Skip to content

אז לאן נטייל בפסח ?

חול המועד פסח נמשך השנה שבוע שלם ומה טוב יותר מאשר לנצל אותו לטיולים, לבילויים ולפעילויות עם כל המשפחה. יש מקומות אינספור, לפניכם 10 הצעות לטיולים ברחבי הארץ מהצפון עד הדרום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אז נתחיל בצפון:  אתר החרמון מציין השנה חמישים שנות פעילות וגם האביב צפוי להיות לבן ובפסח יוכלו המבקרים להנות מבילוי בשלג ומהפריחה המריבה. האתר מציע שלל פעילויות: נסיעה ברכבל הקרוניות למפלס העליון, בילוי בבור מזחלות השלג לילדים במפלס העליון, מזחלות אקסטרים וסקיי ריידר. ברוח החג יתקיים משחק נושא פרסים 'חפש את האפיקומן' בערמות שלג (השתתפות במשחק ללא תשלום, כלול במחיר הכניסה). הפעילויות השונות באתר מתקיימות בהתאם לתנאי מג האוויר, מומלץ להתעדכן לפני הגעה.

אביב לבן בחרמון (צילום: דן בר דוב)
אביב לבן בחרמון (צילום: דן בר דוב)

בחוף גינוסר מחכה לכם 'חווימה' חווים את הכנרת מזווית אחרת, חדשה ומפתיעה. אטרקציה חדשה  'חווימה' בכנרת -שייט עצמי, מלווה בהדרכה קולית, ומפה חיה באפליקציית ניווט מתקדמת, לפינות החמד הנסתרות והיפות ביותר של הכנרת. שייט בסירות מנוע קטנות ואיכותיות, שייט עצמי ללא צורך ברישיון משיט, מאובזרות במסך טאבלט, עליו נבנתה מערכת ניווט ייחודית הכוללת מפת ניווט חיה והדרכה קולית המלווה את המשתתפים במהלך השייט.

באתר התיירות ראש הנקרה ממשיכים את המסורת המוצלחת כאשר העבר התנכ"י של יציאת מצרים מתעורר לחיים עם שחקנים בדמויותיהם של 'משה רבנו' ו'פרעה מלך מצרים' שיסיירו עם המבקרים וידריכו את הקהל ב'שביל הים' החדש ובמסע בין הנקרות והגלים ויספרו בצורה חווייתית את סיפור יציאת מצרים וקריעת ים סוף.  בנוסף לסיורים לאורך היום, לאחר רדת החשכה ייפתח האתר מחדש לסיורי עששיות ליליים משפחתיים בין הנקרות (17-21.4) הכוללים נסיעה לילית ברכבל המואר, סיור מודרך לאור עששיות בנקרות החשוכות, נלמד כיצד נוצרו הנקרות, נעלה על הגשר המפורסם שעליו עברה הרכבת המנדטורית שגם הובילה לארץ מעפילים, נשמע את הסיפור המרתק על הלילה בו המחתרות פוצצו את גשר הרכבת ונצפה בסרטון.

ראש הנקרה (צילום דן בר דוב)
ראש הנקרה (צילום דן בר דוב)

פארק המרחצאות חמת גדר שוכן בעמק הירמוך בדרום רמת הגולן, בגובה של כ-150 מ' מתחת לפני הים. באתר נובעים ארבעה מעיינות חמים עשירים במינרלים,  מלב האדמה מעומק משוער של כ-2 קילומטר ויותר, המעיינות הטרמו-מינראליים  החמים  בטמפ' כ 42  מעלות, מספקים חוויה מופלאה תחת כיפת השמיים, רחצה בבריכות רחבות ידיים ומנוחה סביב הבריכה. לצד הבריכה ממוקם הספא שכולל חדרי טיפולים וצוות מיומן של מטפלים מוסמכים. לרגל האביב נפתחה בריכה השחייה הקרה ובה מגלשת הספלאש, הממוקמת בלב הפארק , בריכה קרה ומרעננת לצד משטח ריקודים רטוב . מומלץ כמובן לשלב ביקור בחוות התנינים.

חמת גדר חוגגת אביב (צילום דן בר דוב)
חמת גדר חוגגת אביב (צילום דן בר דוב)
אל תחמיצו את חוות התנינים בחמת גדר (צילום דן בר דוב)
אל תחמיצו את חוות התנינים בחמת גדר (צילום דן בר דוב)

בגן הלאומי 'גן השלושה' (סחנה) גם כן חוגגים את האביב. אחד האתרים היפים בישראל, עם טמפרטורת מים קבועה של 28 מעלות, בריכות טבעיות, מתקני משחקים, 'שביל הבוסתן והמים' בחלקו המזרחי גן עם טיילת מונגשת לאורך הנחל באורך של כ-300 מטר העוברת דרך בוסתן פורח וטחנת קמח עתיקה, הרבה דשא וצל. בנוסף, בתאריכים 18-19.4 במסגרת פסטיבל 'מפה ומצה' באתר המשוחזר של ראשון יישובי 'חומה ומגדל' בו המבקרים מוזמנים להרגיש ליום אחד כמו החלוצים, יתקיימו בין השעות 9:00-15:00 הצגות לילדים, סדנת נגרות, סדנת שימור, ציורי קיר ויצירה, לצד מיצג המולטימדיה 'מסע העלייה אל הקרקע".

גן השלוש (הסחנה) צילום מתניה טאוסינג)
גן השלוש (הסחנה) צילום מתניה טאוסינג)

פסטיבל מפה ומצה באתרי מורשת והכניסה חינם. במהלך החג, יארחו 12 אתרי מורשת עשרות אירועים, הצגות, פעילויות וסדנאות מיוחדות, שהמשותף להם הוא מסר של אחדות ואחווה. המבקרים יוכלו גם לקבל הצצה, בצורה חווייתית ותיאטרלית, לסיפורי מורשת מסעירים מתקופת החלוצים וקום המדינה, בסיורים מודרכים ואינטראקטיביים. במהלך ימי הפסטיבל יעלו הצגות מיוחדות של תיאטראות מוכרים לילדים ולנוער, בהם תיאטרון אורנה פורת, תיאטרון המטמון, תיאטרון בים בם בום ועוד. יתקיימו גם סדנאות שימור חווייתיות, סדנאות ציורי קיר, מיצגים תיאטרליים נוסטלגיים, מופעי מוסיקה מגוונים, מופעי מחול, פנטומימה וקומיקס, מתחמי משחקים של פעם, מיצגים אור-קוליים ועוד.

פסח חינמי בצריף בן-גוריון. מה יגלו לכם נעלי הבית של בן-גוריון? איזה פסל מעניין תוכלו למצוא בספרייה הענקית שלו? ומה עושה בצריף בובת קואלה? במהלך חול המועד תוכלו לקחת חלק בפעילות אינטראקטיבית מיוחדת. בעזרת הסמארטפון, כל משפחה תעבור בין התצוגות המעניינות שיספרו את סיפור החזון, מנהיגותו ודמותו של דוד בן-גוריון באמצעות פתרון חידות ומציאת חפצים שונים של פולה ודוד ברחבי צריף המגורים המקורי. במהלך חול המועד פסח הכניסה והפעילות יהיו זמינות למבקרים בחינם. בנוסף, בכל יום יתקיים סיור מודרך ללא תשלום ו"שעות שקטות" המותאמות למבקרים עם צרכים מיוחדים. במהלך חול המועד יתקיים גם סיור מיוחד שיתורגם לשפת הסימנים.

פסח חינמי בצריף בן גוריון (צילום חנן אפשטיין)
פסח חינמי בצריף בן גוריון (צילום חנן אפשטיין)

בתיירות חבל יתיר מחכים למבקרים בחול המועד פסח עם מגוון טיולים ואטרקציות בטבע לכל המשפחה. ביער יתיר, היער הנטוע הגדול בישראל, יתקיימו בשיתוף עם קק"ל חפירות ארכיאולוגיות לכל המשפחה, לצד משחק ניווט משפחתי ביער ובסביבה וסיורים רגליים מודרכים. בסוסיא הקדומה העיירה היהודית תתעורר לחיים בחול המועד וברחבי האתר יחכו בעלי מלאכות קדומות כמו יוצר כדים על האבניים, קולעת סלים ועוד לצד נגנים ושחקנים. באחוזת היוצר בסנסנה יתקיים הפנינג לכל המשפחה עם אומגה אתגרית, מופע קרקס חוויתי, סיורים מודרכים ביער סנסנה, סדנאות אומנות ופינת ליטוף. גם המבוגרים יוכלו לחגוג בפסח, ולבקר בשניים מיקבי האזור. ביקב לה פורה בלאנש בבית יתיר יתקיים שוק איכרים אביבי, סיורים עם טעימות יין וגבינות, מופע של תזמורת הכלייזמר הישראלית עם שירי אביב, טיולי ספארי אל יער יתיר וטיולי פריחה עם תצפיות נוף וחקלאות. וביקב דרימיה יקיימו סיורים וטעימות יין.

אביב בחבל יתיר (צילום דן בר דוב)
אביב בחבל יתיר (צילום דן בר דוב)

אזור צפון הנגב ידוע במשקים החקלאים הרבים שבו, במרחבים הפתוחים המרהיבים וכמובן בפריחה המרשימה. בחול המועד פסח, אתרי האזור חוגגים את היציאה לחירות, ומזמינים לשפע פעילויות מיוחדות לחג, בחגיגת "פסחקלאי". המבקרים יוכלו ליהנות מפעילות קטיף עצמי של גזרים צבעוניים, עגבניות שרי, תפו"א ישר מהאדמה ועוד בקטיף לי, במבוך מרים יהיה ניתן ללכת לאיבוד במבוך עצום של צמחי תבלין, להכיר את המרור והכרפס בשביל הסלט ומקטיף של תותים תלויים ומתוקים באורי תותים ובמשק 77. בחמדת שדות יוכלו המבקרים להכיר את צמחי המרפא המשמשים אותנו מימי הרמב"ם ועד ימינו, באל היען יהיה ניתן לפגוש את העוף הגדול בעולם, ואף להאכיל את היענים במקום. בקיבוץ חצרים לומדים על שדות החוחובה הגדלים במקום, במצפה גבולות מכירים את סיפורו של היישוב הראשון בנגב, בעוז בנגב לומדים על חקלאות וציונות, בקיבוץ עלומים מכירים את חוויית הקיבוץ של פעם ועוד.

קטיף תותים תלויים בצפון הנגב (צילום דן בר דוב)
קטיף תותים תלויים בצפון הנגב (צילום דן בר דוב)

במהלך חול המועד פסח, יקיימו באשדוד שלושה סיורים מרתקים ברחבי העיר. יציאת מצרים באשדוד  – המבקרים מוזמנים לסיור מרגש בו הם יתלבשו כמו בני ישראל, יכינו מצות בשטח ישירו וירקנו כי יצאנו מעבדות לחירות! הסיור יתקיים לאורך חוף כך שהמבקרים יוכלו לטעום קצת ממסעם המפרך של בני ישראל. סיור עששיות ומופע אור-קולי –  סיור מרתק לאורך חוף הים באשדוד שיחשוף את המבקרים לתשובות לשאלות מרתקות על המאזן האקולוגי באזור ומופע אור-קולי מיוחד בקירות המצודה העתיקה במקום. סיור חיפוש אוצר – בחוף הים על ידי גלאי מתכות. הזדמנות נהדרת להגשים חלום ולמצוא אוצר עתיק לאורך חוף הים.

סיורים מרתקים באשדוד (צילום דן בר דוב)
סיורים מרתקים באשדוד (צילום דן בר דוב)

מומלץ להתעדכן באתרי האינטרנט של האטרקציות השונות באשר לשעות פתיחה ומחירים.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן