Skip to content

הרכב החשמלי החדש של לקסוס RZ 450e

הופעת בכורה עולמית לרכב החשמלי החדש של לקסוס RZ 450e. רכב הפנאי החשמלי החדש בנוי על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי. שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. מערכת היגוי אלקטרונית אופציונלית עם גלגל הגה קטום. מערכת בקרה חדשנית של מומנט הנהיגה לכל הגלגלים. טכנולוגיות חדשות משפרות את הנוחות בתא הנוסעים, כולל גג פנורמי בעל שקיפות משתנה. שורת תכונות בטיחות וסיוע לנהג, לרבות מערכת Safe Exit Assist הבלעדית של לקסוס. לישראל הוא יגיע ברבעון האחרון של 2022

הרכב החשמלי החדש של לקסוס RZ 450e

הופעת בכורה עולמית לרכב החשמלי החדש של לקסוס RZ 450e. רכב הפנאי החשמלי החדש בנוי על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי. שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. מערכת היגוי אלקטרונית אופציונלית עם גלגל הגה קטום. מערכת בקרה חדשנית של מומנט הנהיגה לכל הגלגלים. טכנולוגיות חדשות משפרות את הנוחות בתא הנוסעים, כולל גג פנורמי בעל שקיפות משתנה. שורת תכונות בטיחות וסיוע לנהג, לרבות מערכת Safe Exit Assist הבלעדית של לקסוס. לישראל הוא יגיע ברבעון האחרון של 2022

לקסוס RZ 450e הוא רכב פנאי חשמלי חדש המונע על ידי סוללה. זהו הרכב החשמלי הייעודי הראשון של מותג היוקרה היפני שפותח כרכב חשמלי מההתחלה. ה-RZ, המתאפיין בביצועים עם אפס פליטות, יסייע ללקסוס להתקדם לקראת ניטרליות פחמנית וחברת ניידות בת קיימא. ההתמקדות כאן אינה רק בביצועי הרכב, אלא בכל מחזור החיים של הרכב: מרכש חלקים, ייצור ובעלות ועד להשלכה בסופו של דבר.

החשמלי החדש של לקסוס RZ 450e (צילום באדיבות לקסוסׂ)
החשמלי החדש של לקסוס RZ 450e (צילום באדיבות לקסוסׂ)

הקונספט העיצובי של הרכב החדש הוא “seamless E-motion” (תנועה/תחושה חשמלית חלקה) המבטא את המומנט העוצמתי וההאצה החלקה של רכב חשמלי. מכסה המנוע הונמך ופתחי היניקה הופחתו. בעשור האחרון הגריל הקדמי בצורת שעון חול היה סימן ההיכר של דגמי לקסוס. ב-RZ צורת הגריל התפתחה לצורת שעון חול תלת ממדית ויושמה במקום זאת על המרכב כולו. "מרכב שעון החול" יהפוך לאייקון העיצובי החדש של לקסוס בדגמים העתידיים. ספוילר הגג האחורי המפוצל מרחיב את הזרימה לאחור של העיצוב ותורם לביצועים היציבים של הרכב. פס התאורה המאורך הנמתח לרוחב הרכב הפך לסימן היכר עיצובי של לקסוס.

במבנה ה-RZ נעשה שימוש בחומרים חזקים ובמתכות ויושמו תהליכי בנייה מתקדמים כדי להבטיח חוזק יוצא דופן שבו האלמנטים מחוברים יחד, אך שומרים על משקל מופחת. המהנדסים והמעצבים של ה-RZ נתנו עדיפות לסביבת תא נוסעים רגועה ושקטה, ואימצו אסטרטגיה הכוללת: שליטה על הרעש, מניעה מהרעש לחדור לתא הנוסעים ותשומת לב לרעש במושבים האחוריים. המהנדסים יישמו גם גרסה חדשה של בקרת רעשים פעילה, המייצרת תדרים מבטלי רעשים בתוך תא הנוסעים באמצעות הרמקולים.

פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי (צילום באדיבות לקסוס)
פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי (צילום באדיבות לקסוס)

ה-RZ הוא הדגם הראשון בייצור המוני שכולל את ה-e-Axle החדש של לקסוס – יחידה קומפקטית ומודולרית שכוללת מנוע, הילוכים ויחידת בקרה אלקטרונית (ECU) הממוקמת בין הגלגלים. ה-e-Axles שקטים, יעילים ומעניקים הספק מדויק. המנוע הקדמי מייצר 150 קילווט והאחורי 80 קילווט, עם הספק כולל של 230 קילווט.

בקרת הנעה של כל הגלגלים עם DIRECT4 – DIRECT4, טכנולוגיה בלעדית של לקסוס, היא מערכת חכמה המאזנת את האחיזה של כל ארבעת הגלגלים ומחלקת את כוח ההנעה באופן אינטואיטיבי ובלתי מורגש. התוצאה היא ביצועים והתנהגות כביש יציבה, עם הפעלה אינטואיטיבית המחזקת את תחושת החיבור בין הנהג למכונית. DIRECT4 מחשבת ומיישמת מייד את מומנט הנהיגה המתאים לכל e-Axle כדי למקסם את אחיזת הכביש. ניתן לכוון את חלוקת המומנט הקדמי/האחורי מאפס ל-100 או מ-100 לאפס בתוך אלפית השניה – מהר יותר מכל מערכת מכנית אחרת.

ה-RZ עושה שימוש בסוללת ליתיום-יון בהתקן הכולל 96 תאים, עם הספק כולל של 71.4 קילווט. הסוללה ממוקמת כולה מתחת לתא הנוסעים ומהווה חלק בלתי נפרד מהפלטפורמה. מיקום זה תורם גם למרכז כובד נמוך. עמידות הסוללה הייתה שיקול מרכזי, ובמיוחד ההספק שניתן לצפות לאחר 10 שנות נהיגה. לקסוס צופה שהסוללה של ה-RZ תשמר יותר מ-90% מהקיבולת שלה במסגרת זמן, הודות לשורה של אמצעים, המבוססים על הניסיון ארוך השנים של לקסוס בטכנולוגיות ניהול סוללה.

פרטים על טווח הנסיעה של הרכב וזמני הטעינה של הסוללה יפורסמו במועד מאוחר יותר, אולם הצפי של לקסוס ל-RZ הוא טווח נסיעה של כ-400 ק"מ

מערכת ההיגוי האלקטרונית One Motion Grip היא אחת הטכנולוגיות החדשות בלקסוס RZ. אין קשר מכני ואין מוט הגה. במקום זאת, המערכת משתמשת בחיבור חשמלי כדי לשלוח פקודות מההגה לגלגלים. התוצאה היא תגובה מיידית ושליטה מדויקת יותר בהגה. מערכת One Motion Grip האופציונלית מגיעה עם גלגל הגה קטום חדש. טכנולוגיה הדורשת פחות מאמץ היגוי מהנהג.

מערכת היגוי חדשנית (צילום באדיבות לקסוס)
מערכת היגוי חדשנית (צילום באדיבות לקסוס)

ה-RZ נהנה ממערכות מתקדמות של בטיחות אקטיבית וסיוע לנהג הכוללות את הדור השלישי המתקדם ביותר של +Lexus Safety System עם פונקציות מעודכנות ונוספות וטווח זיהוי מוגבר. בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה ומניעת סטייה מנתיב עובדות יחד כדי לספק אפשרות (כתלות בחוקי המדינה) נהיגה ללא ידיים על ההגה במצבים של מהירות נמוכה כמו פקקי תנועה שבהם ההתקדמות איטית. סיוע פרואקטיבי בנהיגה (Pro-active Drive Assist) עושה שימוש במצלמה קדמית כדי לקבוע את זווית עיקול הכביש, ומתאים את ההיגוי כאשר מתקרבים ומבצעים פנייה. כמו כן יושם מוניטור חדש שבודק את התנהגות הנהג כדי לזהות סימני עייפות או הסחת דעת.

פלטפורמת מולטימדיה חדשה(צילום באדיבות לקסוס)
פלטפורמת מולטימדיה חדשה (צילום באדיבות לקסוס)

פלטפורמת המולטימדיה החדשה Lexus Link מתאפיינת בהפעלה מהירה ואינטואיטיבית ופונקציות משופרות של קישוריות, תכנון נסיעה יעיל ומידע. המערכת, שהופיעה לראשונה בלקסוס NX החדש, בעלת סייען קולי חדש בשם “Hey Lexus” בתא הנוסעים, ואינטגרציה של הסמארטפון מתאפשרת באמצעות Apple CarPlay  ו-Android Auto.

לישראל צפוי ה-RZ  להגיע ברבעון האחרון של השנה.

לקסוס RZ 450e הוא רכב פנאי חשמלי חדש המונע על ידי סוללה. זהו הרכב החשמלי הייעודי הראשון של מותג היוקרה היפני שפותח כרכב חשמלי מההתחלה. ה-RZ, המתאפיין בביצועים עם אפס פליטות, יסייע ללקסוס להתקדם לקראת ניטרליות פחמנית וחברת ניידות בת קיימא. ההתמקדות כאן אינה רק בביצועי הרכב, אלא בכל מחזור החיים של הרכב: מרכש חלקים, ייצור ובעלות ועד להשלכה בסופו של דבר.

החשמלי החדש של לקסוס RZ 450e (צילום באדיבות לקסוסׂ)
החשמלי החדש של לקסוס RZ 450e (צילום באדיבות לקסוסׂ)

הקונספט העיצובי של הרכב החדש הוא “seamless E-motion” (תנועה/תחושה חשמלית חלקה) המבטא את המומנט העוצמתי וההאצה החלקה של רכב חשמלי. מכסה המנוע הונמך ופתחי היניקה הופחתו. בעשור האחרון הגריל הקדמי בצורת שעון חול היה סימן ההיכר של דגמי לקסוס. ב-RZ צורת הגריל התפתחה לצורת שעון חול תלת ממדית ויושמה במקום זאת על המרכב כולו. "מרכב שעון החול" יהפוך לאייקון העיצובי החדש של לקסוס בדגמים העתידיים. ספוילר הגג האחורי המפוצל מרחיב את הזרימה לאחור של העיצוב ותורם לביצועים היציבים של הרכב. פס התאורה המאורך הנמתח לרוחב הרכב הפך לסימן היכר עיצובי של לקסוס.

במבנה ה-RZ נעשה שימוש בחומרים חזקים ובמתכות ויושמו תהליכי בנייה מתקדמים כדי להבטיח חוזק יוצא דופן שבו האלמנטים מחוברים יחד, אך שומרים על משקל מופחת. המהנדסים והמעצבים של ה-RZ נתנו עדיפות לסביבת תא נוסעים רגועה ושקטה, ואימצו אסטרטגיה הכוללת: שליטה על הרעש, מניעה מהרעש לחדור לתא הנוסעים ותשומת לב לרעש במושבים האחוריים. המהנדסים יישמו גם גרסה חדשה של בקרת רעשים פעילה, המייצרת תדרים מבטלי רעשים בתוך תא הנוסעים באמצעות הרמקולים.

פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי (צילום באדיבות לקסוס)
פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי (צילום באדיבות לקסוס)

ה-RZ הוא הדגם הראשון בייצור המוני שכולל את ה-e-Axle החדש של לקסוס – יחידה קומפקטית ומודולרית שכוללת מנוע, הילוכים ויחידת בקרה אלקטרונית (ECU) הממוקמת בין הגלגלים. ה-e-Axles שקטים, יעילים ומעניקים הספק מדויק. המנוע הקדמי מייצר 150 קילווט והאחורי 80 קילווט, עם הספק כולל של 230 קילווט.

בקרת הנעה של כל הגלגלים עם DIRECT4 – DIRECT4, טכנולוגיה בלעדית של לקסוס, היא מערכת חכמה המאזנת את האחיזה של כל ארבעת הגלגלים ומחלקת את כוח ההנעה באופן אינטואיטיבי ובלתי מורגש. התוצאה היא ביצועים והתנהגות כביש יציבה, עם הפעלה אינטואיטיבית המחזקת את תחושת החיבור בין הנהג למכונית. DIRECT4 מחשבת ומיישמת מייד את מומנט הנהיגה המתאים לכל e-Axle כדי למקסם את אחיזת הכביש. ניתן לכוון את חלוקת המומנט הקדמי/האחורי מאפס ל-100 או מ-100 לאפס בתוך אלפית השניה – מהר יותר מכל מערכת מכנית אחרת.

ה-RZ עושה שימוש בסוללת ליתיום-יון בהתקן הכולל 96 תאים, עם הספק כולל של 71.4 קילווט. הסוללה ממוקמת כולה מתחת לתא הנוסעים ומהווה חלק בלתי נפרד מהפלטפורמה. מיקום זה תורם גם למרכז כובד נמוך. עמידות הסוללה הייתה שיקול מרכזי, ובמיוחד ההספק שניתן לצפות לאחר 10 שנות נהיגה. לקסוס צופה שהסוללה של ה-RZ תשמר יותר מ-90% מהקיבולת שלה במסגרת זמן, הודות לשורה של אמצעים, המבוססים על הניסיון ארוך השנים של לקסוס בטכנולוגיות ניהול סוללה.

פרטים על טווח הנסיעה של הרכב וזמני הטעינה של הסוללה יפורסמו במועד מאוחר יותר, אולם הצפי של לקסוס ל-RZ הוא טווח נסיעה של כ-400 ק"מ

מערכת ההיגוי האלקטרונית One Motion Grip היא אחת הטכנולוגיות החדשות בלקסוס RZ. אין קשר מכני ואין מוט הגה. במקום זאת, המערכת משתמשת בחיבור חשמלי כדי לשלוח פקודות מההגה לגלגלים. התוצאה היא תגובה מיידית ושליטה מדויקת יותר בהגה. מערכת One Motion Grip האופציונלית מגיעה עם גלגל הגה קטום חדש. טכנולוגיה הדורשת פחות מאמץ היגוי מהנהג.

מערכת היגוי חדשנית (צילום באדיבות לקסוס)
מערכת היגוי חדשנית (צילום באדיבות לקסוס)

ה-RZ נהנה ממערכות מתקדמות של בטיחות אקטיבית וסיוע לנהג הכוללות את הדור השלישי המתקדם ביותר של +Lexus Safety System עם פונקציות מעודכנות ונוספות וטווח זיהוי מוגבר. בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה ומניעת סטייה מנתיב עובדות יחד כדי לספק אפשרות (כתלות בחוקי המדינה) נהיגה ללא ידיים על ההגה במצבים של מהירות נמוכה כמו פקקי תנועה שבהם ההתקדמות איטית. סיוע פרואקטיבי בנהיגה (Pro-active Drive Assist) עושה שימוש במצלמה קדמית כדי לקבוע את זווית עיקול הכביש, ומתאים את ההיגוי כאשר מתקרבים ומבצעים פנייה. כמו כן יושם מוניטור חדש שבודק את התנהגות הנהג כדי לזהות סימני עייפות או הסחת דעת.

פלטפורמת מולטימדיה חדשה(צילום באדיבות לקסוס)
פלטפורמת מולטימדיה חדשה (צילום באדיבות לקסוס)

פלטפורמת המולטימדיה החדשה Lexus Link מתאפיינת בהפעלה מהירה ואינטואיטיבית ופונקציות משופרות של קישוריות, תכנון נסיעה יעיל ומידע. המערכת, שהופיעה לראשונה בלקסוס NX החדש, בעלת סייען קולי חדש בשם “Hey Lexus” בתא הנוסעים, ואינטגרציה של הסמארטפון מתאפשרת באמצעות Apple CarPlay  ו-Android Auto.

לישראל צפוי ה-RZ  להגיע ברבעון האחרון של השנה.

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן