Skip to content

יאיר נתניהו: "אהוד ברק מתנקם בי כי חשפתי שהוא פדופיל", "נכחתי בערב הפריצה לבלפור, ההורים שלי לקחו אותי למקלט, המאבטחים שלפו נשקים כי פחדו שיעשו בנו לינץ'"

בנו של ראש הממשלה לשעבר נתבע על ידי עמותת קריים מיניסטר על הוצאת לשון הרע בחצי מיליון שקל. יאיר נתניהו העיד כי חשבון הפייסבוק של העמותה מלא בדיבות ואיומים ברצח כלפיי ומפורשים כלפיו. עוד טען כי אהוד ברק פדופיל. ברק: "יאיר נתניהו זקוק לטיפול דחוף וחמלה גדולה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בבית משפט השלום בתל אביב נערך הבוקר (ראשון) דיון בתביעת דיבה על סך חצי מיליון שקל שהגישה עמותת השמאל "קריים מיניסטר" נגד יאיר נתניהו, בנו של יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר ח"כ בנימין נתניהו. מנגד טען נתניהו כי מדובר בתביעה "קפקאית לחלוטין" וכי חברי העמותה הם אלה שהסיתו נגדו – ולא להפך. נתניהו מיוצג על ידי עו"ד יוסי כהן, בעוד שאת תנועת 'קריים מיניסטר' (עמותת חוזה חדש) מייצג עו"ד גונן בן יצחק. התביעה של "קריים מיניסטר" הוגשה לאחר שבנו של ראש המשלה לשעבר פרסם בטוויטר ציוץ נגד העמותה ובו כתב על אנשיה: "האנשים הכי מטורללים אלימים עם בעיות פסיכוטיות קשות. צורחים במגפון סיסמאות פשיסטיות. הם נכנסים לתוך טראנס משתוללים כמו משוגעים.

ישי הדס מגיע לדיון (צילום: בן כהן)
יאיר נתניהו מגיע לדיון (צילום: בן כהן)

במהלך עדותו נשאל נתניהו על ידי עו"ד בן יצחק האם שיקר פעם, בתגובה ענה: "הרבה פחות ממך זה בטוח". "אהוד ברק מתנקם בי כי חשפתי שהוא פדופיל". נתניהו סיפר כי "נכחתי בערב הפריצה לבלפור, ההורים שלי לקחו אותי למקלט, המאבטחים שלפו נשקים כי פחדו שיעשו בנו לינץ'. אמרו לנו שאלה היו מפגיני שמאל". "התביעה הזו עוסקת בחשבון הטוויטר שאתה חתום עליו?", שאל עו"ד גונן ובנו של ראש הממשלה לשעבר השיב: "כן, זה קפקאי לחלוטין כי חשבון הטוויטר שלך ושל ישי הדס (מקים קריימיניסטר) מלא בדיבות ואיומים ברצח כלפיי ומפורשים כלפיי. אני מעולם לא כתבתי דיבה. אין לי מושג מה 'חוזה חדש' (שמה העמותה שמחזיקה את קריים מינסטר) רוצים ממני". " "דיברתי על מפגיני שמאל, שניצולי שואה מתחננים מהם שיפסיקו ושיהיה שקט עם הגסויות והזמבורות ב-12 בלילה וצוחקים להם בפנים. קבוצת אנשים בלתי מוגדרת. הורים לילדים בבלפור יורדים עם הילדים, בוכים, ומתחננים, כולל לישי הדס שהילד שלהם לא ישן חודש מההפגנות. בזמן הציוץ לא ידעתי מי זה ישי הדס, בטח לא על קבוצת אנשים וארגון 'חוזה חדש'. אין לי דין ודברים עם העמותה הזאת", העיד נתניהו.
עו"ד גונן טען כי נתניהו הבן לא אומר את אמת: "תאשר לי ששלושה חברים מהעמותה של 'חוזה חדש' הגישו נגדך בקשה לצו הטרדה מאיימת כי פרסמת תעודת זהות ושמות בטוויטר". בנו של ראש הממשלה לשעבר השיב: "אני מעלה 300 פוסטים ביום, ראיתי ציוץ, העליתי אותו והמשכתי הלאה. אני זוכר את סיפור ההזיה הזאת. אני מצייץ מיליון ציוצים ביום, אני לא מסתכל ועושה דוקטורט על כל ציוץ. נגדך (עו"ד בן יצחק. ג"מ) הוגש כתב אישום".


עורך דין גונן בן יצחק מסכם את הדיון (צילום: בן כהן)

עו"ד בן יצחק הציג בפני הנתבע צילום מסך מתוך חשבון הטוויטר שלו שבו מופיעה האות "פ", ותהה במה מדובר. נתניהו: "זו קריקטורה שאומרת שהפרקליטות תופרת תיקים". בן יצחק: "לשיטתך היא תופרת תיקים?", נתניהו: "כן, והיא גם יודעת לפרום כשהיא רוצה". בן יצחק: "אז אין לך אמון במערכת המשפט?", נתניהו: "הפרקליטות אינה מערכת המשפט, אני מחזיר אותך ללימודי אזרחות בכיתה ו'".
מחוץ לאולם משפט עמדו כשבעה מתומכי נתניהו, בהם גם פעילת הימין אורלי לב, וכשהגיע יאיר לבית המשפט קבלו אותו בהתלהבות וחיבוקים. כמה מתומכות קראו קריאות נגד עיתונאים, אחרים פנו לבנו של ראש הממשלה לשעבר בקריאות "הנסיך" ו"הבן של המלך". כשהגיע הדס התפרצה עליו אחת מהביביסטיות וקראה לעברו שבגללכם, נהרסה המדינה. הדס עמד מחוייך והקשיב בשקט לצעקותיה עד שהגיע איש משמר בית המשפט ואמר לה שאם לא תשתתק, הוא יוציאה ההיכל. עו"ד בן יצחק סיפר: "בכניסה לאולם ספגתי מטח קללות ונאצות מאנשים, כולל הגברת אורלי לב שיושבת פה. לא ראוי שמשמר בתי המשפט ייתן יד לדבר הזה, לא ראוי שאנשים מתפרעים יהיו פה" גונן סכם את הדיון ואמר כי אין לנתניהו שום הגנה על הדברים שהוא כתב וכי ההם היכו בפני בית המשפט את ספר עשרות ומאות התורמים שתרמו לעמותת חוזה חדש על מנת שזו תוכל לקיים את הפגנותיה נגד ראש הממשלה שעבר בבלפור. בהקשר להאשמה כי ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק פדופיל, נמסר מטעמו לתקשורת כי "יאיר נתניהו זקוק לטיפול דחוף וחמלה גדולה. אין טעם להתייחס לגופן לטענות ההבל המופרכות שלו."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן