Skip to content

פיגוע בכניסה לאריאל – שני מחבלים ירו למוות במאבטח שהגן בגופו על מאבטחת נוספת

המחבלים הגיעו עם רכב סוזוקי ישן עליו לוחות זיהוי ישראליות ירדו ממנו, ירו ונמלטו, צה"ל וכוחות הביטחון סורקים אחרי המחבלים בסלפית ובאזור הסמוך לה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאבטח בשנות ה-20 לחייו נרצח הלילה (שישי) בפיגוע ירי סמוך לכניסה המערבית לאריאל. לפי צה"ל, שני היורים הגיעו במכונית עם לוחית רישוי ישראלית לאריאל וירו לעבר המאבטח ששהה בעמדת השמירה בכניסה להתנחלות. השניים נמלטו מהמקום במכוניתם. לפי צה"ל, שני היורים הגיעו במכונית עם לוחית רישוי ישראלית לאריאל וירו לעבר המאבטח ששהה בעמדת השמירה בכניסה להתנחלות. השניים נמלטו מהמקום במכוניתם. מתחקור ראשוני של הפיגוע עולה כי שני המחבלים הגיעו ברכב לעמדת השמירה בכניסה המערבית לעיר, ירו למוות במאבטח במקום ונמלטו. מאבטחת נוספת שהייתה במקום לא נפגעה. בתיעוד רגעי הפיגוע הקשה, שהופץ ברשתות החברתיות, נראים שני המחבלים יוצאים מהרכב, רצים אל עמדת השמירה – ויורים במאבטח בנשק מסוג קרל גוסטב. אחד מהם חזר לרכב, עשה פרסה ואסף את המחבל השני, שחיכה לו בצד השני של הכביש.

הרכב עם המחבלים אחד מהם מוציא נשק מסוג קרלו מבעד לחלון (צילום ממצלמות אבטחה)

לוחמי חטיבת הקומנדו, סיירת צנחנים, גדוד 636 ויחידת מרעול פתחו בסריקות יחד עם שב״כ ומשטרה בשילוב מאמץ מודיעיני, במרדף אחר המחבלים צירים באזור נחסמו, והתושבים בהתנחלויות הסמוכות התבקשו להישאר בבתיהם. על פי דיווחים ברשתות הערביות התבצעה פעילות כבדה של הצבא וכוחות הביטחון בבידיא שבמחוז סלפית.


רב סרן אריאל בן משה מ"פ בסיירת צנחנים מסביר על הסריקות

מתחקיר ראשוני עלה כי  שני היורים הגיעו לעמדת השמירה כשהם חמושים ברובי "קרלו", יצאו מהמכונית, מסוג סוזוקי כחולה שהורדה מהכביש ב-2019, והחלו לירות. בעת הירי שהו בעמדת השמירה שני מאבטחים – אחד מהם נורה כמה פעמים מטווח קצר, ואילו המאבטחת השנייה לא נפגעה מהירי. לדברי גורמים, המאבטח הגן בגופו על המאבטחת. לאחר הירי שבו היורים למכונית, עשו פניית פרסה, ונמלטו מהמקום.
מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס ומפקד אוגדת איו״ש, תא"ל אבי בלוט, ביצעו הלילה הערכת מצב מבצעית יחד עם השב"כ ומשטרת ישראל במקום בו התרחש אמש פיגוע הירי בכניסה לעיר אריאל. כאמור, מתחקור האירוע נמצא כי שני מחבלים הגיעו ברכב לעמדת השמירה המערבית בכניסה לעיר אריאל, ירדו ממנו וירו למוות במאבטח ששהה בנקודה. המאבטח הגן בגופו על מאבטחת נוספת בזירת האירוע והציל את חייה. בעקבות הפיגוע הוקפצו למרחב לוחמי חטיבת הקומנדו, סיירת צנחנים, יחידת עוקץ, יחידת מרעול וכוחות של משטרת ישראל, זאת בנוסף לכוחות צה"ל הפועלים בגזרה בשגרה, אשר סרקו וחסמו צירים בהתאם למידע המודיעיני שהתקבל משב"כ. הכוחות מכתרים את העיר סלפית הסמוכה לעיר אריאל ומבצעים בידוק מלא בכניסה וביציאה מהעיר. בנוסף, כוחות ימ"ס מג"ב איו"ש ושב"כ פעלו הלילה בכפר ואדי ברוקין שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה ועצרו חשוד המעורב בפעילות טרור. כמו כן אותרו חלקי נשק ותחמושת. במקביל, לוחמי יחידת דובדבן עצרו חשוד נוסף במעורבות בפעילות טרור במחנה הפליטים בלאטה שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון. צה"ל משתתף בצערה של המשפחה השכולה וימשיך לפעול לשמירה על הביטחון במרחב וללכידת המחבלים.

הערכת מצב לקראת הסריקות (צילום: דובר צה"ל)


סריקות אחר המחבלים (צילום: דובר צה"ל)

ממגן דוד נמסר כי בשעה 23:19 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון, על גבר שנפצע סמוך לכניסה המערבית לאריאל וכי חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לגבר במצב אנוש. פרמדיק מד"א תומר פיין, שנכח בזירה, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר בשנות העשרים לחייו מחוסר הכרה עם פצעי ירי, הוא היה ללא נשימה וללא דופק. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו"
בסמוך להר הבית עלו צעירים רעולי פנים על גגות, הציתו דגלי ישראל וקראו קריאות שמחה בגין הפיגוע הרצחני.  גדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של פתח, פרסמו סרטון בו לקחו אחריות על הפיגוע. בהודעה אמרו כי הם "לוקחים אחריות על הפעולה ההירואית באריאל שגרמה למותו של קצין ציוני, כפי שהבטחנו אנו נפעל לכך שיהיה עוצר בערים, וזה קרה בתל אביב בפעולה של רעד חאזם, כל הפעילות הזאת היא תגובה על התוקפנות הישראלית נגד המקומות הקדושים בירושלים".

צעירים פלסטינים חוגגים בהר הבית את פעולות המחבלים ורציחת המאבטח (צילום: רשתות חברתיות)

בחמאס בירכו על הפיגוע. "המבצע מוכיח שהמהפכה מתחוללת בכל רחבי הגדה המערבית", מסר דובר הארגון חאזם קאסם. "זה יישום של ההצהרה של עמנו שירושלים היא קו אדום". ראש העיר אריאל, אלי שבירו ביקש מהתושבים להישאר בבתיהם ומסר: "אנחנו סומכים על כוחות הביטחון שיעצרו את המחבלים שעשו את הפעולה הנפשעת הזאת. אף אחד לא יעצור אותנו."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן