Skip to content

אמש במחול: "LEGENDS" להקת קמע מבצעת בדייקנות יצירות מופת של כוריאוגרפים בינלאומיים

בשונה מיצירותיו של תמיר גינץ מנהל הלהקה, הציגה הלהקה יכולת מרשימה ביצירות שונות לחלוטין מאלו שהיא מעלה בדרך כלל. היצירות של GOECKE ו-INGER נתנו טעימה כוראוגרפית מצוינת מחו"ל, עם ביצוע ישראלי מוקפד של רקדני הלהקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המופע החדש של להקת קמע נקרא LEGENDS והוא מחווה ל"אגדות בחייהם" של שני כוריאוגרפים בינלאומיים זוכי פרסים ושני מוזיקאים נודעים בתחום מוזיקת הרוק, שהמוזיקה שלהם מלווה את יצירות המחול. היצירה של מרקו גקה הנקראת THIN SKIN מתייחסת למוזיקה של פאטי סמית' והיצירה RAIN DOGS של יוהן אינגר מתייחסת למוזיקה של טום ווייטס.

"העבודה על ההפקה הבינלאומית הייתה מורכבת במיוחד בעידן הקורונה עם הקושי בניידות הבינלאומית וכללה רכבת אווירית של יוצרים: אסיסטנטים, כוריאוגרפים, מנהלים ומעצבי תאורה, שהגיעו לארץ במיוחד משוודיה, צרפת וגרמניה. לאחר חזרות של 3 חודשים שהחלו בנובמבר LEGENDS עלתה במרץ 2022", מסביר תמיר גינץ המנהל האמנותי של הלהקה. כך הפכה להקת המחול קמע כבית לרפרטואר בין לאומי, לצד יצירותיו של גינץ ככוריאוגרף הבית. הכוריאוגרפים המאסטרים מביאים פרשנות מגוונת לקטעי המוזיקה שבחרו ומבקשים מהרקדנים ללכת על הקצה בתנועה שלהם, כל אחד בשפת התנועה הייחודית שלו.

צילום: שרה פלד

"עור דק" THIN SKIN:

היצירה הנה מחווה לאייקון הרוק-פאנק, המלחינה והמבצעת פאטי סמית. זו הפעם השנייה שגקה יוצר למוזיקה שלה. שפת התנועה הייחודית של גקה עוסקת במסע אל נבכי נפשו של האדם ומונעת בעיקר מנפנופי הזרועות והטורסו היוצרים יופי מתוך כאב וכנות באשר למצבו הפנימי של האדם. ביצירה עוטים הרקדנים על פלג גופם העליון, בגד גוף שקוף מלא בקעקועים המדמה עור דק המדגיש את שרירי הגוף בתוך התנועה. התפאורה המינימליסטית מורכבת מתאורה עליונה בתוספת מכונת עשן המייצרת ערפל אחורי, ממנו יוצאים וחוזרים הרקדנים, נראים ואינם נראים, כקבוצה או כיחידים, נעלמים וחוזרים.

צילום: מעיין קאופמן

מרקו גקה (גרמניה) הכוריאוגרף הנחשב היום ככוכב זירת המחול העולמית, העלה בשנת 2019 עם להקת המחול קמע את היצירה "Nichets". במופע הנוכחי, היצירה המוצגת עם קמע היא "THIN SKIN", אשר עלתה לראשונה ב-2015 ב-NDT וזכתה בפרסים רבים. גקה הוא כוריאוגרף שותף ב"תיאטרון המחול ההולנדי" (NDT), יצירותיו מוצגות בין השאר בבלט ציריך, בלט האופרה של פאריז, להקת בלט סנט פאולו ברזיל, בלט אריק גוטייה שטוטגרט, בלט האופרה וינה ועוד. מ-2020, גקה הוא המנהל האמנותי של בלט האופרה הנובר. השנה נבחר מרקו גקה על ידי ארגון מבקרי המחול של אירופה ככוריאוגרף השנה.

"כלבי גשם" RAIN DOGS:

ביצירה יוהן אינגר חוקר יחסים, זהות ומגדר, מערכות שהאינדיבידואל יכול לקבל או למרוד מולן. היצירה לצלילי טום וויטס מהאלבום באותו השם שהיווה השראה ליצירה. אינגר נחשף לאלבום של וויטס עוד בנעוריו וקולו והטקסטים שלו עוררו בו השראה. היצירה עוסקת בזהות העצמית המתחלפת, תוך שהיא משתמשת ברקדנים בחילופי תפקידים. גברים הופכים לנשים ולהפך ומכוערים הופכים ליפים ולהפך. התפאורה מורכבת ממכשירי רדיו, טרנזיסטורים, מערכות סטריאו ורמקולים שהם הרקע להתרחשות ולהשתנות, למרידה ולקבלה.

יוהאן אינגר (שוודיה) בלט כרקדן בבלט השוודי המלכותי ובלהקת NDT כבן טיפוחיו של יירי קיליאן. לאחר קריירה מצליחה כרקדן, הוא ניהל את בלט קולברג בשוודיה. ב- 20 השנים האחרונות אינגר משמש ככוריאוגרף עצמאי ויצירותיו מוצגות ברפרטואר הלהקות הטובות ביותר בעולם וביניהן: NDT תיאטרון המחול ההולנדי , הבלט הספרדי הלאומי, אלטר בלטו איטליה, אלווין איילי ארה"ב, בלט שטוטגרט, בלט גטבורג שוודיה ועוד.

צילום: מעיין קאופמן

המופע יוצג גם באפריל 2022 במרכז סוזן דלל.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן