Skip to content

ראש תנועת חוזרים להר הבית מאיים: סגירת הר הבית בפני יהודים תתפוצץ לכם בפרצוף – ראו הוזהרתם

רפאל מוריס המוכר למשטרה הורחק מירושלים לאחר שתכנן לשחוט גדי בהר כמנהג פסח. אמש איים במפורש שהחלטת ראש הממשלה לסגור את ההר לכניסת יהודים עד תום הרמדאן תתפוצץ לנו בפרצוף. במקביל הודיעו חבר הכנסת בן גביר וחבריו כי הם מתכננים ריקוד דגלים שיעבור דרך שער שכם – המשטרה סירבה למסלול המוצע אך מגישי הבקשה חזרו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על רקע המהומות והפרות הסדר, וחשיבת הדרג המדיני בישראל לסגור את הר הבית לכניסת יהודים מיום שישי הקרוב עד לסוף חודש הרמדאן, פרסם אמש (שלישי) רפאל מוריס, ראש תנועת "חוזרים להר הבית", אזהרה הכוללת איום מפורש לפיה "מי שנכנע לטרור וסוגר לנו את הר הבית יגלה שגם אנחנו לא פראיירים. אם ההחלטה תצא לפועל נדאג בכל דרך לפוצץ לכם אותה בפרצוף. ראו הוזהרתם". ההחלטות הסופיות באשר למועדי הסגירה והפתיחה יתקבלו על ידי המשטרה בהתאם להערכת המצב בשטח, כפי שהיה בעבר. ייתכן כי סגירת ההר תחל רק ביום ראשון.
מוריס המורחק מהר הבית נעצר בתחילת חג הפסח כשתכנן להקריב גדי כקורבן פסח בהר, יחד עם שלושה צעירים נוספים, תושבי ירושלים וההתנחלויות. הארבעה בשנות ה-20 לחייהם, תושבי ירושלים ויהודה ושומרון, נעצרו ונלקחו לחקירה בחשד שהתכוונו להפר את הסדר בהר הבית – כך על פי הודעת המשטרה ביום חמישי שעבר. המעצרים נעשו לאחר קריאה ברשתות החברתיות שמעודדת לנסות להקריב קורבן פסח בהר, ולהיעצר על ידי המשטרה. הקריאה כללה הצעה לפיצוי כספי בתמורה למעצר. בבית של יו"ר תנועת "חוזרים להר", רפאל מוריס, נתפס גדי שגידלה המשפחה ולפי החשד יועד לשחיטה. בימים האחרונים קיבל מוריס צו אלוף המרחיק אותו מהעיר העתיקה בכלל ומהר הבית בפרט.  בפתח ביתו של מוריס תלוי עדיין השלט: כהנא צדק.

יו"ר תנועת חוזרים להר רפאל מוריס המשטרה לא יכולה לומר לנו לא לקיים מצוות בהר הבית
יו"ר תנועת חוזרים להר רפאל מוריס המשטרה לא יכולה לומר לנו לא לקיים מצוות בהר הבית (צילום ארכיון מהרשתות החברתיות לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

מעצרו של מוריס צילום מ-היוטיוב (לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

חבר כנסת איתמר בן גביר הגיב לסגירת כניסת יהודים להר הבית עד תום הרמדאן: "בנט נכנע לחמאס והרים דגל לבן בהר הבית ולכן אגיע היום להשתתף בצעדת הדגלים בירושלים וקורא לכולם להגיע! בואו לסתום את הפה של החמאס!".  מהמשטרה נמסר כי היום מאז שעות הבוקר המוקדמות, פועלים כוחות משטרה רבים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים בהיערכות מוגברת בעיר העתיקה, המקומות הקדושים וברחבי העיר ירושלים, במסגרת אירועי ברכת הכוהנים. בכל הנוגע לתהלוכת המחאה אותה מארגן בן גביר ואחרים בעת הזו, אומרת המשטרה כי מדובר בתהלוכת מחאה ולא בריקוד הדגלים המסורתי ומבהירה כי לאחר שהוגשה שלשום בקשה לקיום תהלוכה בירושלים כנדרש בחוק, בוצע שיח עם מארגן האירוע וניסיונות לאפשר את התהלוכה במתווה מוסכם. לאחר שיח שהתקיים, אתמול הסכימה המשטרה למסלול החלופי שהוצע על ידי המארגן ויאפשר את אבטחתה, אך כעבור זמן קצר הוא הודיע כי חוזר בו מהצעתו. "בהתאם נבהיר שוב כי בשלב זה המשטרה לא מאשרת את קיום תהלוכת המחאה במתווה המבוקש", לשון המשטרה.
"השקר הגדול של הערבים ומנהיגיהם הוא לא שהיהודים פוגעים באל-אקצא. זה השקר הקטן. השקר הגדול הוא שהר הבית, המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, שייך להם ושיהודים לא אמורים לעלות ולהתפלל בו ובעתיד גם לבנות בו את ביהמ"ק", צייץ היום חברו לסיעת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ והוסיף: "מי שמתנהג כמי שמודה בשקר הגדול שלא יתפלא שהוא מפסיד בקרב על השקר הקטן".
למרות אזהרות המשטרה צייץ ח"כ בן גביר כי "החליט להשתתף בצעדה בהר הבית לכותל דרך שער שכם וזאת בעקבות ההתקפלות, הכניעה הטוטאלית בהר הבית והרמת דגל לבן". לדבריו: "בנט הפקיר את הר הבית, הפקיר אותנו לאויבים, נתן להם לנצח ולכן אני לא יכול לשתוק ואשתתף ביחד עם פעילי הימין בצעדה לכיוון שער שכם, נרים את הדגל בגאון, עם ישראל חי".

שאילתה שהועברה שירותי הביטחון הכללי הנוגעת לאיום של מוריס כי "סגירת הר הבית בפני יהודים תתפוצץ לכם בפרצוף", נותרה ללא מענה עד לפרסום ידיעה זו. אם תגיע התגובה, היא תפורסם כרוחה וכלשונה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן