצח על תזמורת האופרה הקאמרית הישראלית באר שבע ומקהלת מעיין התל אביבית בהדרכת ענת מורג בשיתוף אגואיסט הפקות ומיוזיק ביזנס ב- "לילה באופרה" – מופע של מיטב האריות וקטעי האופרה האהובים בביצוע שלישיית טנורים מאיטליה: רוזולינו קלאודיו קרדילה, מנואל רודריגז רמירו וגבריאלה מנג'יונה –, נוסח קונצרט שלושת הטנורים הגדולים באיטליה (1998)

תיאטרון ירושלים, אולם שרובר, 7.3.2022

הערב נפתח בתרועת חצוצרות מנוקדת של מרש הניצחון של המצרים על האתיופים מתוך "אאידה" של ורדי -Gloria all Egitto . עיצוב הניגודים בדינמיקה והאקצ'לרנדו בשירת המקהלה היו מרשימים אלא שקולות הסופרן במקהלה נשמעו חיוורות מעט ולא תמיד שרו הגברים והנשים בלכידות.  התזמורת ליוותה את השירה בצליל קצת רועם.

גבריאלה מנג'יוני שר את ארית הפרידה של כאלף מנסיכת הקרח טורנדוט  "" nessum dorma בליריות מלאת פאתוס נהדר ובקצב מאד איטי כשהוא מאנפף מעט בעלייה. הליווי המחקה את שירתו היה מאד לירי. 'כאלף' מהאריה האחרונה של טורנדוט אינפף ו'לחץ' מעט כשהעפיל מעלה אבל עיצב דינימיקה להפליא. הנשים במקהלה היו מאד חלולות בשירתן. הניגודים בדינמיקה  בשירת המקהלה בדינמיקה והאקצ'לרנדו היו מרשימים. הסופרן היו קצת חלולות והגברים והנשים לא נשמעו ביחד. המצעד היה מהיר מדי ונטול עומק מצמרר. מקהלת מעיין תל אביב החצוצרות היו נקיות.

התכנית נבנתה בשום שכל כמארג של ניגודים: מיד אחרי האריה הנוגה שרו שלושת הטנורים בצוותא עם המקהלה והתזמורת את הנעימה הנפוליטנית מלאת העליצות "פוניקולה! פוניקולה!" כזכור – המנגינה הנפוליטנית העליזה היא על בחור צעיר, שמשווה את אהובתו להר געש ומזמינה להצטרף לטיול רומנטי עד לפסגה.  שלושת הטנורים שרו בעליצות ריתמית, כאשר הוויולות והתזמורת מנגנים בגסות מכוונת ובריתמיות סוחפת אך בלי לכסות את הסולנים. לעומת זאת הטנורים במקהלה שרו ב"לחץ". הם לא היו ביחד אבל זה היה בכל זאת ביצוע עליז וריתמי.

ומיד המשיך הערב לניגודו הלירי והפעם שר רודריגז קרדילה – הזמר הספרדי שחי במודנה את אריית האהבה של אלפרדו לידה הקפואה של "מימי" מתוך "לה בוהם" של פוצ'יני. הוא שר בפיאנו ובצליל ראש נהדר והתאדה נהדר. הוא שר נקי בביטחון ודרמטיות וללא ויבראטו.  הירידה של רוזולינו קלאודו קרדילה לפיאניסימו הייתה מצמררת. עיצוב הדינמיקה שלו היה מופתי – כשהעפיל לצלילים הגבוהים לא תרמה לשירתו האיטיות המופלגת אך הירידה שלו לפיאניסימו הייתה מצמררת.

הליווי התזמורתי בעיקר של הנֶבל היה מאד מעודן ו"התאדה" באורח קסום. יפה בעיקר הייתה הדרך בה השלימה התזמורת את הפסקאות.

את אריית האהבהבים של הדוכס מתוך ריגולטו "לה דונה מובילה" – אריה בה מגלה ריגולטו לזוועתו שבדיעבד הרג את בתו שלו ואילו הדוכס עדיין חי – שר מישל עמנואל רודריגז הספרדי החי כיום בעיר האיטלקית מודנה –  בטנור בהיר כאשר המנצח מנתב את המקהלה לשיר בניגודים דינמיים מרשימים ובאקצ'לרנדו סוחף. התזמורת התעלתה על עצמה והייתה מצוינת ב"קפיציות" של נגינתה – בעיקר כלי הנשיפה!

את הפרידה של אלפרדו מחייו לקראת הוצאתו להורג ב"ארית הכוכבים" מתוך טוסקה שר עמנואל רודריגז ללא פאתוס, בליריות ובניקיון מרשים. קרדילה הסיציליאני ניחן בטנור גבוה. הוויולות ליוו אותו בניקיון מרשים אך המקהלה הייתה חיוורת.

את תפקידו של אלפרדו ב"לה טרוויאטה" שר מנג'יוני די נקי כאשר ההפסקות בשירתו מגבירות את המתח. רק כשהעפיל לצלילים הגבוהים – לחץ על קולו. התזמורת ליוותה אותו בעדינות ולא כיסתה את שירתו.

על "שיר היין"  – סינגרלה – מתוך "איל טרובטורה"  – ניצח דן רפופורט בעליצות ריתמית ובקצב וולס משולש. שיר היין היה נקי וחי – מצוין!

 ניכר בקהל שהכיר כל אריה ונעימה בעל פה עד שהתקשה להתאפק ולא להצטרף לשירת הסולנים על הבמה.

ומיד המשיך הערב לניגודו הלירי והפעם שר רודריגז קרדילה – הזמר הספרדי שחי במודנה את אריית האהבה של אלפרדו לידה הקפואה של "מימי" מתוך "לה בוהם" של פוצ'יני. הוא שר בפיאנו ובצליל ראש נהדר והתאדה נהדר. הוא שר נקי בביטחון ודרמטיות וללא ויבראטו.  הירידה של רוזולינו קלאודו קרדילה לפיאניסימו הייתה מצמררת. עיצוב הדינמיקה שלו היה מופתי – כשהעפיל לצלילים הגבוהים לא תרמה לשירתו האיטיות המופלגת אך הירידה שלו לפיאניסימו הייתה מצמררת.

הליווי התזמורתי בעיקר של הנֶבל היה מאד מעודן ו"התאדה" באורח קסום. יפה בעיקר הייתה הדרך בה השלימה התזמורת את הפסקאות.

את אריית האהבהבים של הדוכס מתוך ריגולטו "לה דונה מובילה" – אריה בה מגלה ריגולטו לזוועתו שבדיעבד הרג את בתו שלו ואילו הדוכס עדיין חי – שר מישל עמנואל רודריגז הספרדי החי כיום בעיר האיטלקית מודנה –  בטנור בהיר כאשר המנצח מנתב את המקהלה לשיר בניגודים דינמיים מרשימים ובאקצ'לרנדו סוחף. התזמורת התעלתה על עצמה והייתה מצוינת ב"קפיציות" של נגינתה – בעיקר כלי הנשיפה!

את הפרידה של אלפרדו מחייו לקראת הוצאתו להורג ב"ארית הכוכבים" מתוך טוסקה שר עמנואל רודריגז ללא פאתוס, בליריות ובניקיון מרשים. קרדילה הסיציליאני ניחן בטנור גבוה. הוויולות ליוו אותו בניקיון מרשים אך המקהלה הייתה חיוורת.

את תפקידו של אלפרדו ב"לה טרוויאטה" שר מנג'יוני די נקי כאשר ההפסקות שלו מגבירות את המתח. רק כשהעפיל לצלילים הגבוהים – לחץ על קולו. התזמורת ליוותה אותו בעדינות ולא כיסתה את שירתו.

על "שיר היין"  – סינגרלה – מתוך "איל טרובטורה"  – ניצח דן רפופורט בעליצות ריתמית ובקצב וולס משולש. שיר היין היה נקי וחי – מצוין!

ניכר בקהל שהכיר כל אריה ונעימה בעל פה עד שהתקשה להתאפק ולא להצטרף לשירת הסולנים על הבמה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • באריה בה ממתינה מאדאם בטרפלייי לפינקרטון – האריה ששרה המקהלה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • בפה סגור – לא הייתה תקווה. אי הניקיונות בנגינת הוויולות העצימו את תחושת הייאוש מבטרפליי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הקהל שפיזם את כל הלהיטים האהובים יצא מגדרו מהנאה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • באריה בה ממתינה מאדאם בטרפלייי לפינקרטון – האריה ששרה המקהלה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • בפה סגור – לא הייתה תקווה. אי הניקיונות בנגינת הוויולות העצימו את תחושת הייאוש מבטרפליי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הקהל שפיזם את כל הלהיטים האהובים יצא מגדרו מהנאה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • באריה בה ממתינה מאדאם בטרפלייי לפינקרטון – האריה ששרה המקהלה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • בפה סגור – לא הייתה תקווה. אי הניקיונות בנגינת הוויולות העצימו את תחושת הייאוש מבטרפליי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הקהל שפיזם את כל הלהיטים האהובים יצא מגדרו מהנאה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • באריה בה ממתינה מאדאם בטרפלייי לפינקרטון – האריה ששרה המקהלה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הקהל שפיזם את כל הלהיטים האהובים יצא מגדרו מהנאה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • באריה בה ממתינה מאדאם בטרפלייי לפינקרטון – האריה ששרה המקהלה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • בפה סגור – לא הייתה תקווה. אי הניקיונות בנגינת הוויולות העצימו את תחושת הייאוש מבטרפליי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הקהל שפיזם את כל הלהיטים האהובים יצא מגדרו מהנאה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • באריה בה ממתינה מאדאם בטרפלייי לפינקרטון – האריה ששרה המקהלה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • בפה סגור – לא הייתה תקווה. אי הניקיונות בנגינת הוויולות העצימו את תחושת הייאוש מבטרפליי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הקהל שפיזם את כל הלהיטים האהובים יצא מגדרו מהנאה

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן