Skip to content

פרישת יו"ר הקואליציה לטובת הבטחות הליכוד מזכירה את התרגיל המסריח

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום למבקר המדינה ויו"ר וועדת הבחירות וטענה כי נטישת חברת הכנסת סילמן את הקואליציה תמורת הבטחות לשריון בליכוד וקבלת תפקיד שרת הריאות אם תוקם ממשלה תחת נתניהו, מנוגדת לחוק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרישתה של יו"ר הקואליציה, חברת הכנסת עידית סילמן טלטלה את המערכת הפוליטית כולה. יו"ר האפוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו מהיר לברכה בפומבי וקרא הערב לחברי כנסת נוספים מהימין, לנטוש את הקואליציה ולחבור לליכוד. אלא שההבטחה שנתה לכאורה לסילמן, לפיה היא תשוריין במקום העשירי ברשימת הליכוד ותכהן כשרת הבריאות אם תוקם ממשלה בראשות נתניהו, הכעיסה רבים והזכירה את התרגיל המסריח של שמעון פרס כאשר בשנת 1990, ניסה  להקים ממשלת שמאל חרדים במקום ממשלת האחדות הלאומית השנייה בראשות יצחק שמיר.

פרישת יו"ר הקואליציה דומה לתרגיל המסריח של פרס

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (רביעי) למבקר המדינה מתניהו אנגלמן וליו״ר ועדת הבחירות השופט יצחק עמית בבקשה לפתוח בבדיקת הדיווחים לפיהם הובטח לח״כ עידית סילמן שריון ברשימת הליכוד ותפקיד שרה בתנאי שתפרוש מהקואליציה. התנועה ציינה במכתבה כי מדובר בהפרה בוטה של סעיף 57א לחוק הבחירות לכנסת, הקובע כי ״לא ייעשה הסכם ולא תינתן התחייבות הבאים להבטיח מקום ברשימת מועמדים לכנסת לחבר כנסת מסויים או לקבוצת אנשים, אלא לאחר היום ה-90 שלפני יום הבחירות לכנסת". התנועה לאיכות השלטון ציינה במכתבה כי סעיף החוק תוקן לאור לקחי ״התרגיל המסריח", בין שמעון פרס ז"ל ליצחק שמיר ז"ל, ותכליתו למנוע את תופעת ה"כלנתריזם" – מעבר חברי כנסת בין סיעות לאחר הבחירות – תוך הבטחת שריון עתידי ברשימה אחרת.

שמוליק ועידית סילמן ביום השבעת הח"כים. צילום : דוברות הכנסת – דני שם טוב

silman
לחצו כאן לקריאת פניית התנועה לאיכות השלטון

מכתב לבעלה של סילמן: אשתך היא אולי נבחרת הציבור, אבל אתה זה שבוחר למענה. אתה מחליט, אתה מנווט

עורכת הדין אירית רוזנבלום(צילום באדיבות המצולמת)

בתוך כך שגרה עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ארגון "משפחה חדשה" מכתב לשמוליק סילמן, בעלה של חברת הכנסת הפורשת וכתבה לו כי  "החלטת שאשתך היא אולי נבחרת הציבור, אבל אתה זה שבוחר למענה. אתה מחליט, אתה מנווט ואתה זה שדואג שכולם ידעו את זה. מקטין את אשתך, מקטין את כולנו. זכותם, למעשה חובתם של בני או בנות זוג של פוליטיקאים, לייעץ ולתמוך, אך באותו הזמן לזכור שלא הם שנבחרו על ידי הציבור, לא הם שצריכים לקבל את ההחלטות בעבור בני זוגם. אתה החלטת שלא כך הוא הדבר, שאשתך היא אולי נבחרת הציבור, אבל אתה זה שבוחר למענה. אתה מחליט, אתה מנווט ואתה זה שדואג שכולם ידעו את זה. מקטין את אשתך, מקטין את כולנו. כך, בזמן שעידית סילמן מכהנת כיו"ר הקואליציה, שמוליק סילמן רוקם יחד עם יו"ר סיעת הליכוד ח"כ יריב לוין מהלך לפרישתה מהקואליציה – הגברים הם הגנרלים, האישה היא החיילת שמבצעת את תוכניותיהם".

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן