Skip to content

גל הפיגועים: ישראל מודאגת ונערכת להמשך

תושב רהט נעצר בחשד להזדהות עם ארון טרור, צעיר אחר נעצר לאחר שהעלה סרטון תמיכה בפיגוע בבני ברק, בירושלים נעצרו שני חשודים שנורו ונפצעו תוך מאבק. גל מעצרים בשטחים ובצה"ל הועלתה רמת הכוננות. הרמטכ"ל החליט השכל רובאי 03 יצא הביתה עם נשקו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תושב רהט נעצר הבוקר (רביעי) בחשד לתמיכה והזדהות עם ארון טרור והסתה לטרור. בהמשך למעצרי מנע, שבאו בעקבות גל הפיגועים, נעצר הבוקר צעיר בן 18 בידי השב"כ ומשטרת ישראל . הצעיר יובא היום בפני שופט השלום בבאר שבע, שם יבקשו כוחות הביטחון את המשך מעצרו. במשטרה אומרים כי משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי רואים בחומרה רבה כל מעורבות או זיקה של אזרחים ישראלים בפעילות טרור וימשיכו לפעול לחקר האמת תוך מיצוי הדין עם אלו המבקשים לפגוע בביטחונם של אזרחי המדינה וכוחות הביטחון.

ירושלים – שני חשודים נורו ונעצרו

מוקדם יותר התקבל במשטרה דיווח על חשודים שירדו מהרכבת הקלה בירושלים באזור שוק מחנה יהודה, זאת לאחר שהתבטאו והתנהלו באופן חריג וחשוד. כוחות משטרה הוזעקו למקום ובתום סריקות, איתרו את החשודים בקצייה באזור. כשהחשודים, הבחינו בשוטרים הם תקפו את השוטרים בברוטאליות באמצעות אגרופים וחניקות. במהלך מאבק השוטרים עם החשודים בניסיון לעוצרם ונוכח הסכנה לשוטרים במקום כתוצאה מהאלימות החריגה של החשודים כלפיהם, ביצע שוטר ירי נקודתי לעבר פלג גופם התחתון של החשודים והם נפצעו באורח קל. כוחות משטרה גדולים הוזעקו לאזור ומבירור זהות חשודים, עולה כי מדובר בתושבי מזרח ירושלים. כתוצאה מתקיפת השוטרים נחבל שוטר ופונה לטיפול רופאי במצב קל.

ירושלים – זירת האירוע (צילום: דוברות המשטרה)

פרסם סרטון הסתה בטיק טוק ונעצר

במקביל לכל אלו נעצר היום חשוד פלסטיני על ידי בלשי המשטרה לאחר שהפיץ הלילה בטיק טוק סרטון הסתה והזדהות מהפיגוע שאירע בבני ברק. לאחר שהגיע לידי המשטרה סרטון שהופץ ברשת הטיקטוק מהפיגוע בבני ברק בו החשוד מביע הזדהות וקורא להסתה. פעילות חקירתית ומודיעינית הביאה את השוטרים להתחקות אחר החשוד ולאתרו ולפי זמן קצר עצרו בלשי המשטרה את החשוד בכניסה לעיר ביתר עילית כשהוא עושה דרכו למקום עבודתו בעסק הממוקם בעיר. החשוד תושב הכפר חוסאן נעצר והובא לחקירה בחשד להסתה ותמיכה בארגון עוין, גילוי הזדהות עם ארגון טרור בפומבי ופרסום דברי שבח שיש בהם להביא לטרור.

גל מעצרים בשטחים
בתוך כך, הכוחות עצרו במהלך הלילה חשודים בפעילות טרור ברחבי יהודה ושומרון. גל המעצרים התמקד במחנה הפליטים בלאטה בשכם, בבית לחם, בכפר קדום, רמאללה, מרדה, יעבד וכן כפרים מדרום לבית לחם. בין העצורים סטודנטים, אסירים ביטחוניים לשעבר ואחרים, וביניהם בולט חוסיין עביאת. אביו, עאטף עביאת, בכיר המבוקשים באזור בית לחם בראשית האינתיפאדה השנייה, שחוסל בפיצוץ במכוניתו כשהיה בדרכו לביצוע פיגוע.

ישיבת מטכ"ל (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל: כל רובאי 03 יצא עם נשקו לביתו – צה"ל מתגבר כוחות

מנגד, בצה"ל החליטו לעבור למצב כוננות מוגבר ולהיערך להסלמה נוספת. לכן הוחלט כי כל רובאי 03 ומעלה ייצאו על נשקים לביתם. בנוסף, פלוגות הכשרה מיחידות מיוחדות יסייעו למשטרת ישראל בביטחון שוטף והגנה על מרחב קו התפר. מדובר צה"ל נמסר כי הבוקר התקיימה הערכת מצב מבצעית, בראשות הרמטכ״ל, אביב כוכבי, נוכח האירועים האחרונים ובהמשך להחלטה לתגבר בכוחות נוספים את קו התפר ומרחב איזור יהודה ושומרון. במהלך הערכת המצב, נדונו מאמצי ההגנה באזור לצד הגדרת שלבי המוכנות להמשך. הרמטכ״ל הנחה על ביצוע מידי של מספר צעדים שמטרתם חיזוק מאמצי ההגנה והסיכול, איסוף המודיעין וקידום מוכנות צה״ל בזירה הפלסטינית. בנוסף, הגדיר הרמטכ״ל את המאמצים המבצעיים המרכזיים הנדרשים לחיזוק תחושת הביטחון בעורף ולתגבור גזרות יהודה ושומרון, ועוטף עזה. הרמטכ״ל הנחה על מעבר למצב כוננות מוגבר ועל היערכות לתרחישי הסלמה שונים. עד כה, תגבר צה״ל את הגזרות השונות ב-14 גדודים לוחמים, בכוחות צלפים ובלוחמים מיחידות מיוחדות. בנוסף, יתוגברו יכולות המודיעין והאיסוף. כמו כן, צה"ל יציע למשטרת ישראל סיוע נרחב, במסגרתו יוקצו 15 פלוגות הכשרה מיחידות מיוחדות שחלקן יסייעו בהגנה על מרחב התפר וחלקן ייפרסו בערים מרכזיות, בהתאם להחלטת משטרת ישראל. בנוסף, צה״ל הציע להוביל את הקמתן והצטיידותן של פלוגות מג״ב נוספות, לתגבור במשימת ההגנה והביטחון בעורף. בהתאם לצורך, יספק צה״ל גם סיוע לוגיסטי."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן