Skip to content

שיח ג'ראח – סילוקה של פטמה סאלם מביתה הוא רק חלק מתוכנית אב ליהוד השכונה

נחזור לכאן וניקח בית אחרי בית מבטיח נכדו של הרב עובדיה יוסף אשר טוען לבעלות על הנכס בו גרה פטמה סאלם. את האיומים של מוחמד דף צריך לזרוק לזבל. ראיון בלעדי למגפון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפגנת יום שישי בשיח ג'ראח, הסתיימה היום (שישי) ללא מעורבות משטרה ובלי חיכוכים קשים. ניתן היה להבחין במפגינים ישראלים קבועים וביניהם, חבר הכנסת מוסי רז (מרץ) חיים שדמי, פעיל שמאל ידוע שבלט במחאת בלפור שנערכה מידי שבוע מול בית ראש הממשלה, אז חבר הכנסת בנימין נתניהו ונכדתו של פרופסור ישעיהו ליבוביץ' שהיה ידוע במאבקו החריף בממשלות ישראל, עופרה ליבוביץ'. מנגד הפגין רמי בן יהודה, מפגין ימין קיצוני שמתעמת עם פעילי השמאל בכל הפגנה. "אפס, זבל, תומך טרור" הוא קרא לעבר שדמי כשהוא נצמד אליו, שדמי לא הגיב והמשיך בצעדה.

חיים שדמי בהפגנת שיח ג'ראח (צילום: ציפי מנשה)


רמי בן יהודה לעבר חיים שדמי: אנטישמי, תומך טרור, זבל (צילום: ציפי מנשה)

עופרה ליבוביץ' נכדתו של פרופ' ליבוביץ' (צילום: ציפי מנשה)
מחמד סלאח וועד שיך ג'ראח מתעמת עם רבי בן יהודה (צילום: ציפי מנשה)

שיח ג'ראח בה מנסים פעילי הימין הקיצוני להשתלט על בתיה, עלתה לכותרות במיוחד לאור מאבקה של פטמה סאלם, אישה בת 69 שעומדת לפני גירושה מביתה לאחר שזה נרכש על ידי עמותות ימין ונרשם גם על שמו של נכדו של הרב עובדיה יונתן יוסף. יוסף תבע את סילוקה של סאלם מביתה וטען על זכויותיו בדירה המעוגנות בנסח הטאבו של הבית. סאלם התנגדה לפינוי בעוד יוסף ביקש וקבל מרשמת ההוצאה לפועל צו פינוי גמיש. כלומר – זכאות לבצע באמצעות קבלני הוצאה לפועל את סאלם בכל שעה ונועד שיבחר בו.  סאלם התנגדה וטענה בין השאר כי נסח הרכישה שאושר על ידי נוטריון מזויף לכאורה או איננו תקין וכי פסק הדין בגינו ניתן צו הפינוי – התיישן. בדין שנערך בשבוע שעבר פסק בית המשפט שבירור טענותיה של סאלם חייבות להישמע על ידי רשמת הוצאה לפועל שתחליט לאחר מכך את המשך ההליכים. עד אז פינויה של סאלם הוקפא.


מתמודדת עם התנכלויות – פטמה סאלם (צילום: שי קנדלר)

כתבת מגפון פגשה היום את יונתן יוסף וביקשה לשמוע ממנו האם בידיו נסח טאבו על שמו ומדוע הוא מתעקש לפנות את פטמה סאלם מביתה. יוסף ענה לשאלות ואמר כי הוא בעלי הנכס. "האם אני יכול להיכנס לאיזה שהוא בית בנתניה או בחיפה ולהכריז כי אני גר שם? איפה זה נשמע דבר כזה", הסביר יוסף, והוסיף: "מדינת ישראל היא מדינת חוק". יונתן יוסף לא מסתיר את האג'נדה הימנית קיצונית בה הוא דוגל. הוא רואה ביהוד שיח ג'ראח (שכונת שמעון הצדיק בפי הימין א.מ), חלק מהחזרת העם היהודי לירושלים כולה.


יונתן יוסף: נחזור לכאן וניקח בית אחרי בית. מוחמד דף לא מפחיד אותנו (צילום: ציפי מנשה)

"לפני כשנה וחצי מוחמד דף (בכיר החמאס בעזה א.מ), במהלך מבצע שומר חומות איים על מדינת ישראל, מדינת ישראל קצת מפחדת ממנו והגיע הזמן לקחת את כל האיומים שלו ולזרוק אותם לזבל", אומר יוסף. "הוא מבין כי אם אנחנו נחזור לכאן, נחזור לשכונת שמעון הצדיק, זה פגיעה של הרעיון לחלק את ירושלים וזה לא יעזור לו, אנחנו חזרנו לכאן, חזרנו במלחמת ששת הימים, חזרנו לקבר שמעון הצדיק. זה נמנע מאתנו 19 שנה, חזרנו לכאן ב-1967. לחלק מהבתים חזרנו ב – 20009, חזרנו לעוד בתים, לפני שנה חזרנו לעוד בית, בית אחר בית. אנחנו נחזור, אנחנו ננצח, זו המדינה שלנו וזאת עיר הבירה שלנו". לשאלה כמה עלתה רכישת הנכס השיב כי רכש את הדירה ב2.5 מיליון שקלים וכי הכסף הגיע מכיסו הפרטי בלבד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן