Skip to content

מבעיר מדורות

אמש הגיע ח"כ איתמר בן גביר עם פעיליו לנקודת הרצח הטרוריסטי בתל אביב. מולו התייצבו פעילי שמאל. את המתח ששרר באוויר היה ניתן לחתוך עם סכין. בימין לא אהבו את התקשורת. "אל תצלם יא תקשורת מזדיינת, אם לא היו שוטרים פה, הייתי תופר אותך מלמטה עד למעלה", קרא פעיל ימין לצלם מגפון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אם יש פרובוקציה תקשורתית, ח"כ איתמר בן גביר אמון עליה. חבר הכנסת שהיה מוכר רק למעגל הקיצוני של המתנחלים וארגון להב"ה, בא ראש האופוזיציה, אז ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והכניס אותו אל הכנסת על מנת שיוכל לשמר את כסאו שהתנדנד. בן גביר יודע היטב לזהות מקומות נפיצים, פוליטית, מדינית וחברתית ומגיע לשם תך יצירת המולה תקשורתית. הוא יודע שכך יגיע ללב בוחריו ויגביר את מעגל תומכיו בריצה הבאה לכנסת. כך היה ב- 10 במאי 2021 לאחר מצעד הדגלים ומחאת תושבי שכונת שיח ג'ראח בירושלים, אז בן גביר היה במרכז המהומות, מהומות שהובילו לירי רקטות על ישראל בידי החמאס ולמבצע שומר חומות בו נלחמה ישראל בעזה. בחודשים האחרונים הציב חבר הכנסת אוהל הסמוך לביתה של משפחת סאלם שאמורה הייתה להיות מגורשת מביתה בצו הוצאה לפועל בחודש שעבר , כשלטענתו האוהל הוצב על מנת לגרום למשטרה להגן על תושבי השכונה היהודים. המחאות והמאבקים הקשים שכחו מעט לאחר שרשמת ההוצאה לפועל החזירה את תיק ההוצאה לפועל לידי בית משפט השלום, שם נדונה תביעתה של פטמה סאלם כנגד פינויה, ואתם שכחה התעניינות התקשורת בחבר הכנסת הפרובוקטיבי. הפיגוע הרצחני שאירע ביום חמישי האחרון בפינת הרחובות דיזנגוף-גורדון במרכז תל אביב בידי מחבל מג'נין שהגיע מבעד פרצה בגדר שגדה המערבית,  הניע את בן גביר להכריז שבמוצאי השבת הוא יגיע עם פעיליו להתייחד עם שלושת נרצחי הפיגוע שהובאו רק היום (ראשון) למנוחת עולם.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
פעיל בן גביר זועק: עוצמה יהודית (צילום: ציפי מנשה)

וכך הגיע חבר הכנסת למרכז תל אביב כשהוא מצפה לתקשורת. ה"התייחדות", גררה למרכז תל אביב פעילי 'עוצמה יהודית' מפלגתו של בן גביר ונספחי הפגנות ימין תומכי נתניהו כמו רמי בן יהודה תומך נתניהו שמגיע לפחות כל שישי להתעמת עם תושבי שיח ג'ראח כשהוא מצויד במגפון ומצלמת טלפון סלולרי. ל'התייחדות' הזו הגיע גםתומך נתניהו נוסף: יהודה אליאס המוכר בכינוי "הצל". משטרת ישראל שהייתה מודעת ל"אהבת" פעילי הימין הקיצוני את התקשורת, דאגה להצמיד 2 שוטרים לכל צלם מערכת, כך גם במגפון. 2 שוטרים ליוו את צלמת העיתון ציפי מנשה ו-2 נוספים את צלם המערכת, בן כהן. למרות זאת פעילי הימין לא 'אהדו' בלשון המעטה את צלמי התקשורת.

פעיל ימין מורחק בדי המשטרה (צילום: ציפי מנשה)
תומכת בן גביר (צילום: בן כהן)
הפגנת פעילי השמאל (צילום: בן כהן)
המשטרה חצצה בין פעילי השמאל (בצילום) לימין
צילום: בן כהן


צילום: ציפי מנשה

מול מפגיני הימין התאספו מפגיני שמאל שקראו לעבר בן גביר: תומך טרור, וטענו שהוא מביא טרור (לתפישתם) לתל אביב. "אתה שמח שיש פיגוע ואז אתה מגיע", קרא לעברו אחד ממפגיני השמאל. ובן גביר הגיב בקבוצת הווטסאפ שלו: "ההסתה של אנשי השמאל מביאה למעשי אלימות, יש להצטער שבעוד המשפחות יושבות שבעה, אנשי השמאל הקיצוני מסיתים ותומכים בטרור". המשטרה הפרדה בין הצדדים ולאחר מספר דקות של הפגנה במרכז הרחוב, הפרידה בין שני הצדדים. מחנה הימין הקיצוני על גבי מדרכה הסמוכה לגל-עד הפרחים שהונח באזור הרצח ליד פאב-בר 'מילקה', ומפגיני השמאל על גבי המדרכה ממול, והתנועה חודשה. דקות לפני עזיבתו של בן גביר את המקום, הושלכו לעברו ביצים, על כך הוא מיהר לצייץ בחשבון הטוויטר שלו: : "זו התוצאה של ההסתה נגדי הערב. מילים יכולות להרוג! (אגב אם היו זורקים ביצים על גבי לסקי – תומכת הטרור – כל התקשורת הייתה זועקת)".


מתוך חשבון הטוויטר של איתמר בן גביר


הכיבוש מביא לפיגועים האלה (צילום: ציפי מנשה)

בן כהן: זירת הרצח הבא בתוכנו

בדרך כלל צלם מערכת מצלם, הכתב כותב, והעורך, עורך. אלא שהפעם חשובות מילותיהם של הצלמים. באחת ההפגנות שבמחאות בלפור, תקפו מפגיני ימין את צלמת החדשות, ציפי מנשה, תלשו מידיה את מצלמתה והשליכוה מתחת לאחד הרכבים שחנו בסמוך. כוח מג"ב חילץ את הצלמת מזעם פעילי הימין. בהפגנה אחרת תקפו מתנחלים את צלם המערכת, שי קנדלר ושברו אחת  מעדשות המצלמה. אמש נתקל צלם המערכת, בן כהן בפעיל ימני ששלף סכין, הבין שהוא חשוף לעדשות מצלמה והחזירה לכיסו. על תחושותיו הוא כתב:
"אל תצלם יא חתיכת שרמוטה, אל תצלם יא תקשורת מזדיינת, אם לא היו שוטרים פה, הייתי תופר אותך מלמטה עד למעלה". כך נאמר לי אתמול תוך כדי שאני מצלם. אם הייתי צריך להעריך אתמול את מידת החום ברחוב דיזינגוף מספר 148 מול גלעד נרות הנשמה, הייתי אומר שהוא היה ברתיחה" כותב בן וממשיך: "הנרצחים מהפיגוע  עדיין לא נקברו ונרות הנשמה הדולקים מיום שישי הם זכר לעוד אירוע בארץ המופרעת שלנו. כאשר משני צדי הכביש עומדים אלה המפגינים התומכים בבן גביר ואלה המפגינים העומדים וצועקים "לא ניתן לך לרקוד על הדם", והיו את האזרחים שהגיעו כרעו ברך או עמדו הדליקו נרות והתייחדו לכמה רגעים עם קורבנות הרצח, כשמסבבם רותחת מהומה.
בתכל'ס זה מה שבן גביר יודע לעשות, הוא גחלת לוחשת. אני עוקב אחריו כבר לא מעט זמן , ליוויתי אותו בשייח ג'ארח ובעוד מקומות לאורך השנים. הוא איש עם אידאולוגיה בחסות הכיפה הלבנה הגדולה על ראשו הוא חי ונושם אותה ומסמן מטרות ,ככה הוא מגיל 15.
קריאות "שמאלנים בוגדים" "וכהנה צדק" הדהדו אתמול בחלל המקום ומהצד השני, מפגיני השמאל צועקים : "אמרתם שמדינת תל אביב לא שייכת למדינה, אז מקומכם לא פה – אתם רוקדים על הדם".

צילום: בן כהן
פעילי נתניהו (צילום: בן כהן)

 

תומכי נתניהו (צילום: בן כהן)
יואב אליאסי-הצל (צילום: בן כהן)
צילום: ציפי מנשה

לרגעים אחדים נדמה היה לי שאני עד לתחילתה של  מלחמת היהודים או יותר נכון מלחמת האזרחים. היום כשקמתי בבוקר הבנתי שזה הרבה יותר עמוק מזה ושאלתי את עצמי, האם אי פעם יהיה דיאלוג? האם אי פעם יהיה סיכוי לסוג של הקשבה?
אתמול אני מודה, הסיכויים שאפו לאפס. כאשר אני מביט  על נרות הנשמה והאזרחים המתייחדים הבטתי על המפגינים משני הצדדים ונעצבתי  והבנתי כי "הרצח הבא בתוכנו הוא עניין של זמן!". בערך כשעה איתמר בן גביר היה במקום הפיגוע, הוא התראיין, הוא צעק לעבר מפגיני השמאל הוא נשא  את דבריו  למפגיני הימין התומכים בדרכו כשהם צועקים ברקע :" או הא מי זה בא, ראש הממשלה הבא" והאווירה הטעונה התלהטה עוד יותר.

שעור בתורה: שמאלנים בוגדים בארץ ישראל

בן גביר לא סיים את התייחדותו עם הנרצחים ולפני שהוא הלך הוא גם נתן שיעור באזרחות לשתי בנותיו הצעירות  שהתלוו אליו. וכך, כאשר הוא מצביע על קבוצת המפגינים והמפגינות נגדו, בעוד הוא מוקף בטבעת שוטרים והוא מרביץ תורה ואומר לבנותיו: "רואות את אלה, הם הבוגדים בארץ ישראל , הם שמאלנים בוגדים". וכך, הפוליטיקאי בעל הכיפה הלבנה הגדולה הלך לדרכו והשאיר את השטח רוחש וגועש, כי ככה כנראה המציאות בארץ.

בן גביר ובנותיו (צילום: בן כהן)

הרצח הבא בתוכנו הוא רק עניין של זמן

"השאלה האם אנו נעמוד שוב דוממים. אנו האזרחים, הרוב הגדול והמתון, נעמוד ונחכה, או  שיהיה לנו את האומץ להתריע מבעוד מועד ולעצור את מה שהרגשתי אתמול", ממשיך בן,
"רגע לפני שהלכתי ניגשתי לבחור  שקילל אותי ואמרתי לו בחיוך שלא התכוונתי לצלם אותו, זאת העבודה שלי. ראיתי מיד שזה מפריע לו. הוא ענה לי, שהוא לא אוהב להצטלם ובכלל הוא מאוד סוער מאז הרצח , הוא לא התכוון למה שהוא אמר. לחצנו ידיים וחייכנו וחשבתי אז אולי בכל זאת יש סיכוי לדיאלוג , מה אתם אומרים ? וזה עוד לפני שהזכרתי או כתבתי על  בנימין נתניהו שנוכחותו הורגשה אתמול גם אם הוא לא נכח פיזית. רמי בן יהודה ותומכי נתניהו הגיעו לשטח ודאגו להביא אתם שילוט: 'סומכים על נתניהו'. חלק ממסע הדה לגיטימציה שהוא עושה בכישרון מורעל ביד אומן לראש הממשלה נפתלי בנט וממשלתו."

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן