Skip to content

ראש הממשלה: אמנע מבן גביר להגיע לשער שכם. בן גביר: בכוונתי להגיע בלי לשאול את בנט, מועצת השורא והחמאס

על רק כוונת בן גביר ואחרים לערוץ צעדת דגלים בירושלים המזרחית ולעבור דרך שער שכם למרות התנגדות המשטרה והשב"כ הודיע ראש הממשלה נפתלי בנט כי החליט להורות לכוחות הביטחון למנע מחבר הכנסת להגיע לשער שכם. בנט: "אין לי כוונה לאפשר לפוליטיקה קטנה לסכן חיי אדם. לא אתן לפרובוקציה פוליטית של בן-גביר לסכן את חיילי צה"ל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר עוצמה יהודית, הודיע לפני זמן קצר (רביעי) כי יגיע לשער שכם  לצעדת ריקוד הדגלים למרות האיסור לעשות כך על פי המלצות המשטרה, ושירות הביטחון הכללי. "אני לא מקבל הוראות מבנט, בר לב ומועצת השורא", מסר בחשבון הווטסאפ שלו חבר הכנסת, איתמר בן גביר שהודיע כי ישתתף בצעדת הדגלים שתוכננה בידי הימין הקיצוני ושמסלולה הכולל את שער שכם, לא אושר בידי המשטרה. "יממה לאחר שסגר את הר הבית ליהודים בהנחיית מועצת השורא, רה"מ בנט חילק את ירושלים באופן סופי ואוסר להניף את דגל ישראל. אחרי שהפקיר שוטרים ואזרחים הפך לדיקטטור שפוגע בחופש התנועה של חברי הכנסת, בניגוד לחוק חסינות חברי הכנסת בנט מנסה לעשות ספין על הגב שלי", כתב בן גביר והוסיף: "אם לא יהיה מתווה מוסכם ותהיה פשרה בין המשטרה למארגנים, בכוונתי להגיע לשער שכם, בלי לשאול את בנט, בר לב, מועצת השורא והחמאס".
בשער שכם התאספו ציוותי שידור מכול העולם  כשהם ממתינים להתפתחויות. ב16:30 שער שכם נראה שקט, רגוע ולמעט מצלמות הטלוויזיה על צוותיהן לא התרחשה שום אלימות מסוג שהיא.

16:44 – שער שכם רגוע לחלוטין (צילום" שי קנדלר)

קודם לכך הודיע ראש הממשלה, נפתלי בנט כי הכריע והחליט למנוע את הגעתו של בן גביר לשער שכם בירושלים. זאת על בסיס המלצות השר לביטחון פנים וגורמי הביטחון. בהודעה שנמסרה מטעם משרד ראש הממשלה נמסר כי ראה"מ קיבל את המלצות השר לביטחון פנים, ראש שירות הביטחון הכללי (שב"כ) ומפכ"ל המשטרה, והחליט למנוע את הגעתו של חבר הכנסת איתמר בן גביר לשער שכם. מטעמו של בנט נמסר כי "אין לי כוונה לאפשר לפוליטיקה קטנה לסכן חיי אדם. לא אתן לפרובוקציה פוליטית של בן-גביר לסכן את חיילי צה"ל ואת שוטרי משטרת ישראל, ולהכביד על משימתם הכבדה ממילא. שוטרינו וחיילינו ימשיכו להתמקד בשמירה על ביטחון אזרחי ישראל, בירושלים ובכל רחבי הארץ, וימשיכו להילחם בנחישות בטרור הפלסטיני". בנוגע למצעד הדגלים הוסיף בנט כי "מצעד הדגלים השנתי יתקיים במועדו הקבוע – יום ירושלים".
קודם לכך הודיעו בתנועת שלום עכשיו: "‏ חייבים לעצור בכל דרך את חבורת הפירומנים שמנסה להבעיר את המזרח התיכון ולהצית מלחמת דת.  על הממשלה להורות למשטרה  למנוע את הפרובוקציה המסוכנת בשער שכם ולגלות אפס סובלנות מול מיעוט הזוי שפוגע בישראל."
ח״כ גדי יברקן (ליכוד) מיהר לגנות: ״לא מכיר עם שמבקש אישור להסתובב עם דגל ארצו ברחובות עיר בירתו. הרפיסות של השמאל מעודדת את הטרור להרים ראש כי ממשלת בנט-עבאס נכנעת לכל איום של הטרור הערבי. לו הייתי בארץ היית משתתף במצעד הדגלים בירושלים. מחזק את כל משתתפי הצעדה".

שער שכם – צוותי צילום מכל העולם ממתינים לפרובוקציות (צילום: שי קנדלר)

חה״כ קטי שטרית (הליכוד)הגיבה: "לא משנה כמה זמן רע"מ והתנועה האיסלאמית יחזיקו לבנט את הכסא, הרגליים נשברו מזמן. השרידות הפוליטית שלו היא עניין של זמן קצר מאוד".
קודם לכך קראה תנועת שלום עכשיו לעצור את המצעד ומסרה כי "חייבים לעצור בכל דרך את חבורת הפירומנים שמנסה להבעיר את המזרח התיכון ולהצית מלחמת דת.  על הממשלה להורות למשטרה  למנוע את הפרובוקציה המסוכנת בשער שכם ולגלות אפס סובלנות מול מיעוט הזוי שפוגע בישראל."
מטעם הציונות הדתית נמסר כי "אצל בנט ראאד סלאח יכול לעלות להר הבית אבל חברי כנסת יהודים לא יכולים להגיע לשער שכם. כך נראית כניעה מוחלטת למועצת השורא של האחים המוסלמים. חוקי מדינת ישראל קובעים שלחברי כנסת יש חסינות שמאפשרת להם להגיע לכל מקום שירצו. בנט עובד אצל מועצת השורא. הציונות הדתית אצל אזרחי ישראל. המשימה הראשונה של הממשלה הבאה שנקים בעזרת השם במהרה תהיה לשחרר את ירושלים, את הנגב ואת הדמוקרטיה הישראלית מידי התנועה האיסלמית ולהחיל את הריבונות הישראלית מחדש."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן