Skip to content

תפילת הצהריים בשישי האחרון של הרמדאן – שלושה מתפרעים נעצרו

בכוחות מתוגברים אבטחה המשטרה את תפילת שישי האחרונה של החג בהר הבית. לפנות בוקר התפרעו עשרות והמשטרה פרצה אל ההר והפסיקה את ההתפרעויות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החל משעות הבוקר (שישי) המוקדמות, פרסה המשטרה ברחבי ירושלים אלפי שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב שפעלו במשימות אבטחה, שמירת הסדר ציבורי, הכוונה והזרמת התנועה, הכל במטרה לאפשר הגעת עשרות אלפי המתפללים להר הבית ולממש את חופש הפולחן בבטחה.
ההכנות הרבות שבוצעו במשטרה, לצד ההערכות והפעילות המבצעית הרחבה במעברי עוטף ירושלים, אפשרה כניסה של מתפללים רבים להר הבית בהתאם למדיניות הדרג המדיני, וכן את הזרמת התנועה בתחבורה הציבורית מהמעברים לעיר העתיקה ובחזרה.
לפנות בוקר, הלה הפרת סדר בהר הבית שכללה יידויי אבנים וירי זיקוקין לכיוון גב הכותל המערבי. כוחות המשטרה בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן נכנסו לשטח הר הבית תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות הסדר על מנת להדוף את המתפרעים לאחור, מה שאפשר את קיום תפילת הצהריים בבטחה. המשטרה עצרה שלושה חשודים בגין מעורבותם בהפרות הסדר ועל על פי הודעת המשטרה צפויים מעצרים נוספים.

ניצב דורון תורג'מן ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתי (צילום: משטרת ישראל)
מתפללים בדרכם להר הבית (צילום: משטרת ישראל)
מאבטחים את התנועה להר הבית (צילום: משטרת ישראל)

מוקדם יותר היום, התקיימה הערכת מצב מיוחדת בנקודת המשטרה בכותל המערבי בראשות מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי ומפקד מחוז ירושלים שפיקד על ההיערכות. מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי אמר בסיום הערכת המצב: "פעילות משטרת ישראל במהלך הרמדאן והאופן שבו עבורו תפילות ימי השישי, מוכיחים שאנו נחושים מאי פעם לא לאפשר לשום גורם קיצוני להפר את הסדר ולפגוע בחופש הדת והפולחן. זו תקופה מאתגרת שבה נדרשנו להשאיר את מחוזות המשטרה חזקים עם כוחות רבים כחלק מהמוכנות לכל תרחיש בכל מקום, ולתגבר את מחוז ירושלים בלוחמים ושוטרים רבים. עתידים לנו אתגרים ואירועים רבים בהם תמשיך המשטרה להיות כוח משמעותי בביטחון הפנים של המדינה.
הרמדאן הזה גם הראה לנו שוב שמשטרת ישראל חייבת להמשיך להתעצם ולהתחזק בכדי לספק מענה מיטבי לאזרחי ישראל. ראינו גם את שיתוף הפעולה החסר תקדים של שירות הביטחון הכללי, וצה"ל עם המשטרה. הצלחנו יחד, בלי אגו להביא כל אחד בתחומו את היתרון היחסי לפעילות סיכול, מניעה ויוזמה. זו הזדמנות טובה להודות לשוטרי ולוחמי מחוז ירושלים ומג"ב וליחידות המשטרה שתגברו את המחוז בשבועות האחרונים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן