Skip to content

בריונות לשמה – חברת הכנסת גלית דיסטל מאיימת על הפרקליטות: "הפקידים הרקובים יענשו. הפקידים הרקובים ישלמו"

לקראת סיום עדותו של עד המדינה שפילבר הגבירה חברת הכנסת את איומיה על פרקליטות המדינה והמליצה להם לגייס עורכי דין כבר עכשיו. יו"ר וועדת חוקה, חבר כנסת גלעד קרב: מדובר בניסיון להלך אימים על פרקליטים ופרקליטות המוסרים נפשם על שלטון החוק הישראלי; מתקפה מרושעת, מכוערת, שקרית, בריונית ואלימה". הפרקליטות: "אנו דוחים מכל וכל את הסגנון […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב (עבודה) תקף הבוקר את דברי האיום של חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן על ציוץ שהעלתה בחשבון הטוויטר שלה ובו כתבה בין השאר: – "100 טון אקונומיקה סמיכה פקק כחול על הפרקליטות כשנחזור. הפקידים הרקובים יחקרו. הפקידים הרקובים יענשו. הפקידים הרקובים ישלמו על הפיכה שלטונית שהצליחה. ממליצה לפקידים הרקובים לגייס עורכי דין כבר עכשיו כי נחזור מהר מכפי שהם חושבים". "מדובר בניסיון להלך אימים על פרקליטים ופרקליטות המוסרים נפשם על שלטון החוק הישראלי; מתקפה מרושעת, מכוערת, שקרית, בריונית ואלימה", אמר קריב בהתייחסו למצב הפוליטי אמר: "אני מאמין גדול בשותפות שמייצגת הממשלה והקואליציה הזו". הוא פתח את הדיון בוועדת החוקה על תקנות חדלות פירעון ואמר: "אנחנו ביום מורכב פוליטית. אני מאמין גדול בשותפות שמייצגת הממשלה והקואליציה הזו וניתן לאותה שותפות לפעול פעולתה, ואנחנו נפעל פה בוועדה לשרת את אזרחי ישראל בנושאים שעל סדר יומנו".

מאיימת . חברת הכנסת גלית דיסטל דיסטרביאן (צילום מסך מחדשות ערוץ 11 כאן דיגיטל)

קריב לא חסך בביקורת קשה וגינה בחריפות את הציוץ שהועלה ע"י דיסטל אטבריאן ואמר: "אני מגנה בחריפות את דברי הבריונות הללו. מדובר בניסיון להלך אימים על פרקליטים ופרקליטות המוסרים נפשם על שלטון החוק הישראלי. אלו דברים מסוכנים וחמורים הראויים לכל גינוי. כל עוד אני יו"ר ועדת החוקה, ייצא מכאן מסר לחיזוק ידיהם אל מול המתקפה המרושעת המכוערת, השקרית, הבריונית והאלימה הזו. אני קורא לכל עובדי השירות הציבורי בישראל ובתוכם הפרקליטים והפרקליטות, שלא ינוס לבבם ממתקפות מכוערות מהסוג הזה. עם ישראל, גם אם ישנם פוליטיקאים שטוענים אחרת, סולד מצורת הביטוי הזו ויודע להוקיר תודה למופקדים על איכות השירות הציבורי במדינת ישראל. הדברים חמורים מאוד ואני שמח שהפרקליטות שלא כמנהגה הגיבה עליהם. יש קווים בשיח הפוליטי שכשחוצים אותם ראוי כי ניתן תגובה ואני מקווה שגורמים נוספים ישמיעו קולם נוכל הציוץ הבזוי. לא נהסס להגיב על דברים כאלו".


ציוצה של חברת הכנסת


תגובת הפרקליטות
פרקליטות המדינה שלא כהרגלה,  הגיבה לאיומיה של נאמנת נתניהו וצייצה בחשבון הטוויטר של הפרקליטות: "צר לנו שחברת כנסת מציגה ציטוט שפשוט לא היה ולא נברא. גלית דיסטל אטביאן, הדברים שאת מייחסת לחוקר לא נאמרו לפילבר בחקירתו. מעבר לכך, אנו דוחים מכל וכל את הסגנון בו חברת כנסת מתבטאת נגד רשות מרשויות המדינה, שעובדיה הם משרתי ציבור נאמנים".

פרקליטות המדינה במשפט נתניהו. צילום אלכס קולומויסקי
סיים להעיד – שלמה פילבר (צילום אלכס קולומויסקי)


יו"ר ועדת חוקה – ח"כ גלעד קריב מגנה בחריפות (צילום: ערוץ הכנסת)

איומיה של חברת הכנסת הגיעו בהמשך ישיר למשפטו של יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת בנימין נתניהו (ליכוד), כשעדותו מנכ"ל וואלה לשעבר, שלמה פילבר, הסתיימה. פילבר שהודה לאחר שחתם על הסכם עד מדינה, כי כל פעולותיו למען בזק נבעו מרצון להיטיב עם בזק – בהתאם להנחיה שקיבל מראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. הוא גם הודה כי שיקול הדעת שלו זוהם, וכי ידע שיכולתו לסרב לדרישות בזק עלולה לעלות לו בשיחת נזיפה מנתניהו. גם חקירתו הנגדית של פילבר לא הועילה לנתניהו המואשם בתיקי שוחד, מרמה והפרת אמונים. שלל הציוצים מבית היוצר של נתניהו ופרסומיהם בפייסבוק וברשתות החברתיות, נועדו ליצור רושם מוטעה בקרב הציבור שהנה, מתברר כי אין כלום. נתניהו מודע לקשיי ה"יש דברים" לעומת ה"אין כלום", ומכאן ניתן להביט אל תקיפותיה המכוערות של חברת הכנסת על הפרקליטות ולהבין את הקשר בין הדברים.

1 Comment

  1. aiza
    6 באפריל 2022 @ 19:08

    דיסטל מביישת את הנשים, בזיון לדמוקרטיה ובושה לחברי כנסת!!! זכותה להביע עמדה, זכותה להתנגד לפרקליטות וחובתה לחשוף שחיתויות, אבל !! הסגנון הירוד המלוכלך אסור שיהיה חלק מהשפה שלנו. אוי לנו אם כחברה נאפשר רדידות כזו של השיח ולא משנה מאיזה צד של המפה. מה נאמר לילדינו ונכדינו על המנהיגים שלנו, איזה ציטוט של מנהיג נכתוב על לוח הכיתה ?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן