Skip to content

מכסת אישורי כניסת עובדים מעזה לישראל תועלה באלפיים נוספים

מדינת ישראל תאפשר הגדלת מספר העובדים, תושבי רצועת עזה לאור העוני הרב המתפשט ברצועה שמאיים גם על היציבות הביטחונית מול ישראל. החלטה זו התקבלה בהסכמה עם השב"כ. בכוונת ישראל לאפשר העלאת מכסות עובדים תושבי הרצועה בישראל ל- 20 אלף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
עקב העוני, מחטטים במזבלה (צילום אילוסטרציה קזבלן קום)

מכסת העובדים שרשאים להיכנס כל יום מעזה לישראל תועלה באלפיים נוספים מעבר למכסה הקיימת כיום. כך הודיע היום (חמישי) מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן. סך כל המכסה שקימת כיום עומדת על 12 אלף אישורי עבודה לבעלי רישיון סחר, וזו תוגדל כאמור ל-14 אלף עובדים. החלטה זו הגיעה לאחר הערכת מצב ביטחונית של הדרג המדיני שהתקיימה בנושא ומכוונת לפעילות אזרחית של ישראל שתאפשר המשך יציבות ביטחונית לאורך גבול הרצועה עם עזה. ההיתרים יונפקו למחוסני נגיף קורונה ומחלימים בלבד.
עוד נודע למגפון כי בימים אלו מתקיימת בהנחיית שר הביטחון בני גנץ עבודת מטה משותפת של מנהל פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש)  והשב"כ בסוגיית היתרי העבודה והמסחר, מתוך מטרה לאפשר את הגדלת המכסה ל-20 אלף.  מגפון העלה על נס במספר כתבות את מצב העוני המחפיר ברצועה שנגרם בעיקרו עקב חוסר תעסוקה ברצועת עזה המצויה תחת מצור ישראלי.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן