Skip to content

"משקלו הבלתי נסבל של כשרון ענק": ביקורת סרט

בסרט תפקיד שניקולס קייג' נולד לגלם, וכתוצאה מכך, זו אחת ההופעות הטובות שלו מזה שנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"משקלו הבלתי נסבל של כשרון ענק" הוא סרט עם ליהוק מושלם הנותן השראה מוחלטת לדמות הראשית. בתפקיד הראשי ניק קייג' מגולם על ידי לא אחר מאשר ניקולס קייג'. זהו תפקיד שקייג' נולד לגלם, וכתוצאה מכך זו אחת ההופעות הטובות שלו מזה שנים. הוא שחקן שידוע כמי שגילם מספר תפקידים טובים בקריירה שלו, כמו גם מספר תפקידים גרועים, אבל הפעם הוא חוזר עם מה שבטוח נחשב לתפקיד הכי קייג'י שלו עד כה.

בסרט, קייג' מתמודד עם קריירת המשחק הכושלת שלו, כמו גם בחיי המשפחה שלו. הוא לא מקבל תפקידים חדשים והוא מנסה להתחבר עם אשתו לשעבר, אוליביה (שרון הורגן) ובתו, אדי (לילי שין). כאשר סוכנו של קייג' (ניל פטריק האריס) מתקשר אליו ואומר שאוהד-על של קייג' מציע לשלם לו מיליון דולר כדי שיגיע למסיבת יום ההולדת שלו, קייג' מחליט באי רצון שהגיע הזמן לפרוש ממשחק ומסכים להשתתף.

עם הגעתו למיורקה בספרד, הוא פוגש את המיליארדר חאבי (פדרו פסקל), מעריץ ניקולס קייג' הגדול בעולם. השניים משוחחים על אהבתם לסרטים, יוצאים לבלות והזוג באמת מצליח להתחבר. עם זאת, הטיול של קייג' מופרע בגסות על ידי סוכני ה-CIA, בגילומים של טיפאני האדיש ו-אייק בארינהולץ, שטוענים שחאבי הוא למעשה פושע מבוקש. קייג' צריך להפוך לגיבור סרטי הפעולה של סרטיו כדי להציל את חייו ואת משפחתו.

כאשר הסרט מתמקד בלהיות קומדיה, "משקלו הבלתי נסבל של כשרון ענק" מצחיק ביותר. כפי שניתן לצפות, קייג' מתעל את הניק קייג' הפנימי שלו בצורה מושלמת והכימיה בינו לבין פסקל נהדרת. כקומדיה של זוג חברים, השניים מביאים את המשחק הטוב ביותר שלו, מה שהופך אותו לכיף לצפייה. פסקל מוכיח שוב שהוא יכול להוסיף כל כך הרבה אנרגיה ורוח לכל דבר שהוא נמצא בו – כשהוא מתחבר עם קייג', השניים יכולים לעשות הכל. לראות את השניים מטיילים יחד לאחר שלקחו LSD ואין להם מושג מה קורה, כנראה ייחשב כאחת הסצנות המצחיקות של השנה.

כשזה מגיע לקטעי הפעולה, זהו המקום שבו הסרט נופל. באורך של 105 דקות, זה אכן מרגיש בערך עשר או חמש עשרה דקות ארוך מדי, מכיוון שצד הפעולה של העלילה מגיע יותר לקדמת הבמה רק במערכה האחרונה. זה לא שזה לא מעניין או משעמם, זה פשוט לא משעשע כמו ש-קייג' ו-פסקל מטופשים ונהנים ביחד. לא צופים בסרט כדי לראות אם הרעים מקבלים את שלהם בסוף, צופים בו כדי לראות את קייג' מגלם את ניקולס קייג' למשך שעה וארבעים וחמש דקות.

"משקלו הבלתי נסבל של כשרון ענק" מודע לחלוטין למה שהוא רוצה להיות, והוא חובק את המסע המטורף הזה עד המקסימום, כשהוא משחרר את קייג' כדי לאפשר לקייג' ללכת במלואו על התפקיד של עצמו, וזה משעשע בצורה מבריקה. יש מעט מאוד שחקנים שיכולים לעשות סרט טוב עם גרסאות בדיוניות של עצמם, אבל למרבה המזל קייג' הוא אחד מהם, וזה מה שמבדר.

משקלו הבלתי נסבל של כשרון ענק | The Unbearable Weight of Massive Talent – עכשיו בבתי הקולנוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן