Skip to content

"זומו" המוזיאון הנייד הראשון בישראל מגיע למפעל זוגלובק בנהריה

זומו לוד נקטע בשנה שעברה בצל המהומות בלוד, אך חוזר השנה בגדול אל נהריה. זוגלובק, המפעל הנטוש, שהפך לאחד הסמלים המזוהים ביותר עם נהריה, יהפוך למפעל אמנות חיוני ושוקק חיים. בין המציגים נמצא את סיגלית לנדאו, גבי קריכלי, יצחק דה לנגה, לאה ניקל, מישל פגל (גרמניה), האני חטיב, טליה טוקטלי ואחרים. 13 במאי- 2 ביולי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התחנה השישית במסע של המוזיאון הנודד "זומו" תיפתח השנה במפעל המיתולוגי בנהריה. את הנקניקים, הבשר המשומר והנקניקיות המפורסמות תחליף התערוכה מפעל<>חיים, בה מוצגות כ-50 עבודות אמנות עכשווית של מיטב אמני ישראל.

זומו, מגיע ב- 13 במאי לנהריה ויוצר תערוכת ענק בתוך מפעל זוגלובק המיתולוגי שפונה לאחרונה. מקררי הענק וחדרי היצור המרהיבים ששימשו עד לא מזמן לייצור בשר משומר, יהפכו לחללים של אמנות ויופי ויציגו כ-50 עבודות אמנות חדשות ומבוססות קהילה שנוצרו במיוחד עבור זומו על ידי מיטב אמני ישראל ואמנים אורחים מחו"ל.

התערוכה מפעל<>חיים, הופכת את המפעל הריק והנטוש, שהפך לאחד הסמלים המזוהים והמוכרים ביותר של נהריה, למפעל אמנות חיוני ושוקק חיים שיארח את קהל חובבי התרבות והאמנות מכל רחבי הארץ. "המפעל ההיסטורי, כמו גם העיר המארחת שיוצאת מתרדמת וחווה רנסנס תרבותי וכלכלי, מהווים את ההשראה לעבודות האמנות שנוצרו במיוחד לזומו נהריה. המתח והניגודיות שבין התיעוש, המכניקה והפונקציונליות של המפעל לבין היצירתיות, השחרור והחופש שבאמנות מודגשים ומונכחים בחללים העצומים שעליהם מתפרשת התערוכה" מסבירים אוצרי התערוכה.

זומו נהריה מתאפשר בזכות שיתוף פעולה חד פעמי ויוצא דופן בין עיריית נהריה, שפתחה לו את הדלת ואת הלב בעיר, קבוצת הנדל"ן ריאליטי, שרכשה את שטח המפעל ומארחת אותו בנדיבות במסגרת שימושי הביניים של מחלקת האימפקט ותנועת תרבות נהריה, שבונה יחד עם צוות זומו את הקשר עם הקהילה המקומית ואת התוכנית הציבורית והחינוכית של המוזיאון.

טליה טוקטלי, מרבץ זאבות, קרדיט צלם: שי הלוי

זומו נהריה

בין העבודות שנוצרו במיוחד לזומו נהריה, תוצג עבודתה של רחלי שרפשטיין, שהופכת זיכרונות וחפצים נהריינים לנקניקים צבעוניים וססגוניים במיוחד, יוצג מיצב הבטון של סאהר מיעארי (שקרובי משפחתו עבדו בזוגלובק שנים ארוכות) שמוציא את הקרביים של המפעל למרחב הציבורי ותערוכת התצלומים של דיוי בראל שיוצר קולאז'ים פנטסטיים המשלבים את נופי נהריה עם נופים מרהיבים מכל העולם.

רחל שרפשטיין, נקניקים טבעוניים. קרדיט: הילה מרסל-קוק

זומו בינלאומי

מריאן וילייר מצרפת, מתמקדת בשעת הזהב של תושבי נהריה. ״שעת הזהב״ Golden Hour הוא מונח הלקוח מתחום הצילום ומתייחס לשעה הראשונה לפני הזריחה ולשעה האחרונה לפני השקיעה, שבהן השמש נמוכה בשמיים ומספקת אור רך ומפוזר שהופך את הצילום לנעים יותר. וילייר ביקשה מתושבים בגילאים שונים להסתכל אחורה על מפעל חייהם ולבחור את ה-רגע הרך והנעים ביותר שחוו עד כה.

מישל פגל מגרמניה, תאסוף את הסילואטים של המתרחצים בחופי העיר ותהפוך אותם בהדפסת צינוטאיפ לכתמים עזים של כחול עמוק ויפה על מגבות או סדיני בד.

זומו אירועי תרבות

במקביל לתערוכת הענק יתקיימו במתחם מדי יום אירועי תרבות מגוונים: מופעי מוזיקה, הצגות לילדים, מופעי מחול, הרצאות אורח וסדנאות לכל המשפחה. הכניסה לתערוכה ולכל האירועים ללא תשלום.

אמנים משתתפים

סתיו אבן זהב, אירה אדוארדובנה, שי אלפיה, מיכל בראור, דיוי בראל, ניב גפני, יצחק דה לנגה, שי דרור, אמנון וולמן, מריאן וילייר (צרפת), שי זילברמן, דור זליכה לוי, האני חטיב, קבוצת חילוף חומרים, טליה טוקטלי, שחר טישלר, תמיר יוגב, דנה כהן, דנה כהן, רקפת כנען, נועה למדן, סיגלית לנדאו, סאהר מיאערי, רונית מירסקי, אלמה מכנס קז, עוז מלול, לאה ניקל, מרב סודאי, קובי סיבוני, רון עמיר, הילה עמרם, מישל פגל (גרמניה), אמירה פודי, אבישי פלטק, שלי פרימן, אלון פרץ, גבי קריכלי, אבי קריספין, משה רואס, דפנה רון, ברוך רפיח, מעיין שחר, הילה שפיצר, הילה שפירא, רחלי שרפשטיין

עד כה זומו ביקר בירוחם, ערד, חצור הגלילית, קרית ים ולוד והתחנה הבאה אחרי נהריה היא שכונת יפו ד'. זומו הוא יוזמה אזרחית-פרטית, המובלת על ידי קבוצת יוצרים, אוצרים, אמנים, אנשי חינוך ומפיקים עצמאיים שהחליטו לקחת אחריות וליצור, לאצור ולהציב בכל רחבי ישראל והעולם ספסלי שיח יצירתיים. את זומו מפעילה עמותה פרטית ללא מטרות רווח והוא יוצא לדרך בזכות תמיכתם הנדיבה של מפעל הפיס, הקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון, קרן עזריאלי, קרן ביחד, שגרירות ארצות הברית ועוד שורה של תורמים ותומכים פרטיים.

זומו נהריה

13.5-02.07.2022 / שדרות הגעתון 8, נהריה

שעות פתיחה: ראשון עד חמישי : 08:00 – 20:00; שישי : 08:00 עד 16:00; שבתות וחגים: 10:00 עד 16:00

הכניסה חופשית

פרטים נוספים באתר זומו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן