Skip to content

מחשש לסלמונלה שטראוס עלית מבצעת ריקול למוצרי השוקולד – קו היצור הופסק

הבוקר הודיעה החברה כי בבדיקות שגרתיות נמצאו חיידקי הסלמונלה במספר דגימות. לכן היצור הופסק והחברה ממבצעת אסוף מוצרים וביניהם שוקולד פרה, פסק זמן, אגוזי, כיף כף ואנרג'י
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות חשש לחיידק הסלמונלה במספרים מוצרי שוקולד של עלית, חברת שטראוס הודיע הבוקר (שני) על הורדת המוצרים מהמדפים. מהחברה נמסר כי שטראוס מבקשת לעדכן כי בבדיקות שגרתיות שנערכו במפעל השוקולד של עלית התגלו מספר דגימות עם סלמונלה בקו הייצור במפעל ובשוקולד המשמש כחומר גלם ליצור מוצרים. שטראוס מציינת כי עם גילוי הבעיה, נחסם קו יצור השוקולד לשימוש, הופסק לאלתר ייצור מוצרי השוקולד השונים במפעל וכן נחסמו להפצה מוצרים שיוצרו בסמיכות אליה. עקב סגירת המפעל התרסקה מניית שטראוס בבורסה.

צילומי יח"צ מאתר שטראוס (עריכה גרפית: מגפון ניוז)

בשטראוס הודיעו כי החברה מבצעת פעולות נרחבות על מנת לאתר את מקור הבעיה ואת היקפה ולתקנה ותחזור להפצת מוצרים מלאה כשכל קווי היצור יהיו בטוחים. חיידק הסלמונלה נודע במיוחד לכלל הציבור בשנת 2008, אז הפך ה"סל-מו-נלה!" של מגיש הטלוויזיה רפי גינת לביטוי שגור, והחיידק הפך לשם דבר בישראל. סלמונלה הוא שמו של סוג חיידקים בעלי צורת מתג (צרה ומוארכת). באנשים בריאים, חיידק הסלמונלה עלול לגרום למחלת מעיים המתבטאת בחום, שלשול, בחילה, הקאות וכאבי בטן. לאוכולוסיות רגישות  החיידק עלול לגרום למחלה קשה. בין המוצרים הרבים שהחברה אוספת ממדפי רשתות הסופרמקטים והחנויות שוקולד פרה, בלונדי, ספלנדיד, פסק זמן, ממולדה, פרה קראנצ', טעמי, אגוזי, כיף כף, אנרג'י ופריכיות מצופות שוקולד ועם תחתית שוקולד. כאמור, מהחברה נמסר כי שרות המזון במשרד הבריאות עודכן באופן מידי ובתיאום עמו ומתוך משנה זהירות לתקינות המוצרים, החליטה החברה על ביצוע ריקול של כלל מוצרי השוקולד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן