Skip to content

המנהל האזרחי וכוחות הביטחון הרסו 2 מאחזים לא חוקיים

לפנות בוקר הגיעו כוחות הביטחון אל מאחזי גבעת אסתר ו-אעירה שחר, והרס את מבני המאחזים הפירטיים. חמישה צעירים נעצרו - עוכבו במהלך הפינוי ח"כ סמוטריץ כינה את מדיניות הפינוי כאוטואנטישמית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות שוטרים ועשרות עובדי המינהל האזרחי הגיעו לפנות בוקר (שני) ל 2 מאחזים לא חוקיים והרסו את המבנים שבהם. במהלך הפינוי וההריסה נעצרו חמישה בני אדם שהתנגדו להריסה. הבוקר בסמוך ל-04:00 הגיעו כוחות משטרה ועובדי המנהל האזרחי  ל'מעוז אסתר' ו'אעירה שחר' בבנימין. במעוז אסתר התגוררו חמש משפחות ובאעירה שחר שלוש נוספות. הנער אהוביה סנדק, שנהרג בהתהפכות מכוניתו בה נמלט לאחר שנחשף בידויי אבנים על רכבים פלסטיניים, התגורר במעוז אסתר. לדברי המתנחלים נהרסו 20 מבנים לא חוקיים ופונו 8 משפחות.

צילום: מועצה אזורית בנימין
צילום: מועצה אזורית בנימין
צילום: מועצה אזורית בנימין

אחד המתנחלים אזק את עצמו למתקן ברזל בניסיון למנוע את הפינוי. לטענת המתנחלים כתוצאה מפעולות ההריסה נהרג כלב.  ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן שנכח במקום אמר כי התוצאה היא "8:0 . זו התוצאה נכון לעכשיו במשחק שמשחק שר הביטחון בני גנץ בהתיישבות היהודית ביו"ש. 0 בניה יהודית כשהוא עוצר את האישורים לבניה חדשה, ו 8 הריסות חדשות מהבוקר. גנץ ממצב את עצמו בצד הלא נכון של ההיסטוריה הציונית. אבל מבחינת מפעל ההתיישבות המשחק עוד רחוק מלהסתיים". חברי הכנסת מהימין הקיצוני, איתמר בן גביר ושלמה סמוטריץ הגיבו לפינוי ותקפו את שר הביטחון בני גנץ ואת הממשלה. סמוטריץ: "תשעה חודשים של ממשלת חורבן. פיגוע רודף פיגוע, הריסה רודפת הריסה ואזרחי ישראל משלמים את המחיר. אפס אכיפה מול הערבים בכל רחבי הארץ, הקפאת בניה בהתיישבות מול קידום תכנון לערבים ביהודה ושומרון, התעמרות במתיישבי חומש וההתיישבות הצעירה, וכעת גם הרס לשם הרס. ממשלת בנט שקד ועבאס עובדת נגד אזרחי ישראל ונגד הציונות. הריסת ההתיישבות הבוקר בחבל בנימין היא עוד אות קלון על ממשלה ביזיונית שעסוקה ביחסי ציבור ובלרצות את התנועה האסלאמית". סמוטריץ כינה את מדיניות ההריסה כגזענית ו'אוטואנטישמית'. ראש מועצת מטה בנימין ישראל גנץ האשים את ראש הממשלה נפתלי בנט ואת שר הביטחון במסע הרס כנגד יהודים. "ראש הממשלה בנט ושר הביטחון גנץ יצאו הבוקר למסע הרס גדול וממוקד נגד יהודים בלבד. הם מאפשרים לערבים להשתולל ולהשתלט על אדמות הלאום מדי יום בלב הארץ. המולדת שלנו נכבשת והם עוצמים עין אל מול עבריינות ערבים, וכעת הם גיבורים על חלשים והורסים דוקא ליהודים", אמר ראש המועצה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן