Skip to content

כך הפכו גלי הלם לטיפול מבוקש בכאב ובדלקות

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרפואה נמצאת במרדף תמידי אחר טיפולים טובים יותר, יעילים יותר וכמובן פחות פולשניים. בכל הנוגע לבעיות אורתופדיות הקשורות למערכת שלד-שריר, טיפול בגלי הלם הוא אחד האפקטיביים ביותר כיום, ללא הליכים פולשניים משום סוג.

הסטטיסטיקה בכל הנוגע לכאבי גב תחתון פועלת נגדנו. הנתונים מעידים שכ-80% מהאוכלוסייה הבוגרת במדינות המערב, יסבלו מכאבים בגב התחתון בשלב כלשהו בחייהם; חלקם גם מספר פעמים. מיעוטם יסבול ממצב כרוני של כאבי גב בשל פריצות דיסק, דלקות ובעיות אחרות.

למה משמש הטיפול בגלי הלם?

גלי הלם משמשים לטיפול בכאב ובבעיות נוספות מזה עשרות שנים. ההליך מקצר את משך הטיפול בצורה משמעותית, והוא בעל אחוזי הצלחה גבוהים במידה ניכרת בהשוואה לאפשרויות טיפול אחרות (בין 70% ל-95% הצלחה, תלוי באזור המטופל ובחומרת הבעיה).

בשנים האחרונות הפכו גלי הלם לטיפול יעיל בעל אחוזי הצלחה גבוהים, שמחליף ניתוחים והליכים פולשניים אחרים. גלי הלם יעילים לטיפול במגוון רחב של כאבים ובעיות שהפכו כרוניים, כגון:

  • כאבי גב
  • כאבי ברכיים
  • כאבי צוואר
  • בעיות בכף היד
  • כאבי כתפיים
  • בעיות במרפק ובזרוע
  • כאבי שוק וקרסול (דורבן)
  • דלקות מסוגים שונים
  • הסתיידויות
  • ועוד
צילום: pexels.com

מה זה בעצם גלי הלם? כיצד הם מטפלים בבעיות רפואיות?

מדובר למעשה בגלי לחץ הנוצרים באמצעים אקוסטיים או אחרים, החודרים לעומק הגוף ולעיתים מצליחים להגיע למקומות אליהם גם אולטרסאונד טיפולי אינו מגיע. נכון להיום יש שני סוגים עיקריים של גלי הלם טיפוליים:

  • גלי הלם אקוסטיים (ESWT – Extracorporeal Shock Wave Therapy)
  • גלי הלם רדיאליים (ERWT – Extracorporeal Radial Wave Therapy)

גלי ההלם משני הסוגים יוצרים כלי דם חדשים באזור המטופל, מפחיתים תהליכים דלקתיים וכאבים, מרסקים ומשחררים הסתיידויות וכן משחררים נקודות טריגר כואבות בשרירי הגוף. הטיפול בגלי הלם הוא למעשה חלופה מעולה לניתוחים ולהליכים פולשניים אחרים, והוא מאושר על ידי ה-FDA בארצות הברית.

איזה מכשירים משמשים לטיפול בגלי הלם?

כיום יש מספר מכשירים המפיקים גלי הלם טיפוליים, אך שניים מהבולטים ביותר הם אורתוספק (Orthospec) וכן רדיאלספק (Radialspec). כל מכשיר פועל בשיטה אחרת ובתדירויות שונות לקבלת התוצאות הרצויות: בעוד שאורתוספק מפיק גלים הלם אקוסטיים ואלקטרומגנטיים, רדיאלספק מפיק גלי לחץ רדיאליים באמצעות בוכנה מהירה.

כיצד מתבצע טיפול בגלי הלם?

הטיפול מתבצע באמצעות הצמדת המכשיר אל גוף המטופל/ת. לעיתים תידרש משחת אלחוש בשל הלחץ המופעל על רקמות הגוף, אך בדרך כלל ניתן להסתדר גם בלעדיה, כל עוד מתאימים את עוצמת הטיפול לסף הכאב של המטופל.

בדרך כלל דרושים בין 5 ל-10 טיפולים בהפרש של שבוע בין כל טיפול לטיפול. כדי להאיץ את ההחלמה והחזרה לשגרה, מומלץ לשלב בין טיפול בגלי הלם לטיפולי פיזיותרפיה באזור הבעייתי.

למי מתאים הטיפול?

הטיפול בגלי הלם מתאים, לרוב, לכל גיל וכן למגוון רחב של כאבים ובעיות. טרם הטיפול מומלץ עד חובה להתייעץ עם גורם מקצועי, כדי לוודא שהבעיה אכן מתאימה לסוג זה של טיפול. אל תאבחנו את עצמכם ותקבעו תור לגלי הלם, בלי להתייעץ מראש עם גורם מקצועי כלשהו.

בהמשך לנאמר לעיל, חשוב לציין כי הטיפול אינו מתאים לאנשים עם קוצב לב, לחולי סרטן העצם, לסובלים מבעיות מטבוליות בעצמות, מהפרעות עצביות או הפרעות בזרימת הדם. כמו כן לא מומלץ לטפל בגלי הלם בנשים בהריון ובאזורים בהם העצם עדיין צומחת.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן