Skip to content

זו כבר שגרה – נשות הכותל מגיעות לתפילה ונתקלות בשריקות, אלימות פיזית ומילולית

נשות הכותל הגיעו עם ספר תורה לעזרת נשים ונתקלו בתלמידות אולפנה ונשים עוינות. רב הכותל: "יוכי רפפורט מראשי הקבוצה החליטה לייצר מהומה ופרובוקציה ויצאה לעבר קבוצות מתפללים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשות הכותל הגיעו הבוקר (שני) לאזור עזרת הנשים שבכותל המערבי לתפילת פתיחת ראש חודש (א׳ באייר) וקריאת ספר תורה תוך שהן נתקלות בקהל צעירות ונשים שצעקו, שרקו במשרוקיות ואף דחפו, בעטו וקללו את הנשים.
״הפרעה לחופש הפולחן ותקיפות פיזיות הן עבירות פליליות, שלמרבה הצער לא משטרת ישראל ולא סדרני הכותל פעלו על מנת לאכוף אותן. ערב יום העצמאות, נשות הכותל שבות ומזכירות: אין עצמאות ללא חופש דת ושוויון לנשים בכותל המערבי״, נמסר מטעם נשות הכותל.

צילום: נשות הכותל


תורידי את המצלמה (צילום באדיבות נשות הכותל)

מטעמם רב הכותל נמסר בתגובה: "הבוקר, ר"ח אייר תשפ"ב הגיעה שוב קבוצה קטנה של נשות הכותל לאירוע הפגנה ברחבת הכותל המערבי, בתוך מאות מתפללים אורתודוקסים שבאו לתפילת ראש חודש. על פי הוראות משרד המשפטים הוצב מתחם ייעודי לטובת קבוצה זו, על מנת לייצר הפרדה בינן לבין יתר המתפללות ולמנוע חיכוכים מיותרים; אך למרות הבקשות החוזרות ונשנות הן בחרו שלא להיכנס למתחם ולהפר את הסדר הציבורי".
"יתרה מכך, הגברת יוכי רפפורט מראשי הקבוצה החליטה לייצר מהומה ופרובוקציה ויצאה לעבר קבוצות מתפללים שעמדו ברחבה העליונה מתוך מטרה להלהיט את הרוחות ולהפר את הסדר הציבורי".
לטענת רב הכותל, הרב שמואל בן ציון רבינוביץ,  מנהל התפעול של הקרן למורשת הכותל מר עדן שמעון פנה ליוכי רפופורט באפן אישי על מנת  "שתכנס חזרה אל הרחבה על מנת למנוע אלימות ולא להפוך את הכותל המערבי למקום הפגנה, אך זו בחרה להמשיך במעשיה ולהפוך שוב את המקום לשדה קרב". עוד נמסר כי "הקרן למורשת הכותל המערבי מגנה את הפיכת רחבת הכותל המערבי לאתר הפגנות וקוראת לשמור על הכותל כמקום קדוש ומאחד".
בתגובה לטענות רב הכותל אמרו נשות הכותל כי "ההקצנה בכותל הולכת וגוברת. עכשיו גם נוכחותה של אישה ברחבה המרכזית של הכותל, שאינה רחבת תפילה, היא פרובוקציה. זו תוצאתה של דה לגיטימציה ודמוניזציה מתמשכת של נשות הכותל בפרט ושל נשים בכלל בכותל המערבי. במקום לנקוט צעדים נגד מי שתקפו את נשות הכותל, סדרני הקרן מאשימים את נשות הכותל שהן קורבנות התקיפה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן