Skip to content

"עם חברים כאלה": האופי האנושי משעשע

הקומדיה הצרפתית "עם חברים כאלה" היא מחקר מעוצב, עשיר ויפהפה של הטבע האנושי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

.בסרט הקומי החדש של הבמאי דניאל כהן ("השף"), המבוסס על מחזה פרי עטו, מגלמת לאה (ברניס בז'ו) את דמותה של אישה חביבה ומאופקת, העובדת בחנות אופנת נשים בקניון גדול. בהפסקותיה היא כותבת על עוברי אורח, ממציאה עבורם חיים מורכבים, ומתחילה לקלוע את הסיפורים הללו לכדי ספר.

ערב אחד, כאשר לאה ובעלה, מארק (ונסן קאסל), יוצאים לארוחת ערב עם חבריהם הקרובים ביותר, קארין (פלורנס פורסטי) ופרנסיס (פרנסואה דמיאנס), לאה מזכירה כי היא עובדת על כתיבת ספר. לאה נמדדת מול חבריה כ'בעלת כוונות טובות' כל הערב, ולא יותר מזה, וההודעה הזו מעוררת בוז נוסף, כי לאה בדרכה הצנועה, אינה מתנגדת לעלבון. אבל הכרזתה מערערת מיד את האיזון הממושך של מערכת היחסים בין הארבעה, עד כדי השפעה מרתקת ומשעשעת.

בז'ו בתור לאה חביבה מתחילת הסרט ועד סופו, שומרת על יציבותה, רגישותה ונדיבות ליבה מול כל האתגרים. קאסל אינו חביב ללא הרף בתור מארק, בעלה אנוכי ומשפיל את לאה; פורסטי, בתור חברתה הטובה של לאה – קארין, מרוכזת בעצמה אך מעולה וגונבת את ההצגה לא מעט כשהיא יוצאת למסע קנאה, ומנסה בעצמה להפוך לסופרת. דמיאנס נהדר כבעלה של קארין, אדם שמנסה להגשים את עצמו, אך יושב על הגדר כדי "להיות הוגן".

זהו סרט עדין, חכם ולעתים מצחיק מאוד. צוות השחקנים לא יכול היה לחשוף טוב יותר את הטבע האמיתי של הדמויות, כאשר כל אחת מהן שואפת לשקם את הסטטוס קוו של הרביעייה על ידי החזרת לאה למקומה בתחתית החפיסה.

אל תחמיצו את המחקר המעוצב והעשיר היפהפה הזה של הטבע האנושי. בטוח שתצאו מהקולנוע עם חיוך מעורר הערכה.

הסרט "עם חברים כאלה" | "Le Bonheur des Uns" | "A Friendly Tale" – עתה בבתי הקולנוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן