Skip to content

זעמו על פשיטות משרד הבריאות ופוצצו מטען בפתח המשרד בנצרת

שני תושבי נצרת ובוסמת טבעון, הואשמו בהנחת מטען חבלה ופיצוצו בשלט רחוק, על מנת להרתיע את פקחי המשרד לבצע אכיפה בעסקיהם. חקירת משותפת בשב"כ עם משטרת ישראל הובילה לתפישתם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתבי אישום בגין פיצוץ מטען בכניסה למשרד הבריאות בנצרת הוגשו היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בנצרת כנגד שני חשודים תושבי נצרת ובוסמת טבעון. על פי החשד השניים הניחו ופוצצו מטען בסמוך לכניסה למשרד הבריאות בנצרת.
פרקליטות מחוז צפון הגישה לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד געפר פאחורי (20) מנצרת ועלי כליבאת (24) תושב בסמת טבעון בגין פיצוץ מטען בכניסה למשרד הבריאות בנצרת, ב-08 בנובמבר 2021. לפי כתב האישום, שהגיש עורך הדין עמוס דניאלי מפרקליטות מחוז צפון, אחיו של פאחורי וגיסו של האח נסים כליבאת, תכננו לפוצץ מטען חבלה סמוך למשרדי נפת נצרת של לשכת הבריאות, השייכת למשרד הבריאות, בנצרת, על רקע פעילות אכיפה של משרד הבריאות ומשטרת ישראל, מתוך כוונה להניא את הרשויות מביצוע פעולות דומות בעתיד. אחד מכיווני החקירה שעלו היה כי הדבר נעשה בתגובה לפשיטה של המשטרה וגורמי האכיפה השונים על בתי עסק לממכר מזון שבבעלותם של גורמים עבריינים. פעילויות שהמשטרה יוזמת במסגרת מאבקה בארגוני הפשיעה המשתמשים בבתי העסק להלבנת כספים. צילומים שנאספו ממצלמות אבטחה בעיר גילו כי שני חשודים רכובים על אופנוע הגיעו למקום, אחד מהם ירד מהקטנוע והניח את המטען, השניים הסתלקו מהמקום בנסיעה, וזמן קצר לאחר מכן המטען התפוצץ. המעשה נעשה במטרה לפגוע במשרדים ולגרום לבהלה.

הכניסה למשרד הבריאות בנצרת לאחר הפיצוץ (צילום: משטרת ישראל)

עלי שהוא קרוב משפחה לנסים נפגש איתו בבסמת טבעון. נסים נשא אתו מטען נפץ ומערכת הפעלה אלחוטית עם שלט אסף את עלי ברכבו, והשניים נסעו לנצרת, במטרה לממש את התכנית ולפוצץ את המטען במשרדים. נסים ועלי הגיעו לביתו של געפר וסיכמו כי  עלי ייסע עם הרכב עד למשרדים על מנת להתריע להם על הימצאות כוחות משטרה בציר התנועה. בהמשך לסיכום על דרך הפעולה, יצא עלי כליבאת ברכב לכיוון המשרדים. משלא נתקל בכוחות משטרה בדרך, המתין סמוך למשרדים. מספר דקות לאחר מכן, יצאו געפר ונסים רכובים על קטנוע כשהם לבושים בקסדות וכפפות. נסים ירד מהקטנוע, הניח את המטען סמוך לדלת, וחזר בריצה לקטנוע. געפר החל בנסיעה, ולאחר מספר מטרים פוצץ נסים את המטען באמצעות שלט. כתוצאה מפיצוץ המטען נהרסה דלת המשרדים, חלק מחדרי המשרדים בקומת הכניסה, ניזוקו מפיסות מתכת שהועפו. לאחר מכן שרף הנאשם עלי את הבגדים שלבש בעת פיצוץ המטען, ונפטר מהקסדות. התיק נחקר על ידי שירות ביטחון כללי וחוקרי ימ"ר צפון. מטעם המשטרה ושירות הביטחון הכללי נמסר כי שני הגופים רואים בחומרה פגיעה במוסדות השלטון, ימשיכו לפעול בהתאם לסמכות הנתונה להם בחוק וינקטו בכל האמצעים העומדים לרשותם בכדי למצות את בחומרה את הדין על כלל המעורבים. מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא, אמר: ״ארגוני פשיעה שאנחנו רודפים שלחו קבלנים, שכרי חרב, להרתיע עובדים במשרד הבריאות שסייע לנו באכיפה, בדומה לפעם הקודמת שניסו להרתיע אותנו על ידי ירי אל עבר בנקים בצפון. בפעם הקודמת זה הסתיים בקרב יריות עם עבריין הרוג ושני שנלכד ונשפט, והפעם עם שניי עבריינים שהובאו לדין. אנחנו לא נרפה ולא נבליג ונגיע גם למי ששלח אותם, השוטרים שלנו כמו כל עובדי הציבור שלוקחים חלק באכיפה כאן בצפון, פועלים מתוך תחושת שליחות ואחריות לבטחון האזרחים, ואנחנו נמשיך ונרדוף את ארגוני הפשיעה עד לחיסולם."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן