Skip to content

משפט זדורוב – פרקליטות המדינה לבית המשפט: דחה את הדיונים הקרובים עד שתבהיר את דבריך – השופט סירב

אתמול אמר השופט אשר קולה כי הועלו עליו לחצים במהלך חג הפסח וכי הוא לא יכול לדון בתיק גם כי הפרקליטות מטילה בו דופי. הבוקר שגרה הפרקליטות מכתב זועם אל השופט דרשה כי יבהיר את דבריו וימסור מי לחץ עליו. הפרקליטות גם ציינה כינה מכירה הליך של הבעת אמון בשופט. השופט דן בבקשה והכריע, כי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות המדינה פנתה היום לשופט בית המשפט המחוזי בנצרת בבקשה לדחות את דיוני ההוכחות במשפטו החוזר של רומן זדורוב לאחר ששופט המחוזי אשר קולה אמר כי עבר "פסח שחור. היו עלי לחצים, לא רק מהתקשורת גם מגורמים שאתם לא מכירים. הייתי קרוב לפסול את עצמי, לא עשיתי את זה רק בגלל אם המנוחה (אילנה ראדה א.מ). בהמשך אמר גם: "אמרתי את מה שאמרתי ויש עוד דברים שלא את כולם אני רוצה לחשוף עכשיו. מי שצריך לדעת – יודע, מי שלא צריך לדעת – לא יודע, שנעשו כאן דברים שלדעתי אסור שייעשו במדינה מתוקנת". השופט קולה דן בבקשה וסירב לעצור את הדיונים.
פרקליטות המדינה הכחישה אמש כל מעורבות או פנייה לשופט והפעלת לחצים עליו. בשיחה עם מגפון נמסרה מפרקליטות מחוז צפון הכחשה גורפת לכל מגע או ניסיון לפנות אל השופט והפעלת לחצים סמויים על קולה. "אנחנו אומרים לך כי באופן גורף ומוחלט איש מהפרקליטות לא פנה אל השופט או ניסה להפעיל עליו לחץ. את מה שיש לנו להגיד אנו אומרים בבית המשפט".
אלא שבדיון שנערך אתמול השופט קולה האשים את התביעה והוסיף כי הוא "לא יכול לדון בתיק הזה בנפש חפצה כשהתביעה עושה מה שהיא עושה. היא מטילה בי דופי, ויש קמפיין אישי נגדי שיש עליו טביעות אצבעות. ככל שהבעת אי האמון תימשך, אני אצטרך לשקול את צעדיי, על כל המשתמע מכך".

השופט אשר קולה (צילום מסך חדשות N12)

הבוקר שגרה הפרקליטות פניה לשופט בו נכתב כי "כבוד אב בית הדין הציג בפני צוות התביעה שתי אפשרויות: להגיש "בקשה כזאת או שתודיעו הודעה אחרת" (להבנת הח"מ, הכוונה היא להגשת בקשת פסלות נגדו (ח"מ: פרקליטי פרקליטות המדינה בעצה אחת עם פרקליט המדינה א.מ)), או, להגיש הודעה על מתן אמון בכבוד אב בית הדין", והוסיפה: "כבוד אב בית הדין הוסיף ואמר בישיבת בית המשפט, כי מתנהל נגדו קמפיין שלם בתקשורת, תוך טענה מרומזת לכאורה, שהמאשימה  היא זו שמובילה את ה"קמפיין" הזה. זאת ועוד, דברי הסנגור לפיהם "זה מה שהפרקליטות עושה ולכן לכבודו אסור להיכנע. זה מה שהם עושים. אם כבודו יפרוש .. הם אלופים. אלופים בפייק ניוז, אלופים בלשחרר את כלבי התקיפה שלהם .." נענו בשתיקה על ידי כבוד אב בית הדין". במכתבה דוחה הפקרליטות דברים אלו מכל וכל וכותבת: "המאשימה מבקשת לדחות מכל וכל את טענותיו הקשות של כבוד אב בית הדין, המצטרפות לאמירות אחרות של כבוד אב בית הדין כלפי נציגי המאשימה במהלך ניהול התיק". בהקשר להבעת האמון בשופט מגיבה הפרקליטות וכותב שלה לו מוכר הליך חוקי בו הפרקליטות מבעיה אמון בבית המשפט: "אשר לבקשת כבוד אב בית הדין כי המאשימה תגיש "הודעת אמון" בכבוד אב בית הדין או תגיש בקשת פסילה, יצוין כי הליך של מתן "הודעת אמון בשופט" אינו מוכר, אין לו יסוד בדין או בכל מקור סמכות אחר".
פרקליטות המדינה סבורה ואמרת לבית המשפט כי אמירת השופט, אב בית הדין, מרמזת על מעשים לא חוקיים שבוצעו כלפיו והיא דורשת שקולה יפרש ויפרט את דבריו "שכן אמירות כגון דא אינן יכולות להיוותר עלומות".  מכלל הסיבות הללו מבקשת הפרקליטות לבטל את דיוני ההוכחות שנקבעו להיום וליום ראשון הקרוב עד אשר יובהרו דברי השופט.

בקשה לדחית מועד דיון – 28.4.22 – סופי להגשה
לקריאת טענות הפרקליטות לחצו כאן

דבריו החריפים של השופט נאמרו על רקע ויכוח שפרץ באולם הדיונים במהלך עדותו של פול קיש, מומחה אמריקני לכתמי דם ולזירות רצח שהעיד מטעם ההגנה. הוויכוח נסב סביב חקירת העד בידי התביעה. העד התבקש להתייחס לשאלה האם דם היה יכול לזלוג מקפלי המעיל שתאיר ראדה לבשה גם כחמש שעות אחרי הרצח, המועד שבו נמצאה. זאת, מכיוון שעל תווית המעיל כתוב כי הוא עשוי ממאה אחוז פוליאסטר. סוגיה זו חשובה לבירור השאלה האם דמה של ראדה יכול היה לזלוג על עקבת הנעל הלא מזוהה שנמצאה בזירת הרצח רק בסמוך לרצח, או שהדם לא ייבש גם שעות אחר כך. באולם פרץ ויכוח משום שחוות דעתו של העד עסקה בשאלה האם דלת תא השירותים שבו היה הרצח הייתה סגורה או פתוחה. התביעה הבהירה כי זירת רצח היא תחום מומחיותו ולכן קו החקירה שלה ראוי ולגיטימי. וכך במהלך העימות אמר השופט קולה לתביעה כי היא טוענת נגדו שהוא מוטה ולכן ביקש כי אם הם סבורים שעליו לפסול את עצמו שיעשו זאת כדי שיידע עם מה הוא מתמודד. פרקליטות צפון מציינת כי הבקשה לדחיית הדיונים על סיבותיה ודרישותיה נערכה כל דעת פרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן.  כאמור, קולה דן היום בבקשה וסירב לה והודיע כי המשפט יימשך כסדרו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן