Skip to content

בנט: מעתה כל הוצאות המזון של משפחתי ימומנו מחשבוני הפרטי

לאור הפרסומים על הוצאות המזון של משפחת ראש הממשלה והשימוש בשירותי שליחים, החליט נפתלי בנט לממן מכיסו את הוצאות המזון. הליכוד הגיב: "הוא חייב להחזיר לאזרחי ישראל את 50 מיליון השקלים שבזבז על חשבונם בניגוד לחוק על שיפוץ ביתו הפרטי ברעננה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הבוקר (רביעי) כי בהתייעצות עם משפחתו הוחלט שכל הוצאות המזון של משפחתו תשולמנה מעתה ואילך מחשבונו הפרטי. בכך סכל ראש הממשלה את התקפות הימין בראשות יו"ר הקואליציה בנימין נתניהו הנוגעות לפרסום הוצאות המשפחה. בהודעה שהוציא משרד ראש הממשלה נמסר כי "תמיד האמנתי שהקשבה לביקורת אינה פחיתות כבוד. להיפך – זו זכות. למרות שההתנהלות הייתה בהתאם לנהלים, אני ער לתחושה שנוצרה בציבור. לכן, הודעתי לאנשי משרדי שמעתה כל הוצאות המזון של משפחתי ישולמו מחשבוני הפרטי". בנט סיים את ההודעה והדגיש: "אינני בתפקידי בשביל כסף או כבוד אלא כדי לשרת את אזרחי ישראל בכל כוחי, וכך אמשיך לעשות". מהליכוד נמסר בתגובה כי בנט זורה חול בעיני הציבור. "הוא חייב להחזיר לאזרחי ישראל את 50 מיליון השקלים שבזבז על חשבונם בניגוד לחוק על שיפוץ ביתו הפרטי ברעננה", אמרו. במוצאי השבת האחרונה פרסמה מגישת החדשות בערוץ 13,  אילה חסון, כי הוצאות משפחת ראש הממשלה על הזמנות מזון חודשיות מגיעות לכדי 11 וחצי אלף שקלים בממוצע. זאת, לצד 15 אלף שקלים המשמשים לקניות בסופרים ומעדניות. סך ההוצאות מסתכם בכ-50 אלף שקלים בחודש בממוצע, בתוספת הוצאות אבטחה וניהול משק הבית. בפרסום נטען כי משפחת בנו מזמינה לעתים קרובות מהמסעדות ג'פניקה, ווק ווק, קפה ברנר, סלטה, פסטריה, התימניה, גלידל'ה, בינו בורגר ומעדני גורמה. זאת, בעלות של מאות שקלים ביום.

בנט ובני משפחתו בכנסת (צילום: דוברות הכנסת )
פרסום: משרד ראש הממשלה
פרסום: משרד ראש הממשלה

למחרת היום פרסמה לשכת בנט כי "בבית משפחת בנט לא מועסקות כלל מבשלות. לכן, נעשה שימוש בשירותי אוכל חיצוניים עבור משפחת בנט (המונה 6 נפשות) בצורה מסודרת ובהתאם לכל הכללים. עלות ההוצאות פחותה באופן משמעותי מאשר העסקת מבשלת במעון, וכן ביחס להוצאות המזון של ראש הממשלה הקודם ומשפחתו". לפי ההודעה, בבית ראש הממשלה ניתן להעסיק שמונה בעלי תפקידים במשרות שונות ובעלות כוללת של 102,000 שקלים בחודש. "צוות זה נוצל במלואו במשך רוב שנות כהונתו של ראש הממשלה הקודם, לעומת ראש הממשלה בנט – אשר בביתו מועסקים שלושה בעלי תפקידים בלבד בעלות כוללת של 48,000 שקלים בחודש". לצד זאת, עלות התחזוקה והניקיון בביתו של בנט היא 15 אלף שקלים ותקציב הזמנת והכנת המזון הוא 24,700 שקלים בחודש. מהתגובה עולה כי הנתונים שפרסמה חסון לגבי עלות הארוחות היו נכונים וכי המשפחה מוציאה כ-24.5 אלף שקלים על מזון בחודש. סך ההוצאות החודשי במעונות ראש הממשלה בבלפור ובקיסריה בימי ראש הממשלה הקודם עמד על 262 אלף שקלים לעומת 87 אלף שקלים כיום. פירוט ההוצאות כפי שפרסמה לשכת רה"מ, בהשוואה לתקופת נתניהו שיקף את ההבדלים ולפיהם: מעון ראש הממשלה בירושלים ובית משפחת נתניהו בקיסריה: שכר צוות – 102,000 שקלים. תחזוקה וניקיון – 141,800 שקלים. הזמנת והכנת מזון – 37,300 שקלים. ניקיון מיקור חוץ 865,500 שקלים. פרחים 38 אלף שקלים. כאמור הבוקר הודיע ראש הממשלה מבלי להתייעץ עם אנשי לשכתו כי החליט לשלם מכיסו את כל הוצאות המזון, על מנת למנוע לזות שפתיים.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן