Skip to content

עימותים בהר הבית – עשרות רעולי פנים מיידים אבנים וזיקוקים – המשטרה פרצה פנימה

החל משעות הבוקר המוקדמות החלו יידויי אבנים וירי זיקוקים לעבר הכותל המערבי. המתפרעים התבצרו בר הבית. לאחר גמר התפילה המשטרה פרצה פנימה. הסהר האדום דיווח על 59 פצועים. בחמאס קראו לפלסטינים להגן על אל אקצה. ישראל העבירה מסר לחמאס שלא תסבול פגיעה בסטטוס קוו בהר הבית ותמנע ניסיונות לבצע הקרבת קורבנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות מתפרעים מתעמתים הבוקר (שישי) עם כוחות המשטרה הפזורים באזור הר הבית בירושלים. המתפרעים הניפו דגלי חמאס ויידו רבנים וזיקוקים לעבר הכותל המערבי. מאחר והמהומות לא נרגעו בתום התפילה, שוטרים פרצו למתחם והחלו לפזר את המפגינים בעוד חלקם מתבצר בתוך מסגד אל אקצה. המהומות החלו לפנות בוקר בסביבות השעה 04:00, אז החלו עשרות צעירים פורעי חוק, חלקם רעולי פנים בתהלוכה בשטח הר הבית, עם דגלי חמאס ורש״פ, שכללה ירי של מספר זיקוקין לאוויר וידוי אבנים. המתפרעים החלו לאסוף אבנים, ריכזו מערומי אבנים, קרשים וחפצים אחרים מתוך כוונה להפר את הסדר. גם לאחר התפילה החלה במקום הפרת סדר אלימה שכללה יידויי אבנים וחפצים וירי זיקוקין תוך הפרת הסדר הציבורי. למרות יידויי האבנים, המשטרה המתינה לסיום התפילה ופיזור מתפללים. לאחר שמפרי הסדר יידו אבנים לכיוון הכותל המערבי וההתפרעות האלימה נמשכה והתגברה, כוחות משטרה בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, נאלצו להיכנס לשטח ההר, ופעלו לפזר ולהדוף את מפרי הסדר האלימים ולאפשר ליתר המתפללים לצאת מהמקום בבטחה.

רחבת הר הבית זרועה אבנים (צילום: משטרת ישראל)
הכינו מאגרי אבנים בתוך המסגד (צילום: משטרת ישראל)


המהומות (צילום: משטרת ישראל)

צילום: משטרת ישראל)

צילום: משטרת ישראל

המשטרה נמסר כי "חלק ממפירי הסדר והמתפרעים האלימים מתבצרים בתוך המסגד תוך קריאות הסתה והתפרעויות אלימות הכולל יידוי אבנים בלתי פוסק לעבר השוטרים – מצב שלא מאפשר למתפללים מוסלמים לקיים את תפילות יום השישי השני של הרמדאן ובכך הם פוגעים בציבור גדול של מוסלמים המבקש להגיע במהלך היום לתפילות בהר הבית".
"מדובר בהפרת סדר אלימה וממושכת של פורעי חוק ומתפרעים אלימים", מסרו גורמים במשטרה, "השוטרים פועלים עם אמצעים לפיזור הפרות סדר להדיפת פורעי החוק ומפרי הסדר. לצד זאת, התקיימה הידברות וניתנו אזהרות הזדמנויות רבות  לפיזור עצמאי והפסקת הפרת הסדר האלימה, אולם ללא הואיל עד כה".
עוד נמסר מהמשטרה כי "בתוך כך, מתפרסמים ברשתות הבוקר פרסומים כוזבים על נפגעים ועיוות מוחלט של סדר ההתרחשויות במקום. כתוצאה מהפרות הסדר האלימות נפצעו עד כה שלושה שוטרים באורח קל מיידוי אבנים מסיבי לעברם. שניים מתוכם פונו לקבלת טיפול רפואי".

הסהר האדום דיווח על 59 פצועים פלסטינים במהומות. על רקע העימותים, גורמים במערכת הביטחון החלו בשיחות עם בכירים בהר הבית והארגונים השונים כדי להרגיע את השטח ולהביא לעלייה שקטה לתפילות של עשרות אלפי המתפללים.
מחמאס נמסר כי הם "מגנים את התקיפות של החיילים על המתפללים ומברכים את תושבי ירושלים שעמדו בהגנה על אל-אקצא. קוראים לכל תושבי הגדה וערביי ישראל לעמוד לצדם ולסייע להם בהגנה על אל אקצא". ישראל העבירה באמצעות מצרים מסר לחמאס, לפיו לא תאפשר פגיעה בסטטוס קוו בהר הבית ותמנע ניסיונות לבצע הקרבת קורבנות.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר תקף הבוקר את השר לביטחון פנים עמר בר לב אשר לדברי חבר הכנסת "לא מאפשר לשוטרי משטרת ירושלים יד חופשית בטיפול במהומות בהר הבית". בן גביר מסר כי הוא "מחזק את ידי השוטרים בעבודה שלהם, אבל כבר עכשיו נוכח הסרטונים והדיווחים מההר ניתן לומר לצערנו כי השר  עמר בר לב, מונע ממשטרת ירושלים  להגיב תגובה ראויה. כאשר מחבלים זורקים אבנים לכותל ומנסים לרצוח מתפללים ושוטרים, מצופה מהמשטרה לא לעמוד ממול ולא להגיב, ודאי לא לקרוא לשוטרים שלא לירות, אלא להפעיל אמצעים שיש ברשותם לרבות ירי במקרה של סכנה לשלומם של השוטרים והמתפללים בכותל. צפייה בסרטונים מלמדת שמישהו לוקח הימור על חיי שוטרים ואזרחים."

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן