Skip to content

נעצרו המחבלים שביצעו את הרצח באריאל – דולב ויאצ׳סלב

צה"ל, הימ"מ והשב"כ הגיעו אל השנים בביתם בכפר קראוות בני חסאן. הם נעצרו ללא התנגדות. מפכ"ל המשטרה בירך את המשטרה, הימ"מ והשב"כ: "שוב כוחות הימ"מ של משטרת ישראל בהובלת שירות הביטחון הכללי ובסיוע של צה"ל, סוגרים מעגל ומביאים למעצר של מחבלים נמלטים". ראש הממשלה נפתלי בנט: "אין טרוריסט שלא נגיע אליו ונבוא איתו חשבון. המלחמה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל והימ"מ (היחידה ללוחמה בטרור) עצרו הערב (שבת) את שני המחבלים שרצחו אמש את המאבטח (23) בכניסה לאריאל. בתום מצוד נרחב שנמשך 20 שעות נעצרו השניים, ללא התנגדות בכפר קראוות בני-חסן שבמחוז סלפית באזור אריאל – וכלי הנשק שלהם, רובים מסוג קרל גוסטב, נתפסו עמם. אחרי המעצרים התפתחו עימותים בין כוחות הביטחון לתושבים בכפר. מבדיקה ראשונית של כוחות הביטחון עולה כי שני המחבלים, יחיא מרעי (19) ויוסף עאסי (20), לא נשלחו על-ידי ארגון טרור כלשהו – אך אחד מהם מזוהה עם חמאס. שניהם מנועי כניסה לישראל, ואחד מהם ריצה בעבר תקופת מאסר קצרה בכלא הישראלי. בתוך כך הותר לפרסום שמו של המאבטח: דולב ויאצ׳סלב (ולדי), תושב בית שמש, בעבר סטודנט באוניברסיטת אריאל. ממשפחה חרדית. הניח אחריו הורים ו-7 אחים ואחיות התגורר בשכירות באריאל עם בת זוגו.

ויאצ׳סלב גולב ז"ל (צילום מדף הפייסבוק)
שני המחבלים. יוסף אסי (מימין) יחיה מרעי (משמאל)
נשקי הקרלו שנתפשו ברשות השניים (צילום: משטרת ישראל)

השניים נעצרו בבתיהם יחד עם כמה קרובי משפחה שחשודים בסיוע להם. מפכ"ל, המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי התייחס הערב למעצר המחבלים על ידי הימ"מ- היחידה הלאומית של משטרת ישראל ללוחמה בטרור ואמר: "שוב כוחות הימ"מ של משטרת ישראל בהובלת שירות הביטחון הכללי ובסיוע של צה"ל, סוגרים מעגל ומביאים למעצר של מחבלים נמלטים. מרגע שהתרחש האירוע הוקפצו כוחות הימ"מ שביצעו סריקות נרחבות עד לאיתור הימצאותם של המחבלים בכפר קראוות בני חסאן. הודות לפעילות מקצועית ונחושה של לוחמי הימ"מ הצלחנו לשים את היד על המחבלים והנשקים ששימשו אותם. המעצר הערב הוא מסר נחוש שמבטא את מדיניות משטרת ישראל שפועלת בכל החזיתות ועם כל יחידותיה, לרבות היחידות המיוחדות, בכדי לסכל טרור ולעצור את כל מי שפגע או מבקש לפגוע באזרחי ישראל ואנשי כוחות הביטחון".
ראש הממשלה בפתלי בנט הגיב לתפיסת המחבלים ומסר הערב: "אני מבקש למסור את תנחומיי למשפחתו של המאבטח שנרצח כשהוא מגן בגופו על עמיתתו מול המחבלים, אמש באריאל. כוחות הביטחון שמו הערב את ידם על המחבלים. אין טרוריסט שלא נגיע אליו ונבוא איתו חשבון. המלחמה שלנו מול הטרור ארוכה, יחד ננצח".

מטעם נשיא המדינה יצחק הרצוג נמסר: "לבנו דואב על הפיגוע בערב שבת באריאל. מחבלים נתעבים גדעו חייו של צעיר אמיץ, שברגעיו האחרונים נהג בגבורה ובאומץ לב והציל בגופו את חיי ארוסתו. מברך את כוחות הביטחון ששמו את ידם על המרצחים הארורים. תנחומי הכנים למשפחתו ולאהוביו. הטרור לא ינצח אותנו ולא ירפה את ידינו".

מעיריית אריאל נמסר כי בעקבות הפיגוע אמש באריאל, הנחה ראש העיר אריאל, תומר גלאם, את מינהל הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית אשקלון ללוות את ויקטוריה פליגלמן, תושבת העיר אשקלון, שהייתה בעמדת האבטחה בשעת הפיגוע. השניים, ויקטוריה והנרצח, גולב (ולדי) ויאצ׳סלב, התארסו לפני מספר שבועות ואמש, ברגעי הפיגוע, הגן גולב בגופו על ויקטוריה ובכך מנע את פגיעתה והציל את חייה. בהתאם לכך, מינהל הרווחה בשילוב מרכז חוסן יעמדו לרשות ויקטוריה ומשפחתה, יעניקו ליווי ותמיכה ויסייעו להם בכל הנדרש בשעה קשה זו.

בתוך כך נעצר היום  איש דת בחשד לעבירות הסתה והמשטרה  תביאו מחר בפני בית משפט השלום בירושלים בבקשה להאריך את מעצרו. החשוד (בשנות ה-60 לחייו, תושב מרכז הארץ) נעצר היום בעיר מגוריו, זאת בעקבות פרסום תוכן בשבוע החולף שעל פי החשד יש בו הסתה, בין היתר כנגד כוחות הביטחון, ותמיכה בהפרות סדר אלימות ובנפרד הסדר. החשוד הועבר לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן