Skip to content

נהגת חדשה נעצרה היות ולמלווה שלה לא היה רישיון נהיגה תקף

נהגת צעירה מטירה, נהגה ברכב כשהנהגת המלווה שלה הייתה אישה עם רישיון נהיגה שתוקפו עבר. בין הנהגת והשוטרת שנגשה אליה התפתח, כך נטען, מאבק. מאבק שהסתיים בכבילתה של הנהגת. לטענת המשטרה המלווה שלה לא הייתה בעלת רישיון תקף. אלא שהחוק קובע כי כל נהג חדש מגיל 24 ומעלה איננו מחויב במלווה. צפו בסרטונים ושפטו בעצמכם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

צילום מתוך סרטון הווידאו של המשטרה

נהגת חדשה, צעירה תושבת טירה נעצרה היום (ראשון) בטירה שבמשולש בידי משטרת ישראל לאחר שנהגה עם מלווה שאינה בעלת רישיון נהיגה כחוק. עברת תנועה שעלולה לפסול את רישיון הנהיגה שלה. אולם העברה ה'תמימה' לכאורה הסתיימה בדין ודברים, מאבק וכבילת הצעירה בת ה-24 באזיקים תוך כדי מאבק.  האם היה בכך צורך? לטענת המשטרה. כן. על פי הנטען המעצר נגרם רק לאחר שזו תקפה שוטרת ואף נשכה את ידה. המשטרה אף פרסמה סרטון בו נראה המאבק והמעצר ממצלמת גוף של אחד השוטרים, אולם המשטרה לא פרסמה שום צילום של יד השוטרת שננשכה. אלא שמסרטון אחר שצולם בידי עוברת אורח, אולי חברתה של הצעירה, עולים פרטים אחרים ובהם נראה כי השוטרים הכו את הצעירה תוך כבילת ידיה והכו אותה שוב תוך כדי הכנסתה לניידת בניסיון להתגבר על התנגדותה כשהצלמת צועק: "אתם שוברים לה את היד, אני מעבירה את הסרטון למח"ש". יתרה מכך, החוק קובע כי נהגת חדשה שגילה 24 ומעלה – אינה חייבת במלווה. אם כך מדוע דו"ח התנועה ומדוע המעצר? למשטרה ההסברים.


כך טוענת המשטרה שהאירוע התפתח (צילום: משטרת ישראל)


כך עולה המאבק שצולם ועלה ברשתות החברתיות, עמאר אסד, (לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

לטענת המשטרה  פעלו היום  שוטרי תחנת טירה במסגרת אכיפה מוגברת בעיר. בתוך כך הבחינו השוטרים ברכב נוסע, כשמבדיקת מסוף עלה שרישיון הנהיגה של בעלת הרכב אינו בתוקף מזה מספר שנים ולפיכך הורו לנהגת לעצור בצד הדרך. השוטרים, כך טוענת המשטרה,  בקשו מנהגת הרכב תושבת העיר בת 24, רישיון נהיגה, וזו הציגה בפניהם רישיון "נהג חדש" בן מספר חודשים, כזה שעל פי תקנות התעבורה קובע כי נהג חדש ינהג ברכב כאשר לידו ישב "נהג מלווה" בעל רישיון נהיגה בתוקף.
אולם, בבדיקת הנוסעת שלצד הנהגת החדשה שמשה כנהגת מלווה, אישה כשמבדיקה עלה כי רישיון הנהיגה שלה אינו בתוקף מזה מספר שנים ולפיכך אינה "כשירה" לתפקיד המלווה ולמעשה הנהגת החדשה נהגה בניגוד לתקנות. מרגע זה ואילך הסיפור הסתבך. שוטרת נגשה אל הרכב ובקשה מנהגת הרכב את מפתחות הרכב "לשם הפסקת העבירה וזימונה לחקירה", אולם הנהגת, כך נטען,  לא נשמעה להנחיות השוטרת, התנגדה לעיכוב בניסיון להימלט מהדין, תוך שהיא תוקפת על פי החשד החשד את השוטרת, לרבות נשיכת ידה באופן שגרם לפציעת השוטרת וצורך בקבלת טיפול רפואי". בכל הקשור באלימות שהופעלה כלפי הנהגת טוענת המשטרה כי "על אף הפרת הסדר הציבורי שהתפתחה במקום, השוטרים פעלו בנחישות ועצרו את הנהגת לחקירה בתחנה בהתאם לסמכות בחוק בחשד לתקיפת השוטרת וגרימת חבלה של ממש". עוד נמסר כי בכוונת המשטרה "למצות עמה את מלוא חומרת הדין הן במישור התעבורתי והן במישור הפלילי."
אליה וקוץ בה – אם אכן גילה של הנהגת היה 24, כפי שטוענת המשטרה הרי שעל פי חוק לא הייתה צעירה חייבת בנהג מלווה. על פי תקנות התעבורה נהג חדש: כל נהג הנמצא בתקופת הזמן של שנתיים מיום קבלת הרישיון, חייב מלווה, אבל במידה והוא בן 24 ומעלה אינו חייב במלווה. "נהג חדש שגילו 24 שנים או יותר פטור מליווי" נכתב בתקנות התעבורה. אם כך, מדוע נעצרה הנהגת? מה הסיבה לאלימות, והאם שוטרי תחנת טירה מכירים את דיני התעבורה? על כך יענו מן הסתם במח"ש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן